Kilometerstand
250.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1995
Brandstof
Diesel
Vermogen kW (PK)
129 kW (175 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 250.000 km
- Bouwjaar
- 03/1995
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 129 kW (175 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.399 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 5
- Leeggewicht
- 2.995 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Diesel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
UNIEKE Iveco daily 2 1995, 175PK moderne motor ombouw
Met een dubbel gevoel zet ik onze unieke Iveco camper te koop!Deze bus heeft twee jaar geleden een motorwissel gehad. Van 75pk naar 175pk+. Geen slakken tempo dus met deze bus.
Ook de versnellingsbak is verwisseld met een zesbak van een Mercedes Sprinter met een nieuwe koppelingsset.
Het motorblok, een 2.3JTD afkomstig uit een Alfa Romeo 166 uit 2004 met automaat had 240.000 km gelopen voor die ingebouwd werd. Voor de inbouw is het egr systeem verwijderd en de inlaat helemaal schoon gemaakt. De distributie set is toen ook vervangen. Sindsdien is er ongeveer 12.000km mee gereden.
Het resultaat is een stillere en veel snellere bus die normaal mee kan met het verkeer en rustig kan cruisen op 110kmph.
De ombouw is gedaan bij: Godspeedcustoms. www.godspeedcustoms.nl en afgetuned bij JTD Performance (specialist voor dit type motor)De motor-ombouw is compleet RDW gekeurd!
De camper zelf is ooit begin 2000 omgebouwd tot camper door een vorige eigenaar. Zelf heb ik er een vast bed in gemaakt met een groot vak voor surfspullen 260cm lengte, ideaal dus voor wind of golfsurfers. Op kenteken staan 3 zitplaatsen. Ik heb nog twee stoelen ingebouwd, in totaal 5. De stoelen zijn gemakkelijk te demonteren uit en in de bus. Deze zijn nog niet gekeurd maar dat kwestie van afspraak maken bij de rdw.
De inbouw verder is best wel compleet! 3 pits gastoestel, wastafel+kraantje met schoon en vuilwater tank. Grote koelkast met vriezer die op gas en 220v het erg goed doet. Er zijn diverse stopcontacten op 220v en ook 12v aansluitingen in de bus. Er is veel kast ruimte en alle ramen zijn voorzien van verduistering en horren. Achterop de bus zitten pluggen waar een fietsen drager op gemonteerd kan worden.Aan de buitenkant van de bus is de groene onderkant 4 jaar geleden aangebracht. Dit is gespoten dus niet gerold en ziet er nog netjes uit. De witte lak is inmiddels aardig dof geworden.De bus heeft geen roest op de essentiele constructie. De hele onderkant is namelijk getectyleerd. De achterremmen zijn vorig jaar vervangen.De voorbanden zijn 2 jaar oud en dus nog zgan. Achter zijn de banden ook nog in erg goede conditie. De bus heeft dubbellucht en achterwiel aandrijving, (je zult er niet snel mee vast komen te zitten).
APK is geldig tot: 7-12-2024. De vorige APK is probleemloos verlopen.
Al met al een bus voor de echte avonturiers onder ons! Ben je enthousiast of benieuwd naar meer kom kijken en doe een serieus bod.
Met een dubbel gevoel zet ik onze unieke Iveco camper te koop!Deze bus heeft twee jaar geleden een motorwissel gehad. Van 75pk naar 175pk+. Geen slakken tempo dus met deze bus.
Ook de versnellingsbak is verwisseld met een zesbak van een Mercedes Sprinter met een nieuwe koppelingsset.
Het motorblok, een 2.3JTD afkomstig uit een Alfa Romeo 166 uit 2004 met automaat had 240.000 km gelopen voor die ingebouwd werd. Voor de inbouw is het egr systeem verwijderd en de inlaat helemaal schoon gemaakt. De distributie set is toen ook vervangen. Sindsdien is er ongeveer 12.000km mee gereden.
Het resultaat is een stillere en veel snellere bus die normaal mee kan met het verkeer en rustig kan cruisen op 110kmph.
De ombouw is gedaan bij: Godspeedcustoms. www.godspeedcustoms.nl en afgetuned bij JTD Performance (specialist voor dit type motor)De motor-ombouw is compleet RDW gekeurd!
De camper zelf is ooit begin 2000 omgebouwd tot camper door een vorige eigenaar. Zelf heb ik er een vast bed in gemaakt met een groot vak voor surfspullen 260cm lengte, ideaal dus voor wind of golfsurfers. Op kenteken staan 3 zitplaatsen. Ik heb nog twee stoelen ingebouwd, in totaal 5. De stoelen zijn gemakkelijk te demonteren uit en in de bus. Deze zijn nog niet gekeurd maar dat kwestie van afspraak maken bij de rdw.
De inbouw verder is best wel compleet! 3 pits gastoestel, wastafel+kraantje met schoon en vuilwater tank. Grote koelkast met vriezer die op gas en 220v het erg goed doet. Er zijn diverse stopcontacten op 220v en ook 12v aansluitingen in de bus. Er is veel kast ruimte en alle ramen zijn voorzien van verduistering en horren. Achterop de bus zitten pluggen waar een fietsen drager op gemonteerd kan worden.Aan de buitenkant van de bus is de groene onderkant 4 jaar geleden aangebracht. Dit is gespoten dus niet gerold en ziet er nog netjes uit. De witte lak is inmiddels aardig dof geworden.De bus heeft geen roest op de essentiele constructie. De hele onderkant is namelijk getectyleerd. De achterremmen zijn vorig jaar vervangen.De voorbanden zijn 2 jaar oud en dus nog zgan. Achter zijn de banden ook nog in erg goede conditie. De bus heeft dubbellucht en achterwiel aandrijving, (je zult er niet snel mee vast komen te zitten).
APK is geldig tot: 7-12-2024. De vorige APK is probleemloos verlopen.
Al met al een bus voor de echte avonturiers onder ons! Ben je enthousiast of benieuwd naar meer kom kijken en doe een serieus bod.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.