Kilometerstand
25.443 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1963
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
195 kW (265 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 25.443 km
- Bouwjaar
- 06/1963
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 195 kW (265 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.800 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Opalescent Gunmetal (grijs me
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German Below.
"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"
Voor iedereen die droomt van een Jaguar E-Type, eindigt de zoektocht meestal bij de heilige graal: de Series 1 Coupé met 3.8 liter. Een sierlijke roofdier die het best tot zijn recht komt als het in beweging is. Deze specifieke schoonheid zag op 30 mei 1963 voor het eerst het levenslicht in Coventry, klaar om de wereld te veroveren. Haar reis begon in stijl, in Long Beach, Californië, waar een zekere G. Lowe ongetwijfeld met kloppend hart wachtte op zijn nieuwe aanwinst. De perfecte match voor een leven vol zon, snelheid en glamour aan de Amerikaanse Westkust.
Na een trans-Atlantische reis naar Frankrijk kreeg ze een tweede leven. Een grootschalige nut-and-bolt-restauratie heeft haar niet alleen hersteld, maar verbeterd. Drie Weber-carburateurs, een sterkere radiator en een hogere compressie zorgen voor prestaties die zelfs moderne auto’s het nakijken geven. Dit is geen museumstuk. Dit is een machine die gemaakt is om te rijden – en te regeren.
De cijfers kloppen: matching numbers, Heritage Certificate. Maar het zijn niet de feiten die haar uniek maken, het is hoe ze je laat voelen. Dat tikkeltje schaarste, die mix van rauwe kracht en elegante lijnen. Een erfstuk dat wacht op iemand die haar echt begrijpt.
"Built to outperform, designed to outshine."
--
English.
"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"
For anyone who dreams of a Jaguar E-Type, the search usually ends at the holy grail: the Series 1 Coupe with a 3.8-liter engine. A graceful predator that truly comes into its own when it’s on the move. This specific beauty first saw the light of day on May 30, 1963, in Coventry, ready to conquer the world. Her journey began in style, in Long Beach, California, where a certain G. Lowe was no doubt eagerly awaiting his new acquisition. The perfect match for a life full of sunshine, speed, and glamour on the American West Coast.
After a transatlantic journey to France, she was given a second life. A thorough nut-and-bolt restoration not only restored her, but improved her. Three Weber carburetors, a stronger radiator, and higher compression deliver performance that even modern cars envy. This is not a museum piece. This is a machine made to drive—and to rule.
The numbers add up: matching numbers, Heritage Certificate. But it’s not the facts that make her unique, it’s how she makes you feel. That touch of rarity, the mix of raw power and elegant lines. A heritage waiting for someone who truly understands her.
"Built to outperform, designed to outshine."
--
German.
"Jeder Jaguar kann Dinge tun, die Maschinen nicht können"
Für jeden, der von einem Jaguar E-Type träumt, endet die Suche meist beim heiligen Gral: dem Series 1 Coupé mit 3,8 Litern. Ein graziles Raubtier, das am besten zur Geltung kommt, wenn es in Bewegung ist. Diese spezielle Schönheit erblickte am 30. Mai 1963 in Coventry das Licht der Welt, bereit, die Welt zu erobern. Ihre Reise begann stilvoll in Long Beach, Kalifornien, wo ein gewisser G. Lowe sicherlich mit klopfendem Herzen auf seine neue Errungenschaft wartete. Die perfekte Kombination für ein Leben voller Sonne, Geschwindigkeit und Glamour an der amerikanischen Westküste.
Nach einer transatlantischen Reise nach Frankreich bekam sie ein zweites Leben. Eine gründliche Nut-and-Bolt-Restauration hat sie nicht nur wiederhergestellt, sondern auch verbessert. Drei Weber-Vergaser, ein stärkerer Kühler und eine höhere Verdichtung sorgen für eine Leistung, die selbst moderne Autos neidisch macht. Dies ist kein Museumsstück. Dies ist eine Maschine, die zum Fahren – und zum Herrschen – gemacht wurde.
Die Zahlen stimmen: Matching Numbers, Heritage Certificate. Aber es sind nicht die Fakten, die sie einzigartig machen, es ist, wie sie dich fühlen lässt. Dieser Hauch von Seltenheit, die Mischung aus roher Kraft und eleganten Linien. Ein Erbstück, das auf jemanden wartet, der sie wirklich versteht.
