Kilometerstand
79.759 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1964
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- JA-09-58
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 79.759 km
- Bouwjaar
- 01/1964
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Een voor zichzelf sprekende klassieker, de Jaguar E-type. Elegant, sportief en met veel klasse. Over het algemeen kan worden gezegd dat de eerste serie van de in 1961 geïntroduceerde sportwagen als meest geliefd kan worden bestempeld. Het is de versie hoe Malcolm Sayer hem origineel bedoelde, met de kleine achterlichten boven de bumper geplaatst. Vanaf de tweede serie werden ze lager geplaatst en verdwenen, door Amerikaanse regelgeving, de mooie koplampglazen die voor een hele gladde uitstraling zorgden aan de voorzijde. Allemaal dus niet het geval bij deze vroege 'first series' OTS die op 23 februari 1963 van de productieband rolde en een goede week later aan de eerste eigenaar werd overhandigd bij Jaguar Cars in New York.
Het betreft hier een E-type 3.8 Litre, dat wil zeggen dat er onder de motorkap een zeer krachtige 3,8 liter zescilinder met drie SU-carburateurs ligt. Goed voor 265 pk en een topsnelheid van maar liefst 241 km/u. Toch is het vooral de soepele en indrukwekkende manier waarop de oorstrelende zescilinder zijn werk doet dat opvalt. Een genot om mee onder weg te zijn, waarbij de beleving nog een extra dimensie krijgt met het opgeklapte cabriolet dak. Het geluid, de wind en de acceleratie: ogen en oren worden gestreeld, de armen worden voorzien van kippenvel bij het intrappen van het rechterpedaal. Het flinke vermogen wordt bij via een handgeschakelde vierversnellingsbak naar de achterwielen gebracht, heerlijk!
De mooie rode lak dankt deze Series 1 aan een uitvoerige restauratie die een tijd geleden is uitgevoerd. De uit Amerika afkomstige carrosserie was praktisch roestvrij. Toch werd de auto compleet aangepakt, waarbij ook de motor volledig uit elkaar ging. Natuurlijk zijn ook alle aanverwante zaken, zoals remmen, ophanging en versnellingsbak zoals ze behoren te zijn bij een auto van deze klasse. Rijden doet deze Jag dus fantastisch. Hoewel we u adviseren deze auto in deze super conditie te houden is er één ding dat we u nóg meer op het hart willen drukken: rijden is het allerleukste met deze auto!
Het interieur met zwarte bekleding is in een zeer gezonde conditie. De vele meters en tuimelschakelaars werken allemaal naar behoren. Slechts de te moderne radio valt uit de toon bij de rest van de auto maar daar is eenvoudig iets aan te doen.
Zoals het vaak gaat bij klassiekers van dit kaliber is er na de restauratie met zorg omgegaan met de auto. Deze E-type is na zijn restauratie wel degelijk gebruikt, iets dat alleen maar goed is voor een auto, maar wel met zorg. Het gevolg is dat u met deze E-type na aankoop alleen nog maar één ding hoeft te doen: de sleutel omdraaien, de Engelse krachtbron tot leven laten komen en genieten!
Meer informatie
Tellerstand: 49.560 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het betreft hier een E-type 3.8 Litre, dat wil zeggen dat er onder de motorkap een zeer krachtige 3,8 liter zescilinder met drie SU-carburateurs ligt. Goed voor 265 pk en een topsnelheid van maar liefst 241 km/u. Toch is het vooral de soepele en indrukwekkende manier waarop de oorstrelende zescilinder zijn werk doet dat opvalt. Een genot om mee onder weg te zijn, waarbij de beleving nog een extra dimensie krijgt met het opgeklapte cabriolet dak. Het geluid, de wind en de acceleratie: ogen en oren worden gestreeld, de armen worden voorzien van kippenvel bij het intrappen van het rechterpedaal. Het flinke vermogen wordt bij via een handgeschakelde vierversnellingsbak naar de achterwielen gebracht, heerlijk!
De mooie rode lak dankt deze Series 1 aan een uitvoerige restauratie die een tijd geleden is uitgevoerd. De uit Amerika afkomstige carrosserie was praktisch roestvrij. Toch werd de auto compleet aangepakt, waarbij ook de motor volledig uit elkaar ging. Natuurlijk zijn ook alle aanverwante zaken, zoals remmen, ophanging en versnellingsbak zoals ze behoren te zijn bij een auto van deze klasse. Rijden doet deze Jag dus fantastisch. Hoewel we u adviseren deze auto in deze super conditie te houden is er één ding dat we u nóg meer op het hart willen drukken: rijden is het allerleukste met deze auto!
Het interieur met zwarte bekleding is in een zeer gezonde conditie. De vele meters en tuimelschakelaars werken allemaal naar behoren. Slechts de te moderne radio valt uit de toon bij de rest van de auto maar daar is eenvoudig iets aan te doen.
Zoals het vaak gaat bij klassiekers van dit kaliber is er na de restauratie met zorg omgegaan met de auto. Deze E-type is na zijn restauratie wel degelijk gebruikt, iets dat alleen maar goed is voor een auto, maar wel met zorg. Het gevolg is dat u met deze E-type na aankoop alleen nog maar één ding hoeft te doen: de sleutel omdraaien, de Engelse krachtbron tot leven laten komen en genieten!
Meer informatie
Tellerstand: 49.560 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.