Kilometerstand
83 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1968
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Italië
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 83 km
- Bouwjaar
- 02/1968
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.298 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 825 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rosso Chester
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Lancia Fulvia Coupé Rallye 1.3 HF, 1968 (eerste registratie 16 februari 1968). Chassisnummer 818.342.001.314, motornummer 818.342.*1576*. Kleur donkerrood (Rosso Chester) gecombineerd met een zwart interieur. Deze prachtige Lancia Fulvia werd nieuw verkocht in Italië, de eerste eigenaar was een heer G.M.P. Piutus uit Bovisio. De Lancia Fulvia Coupé Rallye 1.3 HF is een zeldzame en bijzondere competitiewagen, er zijn slechts 882 exemplaren gebouwd van 1967 tot 1969. Het model “Rallye HF” is lichtgewicht gebouwd met een carrosserie van dunner staal, een aluminium motorkap, aluminium deurbeplating en Perspex achterruiten. Het gewicht werd teruggebracht tot 825 kilogram, 125 kg minder dan een standaard Lancia Fulvia. De 1298cc. V4-motor werd af fabriek getuned tot 100 pk met een nieuw cilinderkopontwerp, grotere kleppen, aangepaste nokkenassen, aangepaste inlaat- en uitlaatspruitstukken, twee dubbele Solex C35 PHH-carburateurs en een lichtgewicht vliegwiel. Dit prachtige exemplaar werd uitgebreid gerestaureerd, gereviseerd en opgewaardeerd met onderdelen van hoge kwaliteit. Alles aan de auto is gerestaureerd, gereviseerd of nieuw, kosten noch moeite zijn gespaard in het streven naar perfectie. Zo zijn alle slangklemmen en opvallende bouten en moeren gemaakt van RVS T304. Alle subframerubbers zijn van betere “shore” kwaliteit, type 90-92. De bladveren zijn vernieuwd inclusief de tussenliggende kunststof filterstrips en de carburateurs zijn gereviseerd door de Italiaanse specialist Accornero Servofreni in Turijn. Uiteraard zijn alle carrosserierubbers vernieuwd, is de kabelboom vernieuwd, zijn er T304 RVS remklauwen gemonteerd (compleet met “bridge tubes”) en zijn er Koni-Vintage verstelbare schokdempers gemonteerd. Verdere upgrades: 2 x Spal lichtgewicht “sucker” koelventilatoren met sensor in de radiateur en “override” schakelaar op het dashboard. Koelventilatoren, verstralers en startmotor hebben allemaal hun eigen relais, en er is een dynamo gemonteerd met minimaal 480 watt vermogen (zonder spanningsregelaar). Uit voorgaande details blijkt dat deze zeldzame Fulvia Rallye 1.3 HF volgens topspecificaties is opgebouwd. De originele stalen wielen met gelaste velgen zijn niet meer veilig voor sportief gebruik op de openbare weg, daarom zijn er moderne alternatieven gemonteerd. De auto verkeert in een sublieme topstaat en is volledig up-to-date. Dit betreft een zeldzame Lancia Fulvia Coupé Rallye 1.3 HF voor de serieuze Lancia liefhebber/verzamelaar!
Deze Lancia is te koop bij Montagna d’Oro.
Prijs: € 69.950, -.
Deze Lancia is te koop bij Montagna d’Oro.
Prijs: € 69.950, -.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfMontagna d' Oro
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2021ContactRené Goudberg
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.