"Built to outperform, designed to outshine."
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Overig
"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"
Voor iedereen die droomt van een Jaguar E-Type, eindigt de zoektocht meestal bij de heilige graal: de Series 1 Coupé met 3.8 liter. Een sierlijke roofdier die het best tot zijn recht komt als het in beweging is. Deze specifieke schoonheid zag op 30 mei 1963 voor het eerst het levenslicht in Coventry, klaar om de wereld te veroveren. Haar reis begon in stijl, in Long Beach, Californië, waar een zekere G. Lowe ongetwijfeld met kloppend hart wachtte op zijn nieuwe aanwinst. De perfecte match voor een leven vol zon, snelheid en glamour aan de Amerikaanse Westkust.
Na een trans-Atlantische reis naar Frankrijk kreeg ze een tweede leven. Een grootschalige nut-and-bolt-restauratie heeft haar niet alleen hersteld, maar verbeterd. Drie Weber-carburateurs, een sterkere radiator en een hogere compressie zorgen voor prestaties die zelfs moderne auto’s het nakijken geven. Dit is geen museumstuk. Dit is een machine die gemaakt is om te rijden – en te regeren.
De cijfers kloppen: matching numbers, Heritage Certificate. Maar het zijn niet de feiten die haar uniek maken, het is hoe ze je laat voelen. Dat tikkeltje schaarste, die mix van rauwe kracht en elegante lijnen. Een erfstuk dat wacht op iemand die haar echt begrijpt.
"Built to outperform, designed to outshine."
--
English.
"Every Jaguar Can Do Things Machines Can’t"
For anyone who dreams of a Jaguar E-Type, the search usually ends at the holy grail: the Series 1 Coupe with a 3.8-liter engine. A graceful predator that truly comes into its own when it’s on the move. This specific beauty first saw the light of day on May 30, 1963, in Coventry, ready to conquer the world. Her journey began in style, in Long Beach, California, where a certain G. Lowe was no doubt eagerly awaiting his new acquisition. The perfect match for a life full of sunshine, speed, and glamour on the American West Coast.
After a transatlantic journey to France, she was given a second life. A thorough nut-and-bolt restoration not only restored her, but improved her. Three Weber carburetors, a stronger radiator, and higher compression deliver performance that even modern cars envy. This is not a museum piece. This is a machine made to drive—and to rule.
The numbers add up: matching numbers, Heritage Certificate. But it’s not the facts that make her unique, it’s how she makes you feel. That touch of rarity, the mix of raw power and elegant lines. A heritage waiting for someone who truly understands her.
"Built to outperform, designed to outshine."
--
German.
"Jeder Jaguar kann Dinge tun, die Maschinen nicht können"
Für jeden, der von einem Jaguar E-Type träumt, endet die Suche meist beim heiligen Gral: dem Series 1 Coupé mit 3,8 Litern. Ein graziles Raubtier, das am besten zur Geltung kommt, wenn es in Bewegung ist. Diese spezielle Schönheit erblickte am 30. Mai 1963 in Coventry das Licht der Welt, bereit, die Welt zu erobern. Ihre Reise begann stilvoll in Long Beach, Kalifornien, wo ein gewisser G. Lowe sicherlich mit klopfendem Herzen auf seine neue Errungenschaft wartete. Die perfekte Kombination für ein Leben voller Sonne, Geschwindigkeit und Glamour an der amerikanischen Westküste.
Nach einer transatlantischen Reise nach Frankreich bekam sie ein zweites Leben. Eine gründliche Nut-and-Bolt-Restauration hat sie nicht nur wiederhergestellt, sondern auch verbessert. Drei Weber-Vergaser, ein stärkerer Kühler und eine höhere Verdichtung sorgen für eine Leistung, die selbst moderne Autos neidisch macht. Dies ist kein Museumsstück. Dies ist eine Maschine, die zum Fahren – und zum Herrschen – gemacht wurde.
Die Zahlen stimmen: Matching Numbers, Heritage Certificate. Aber es sind nicht die Fakten, die sie einzigartig machen, es ist, wie sie dich fühlen lässt. Dieser Hauch von Seltenheit, die Mischung aus roher Kraft und eleganten Linien. Ein Erbstück, das auf jemanden wartet, der sie wirklich versteht.
"Built to outperform, designed to outshine."
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.