Kilometerstand
14.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/1992
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
166 kW (226 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- SUV/Off-Road/Pick-Up
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 9
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 14.000 km
- Bouwjaar
- 02/1992
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 166 kW (226 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 4.554 cm³
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
Beschrijving
Zeer unieke en exclusieve “custom build & fully restored” Land Rover Defender 110 uit 1992. De auto is in 2020/2021 volledig (100%!!) gerestaureerd en opnieuw opgebouwd.
Deze restauratie is vakkundig en professioneel uitgevoerd.
Het chassis is volledig gezandstraald, waar nodig hersteld en opnieuw gepoedercoat. Alle mechanische en bewegende onderdelen zijn vervangen voor nieuw, net als de volledige elektronica van de auto. De body is volledig strak gemaakt en voorzien van nieuwe deuren, ramen, motorkap en zijpanelen, en is vervolgens op professionele wijze met hoogwaardige lak opnieuw gespoten (Aventurine Green van de Porsche 911 uit 2020).
De 4.6 HSE V8 motor en bijbehorende automatische versnellingsbak zijn afkomstig van een Range Rover uit 1998 en zijn voor inbouw volledig gereviseerd. Deze geweldig klinkende V8 levert een vermogen van circa 240 PK (EFI tuning met boardcomputer) en is dus bijna 2x zo krachtig als de standaard 3.5 V8. Voor een Defender rijdt hij dan ook zeer soepel, sportief en comfortabel.
Daarnaast is het volledige interieur opnieuw met de hand bekleed en voorzien van Italiaans leder (cognac met retro gestikte banen). Zwarte hemel en vloer bekleding.
Verder is de Defender voorzien van vele extra’s; o.a. 18 inch velgen, LED verlichting rondom, RVS dubbele uitlaat met automatisch bedienbare demper, Audio installatie met achteruitrijcamera, getuned met Holley EFI Terminator + Edelbrock luchtfilter, sportstoelen, getint glas, 9 zitplaatsen, kampeer klaar door flexibel plaatsbare camperbox en matras in achterbak, etc.
Deze restauratie is vakkundig en professioneel uitgevoerd.
Het chassis is volledig gezandstraald, waar nodig hersteld en opnieuw gepoedercoat. Alle mechanische en bewegende onderdelen zijn vervangen voor nieuw, net als de volledige elektronica van de auto. De body is volledig strak gemaakt en voorzien van nieuwe deuren, ramen, motorkap en zijpanelen, en is vervolgens op professionele wijze met hoogwaardige lak opnieuw gespoten (Aventurine Green van de Porsche 911 uit 2020).
De 4.6 HSE V8 motor en bijbehorende automatische versnellingsbak zijn afkomstig van een Range Rover uit 1998 en zijn voor inbouw volledig gereviseerd. Deze geweldig klinkende V8 levert een vermogen van circa 240 PK (EFI tuning met boardcomputer) en is dus bijna 2x zo krachtig als de standaard 3.5 V8. Voor een Defender rijdt hij dan ook zeer soepel, sportief en comfortabel.
Daarnaast is het volledige interieur opnieuw met de hand bekleed en voorzien van Italiaans leder (cognac met retro gestikte banen). Zwarte hemel en vloer bekleding.
Verder is de Defender voorzien van vele extra’s; o.a. 18 inch velgen, LED verlichting rondom, RVS dubbele uitlaat met automatisch bedienbare demper, Audio installatie met achteruitrijcamera, getuned met Holley EFI Terminator + Edelbrock luchtfilter, sportstoelen, getint glas, 9 zitplaatsen, kampeer klaar door flexibel plaatsbare camperbox en matras in achterbak, etc.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.