Kilometerstand
71.547 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Sport Touring
- Categorie
- Oldtimer
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- MH-68-NK
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 71.547 km
- Bouwjaar
- 05/1988
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 748 cm³
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Beschrijving
Honda VFR 750F
Deze Honda VF750 F is geregistreerd coor de eerste keer in 1988,maar is gebouwd in 1985 dit is weergegeven op de motorfiets.
De motor verkeerd in een zeer mooie originele staat en rijdt prima een uniek stuk motorgeschiedenis voor de liefhebber van klassieke oldtimer motoren.
Dit model Honda motorfiets werd van 1982 tot en met 1986 in drie uitvoeringen aangeboden (VF 750 S, VF 750 C en VF 750 F). De VF 750 S was de eerste motorfiets die werd gepresenteerd met de nieuwe V4-technologie. De dwarsgeplaatste motor leverde in de basisuitvoering 60 kW (82 pk ) bij 9.500 tpm . De modelserie vestigde de V4-traditie van Honda. De cilinderbankhoek van de V-motor bedroeg 90°. Het mengsel werd bereid door 4 Keihin- carburateurs met constante druk VD 62 A met een diameter van 32 mm (VF 750 S/C), (VD 61 B met 30 mm voor de VF 750 F). De compressieverhouding was 10,5:1. De twee linkercilinders vuurden één voor één af in een hoek van 90 graden; de twee rechtercilinders 270 graden later op een afstand van 90 graden krukhoek . Dit resulteerde in een ontstekingsafwijking van 360 graden voor elke cilinderrij. Deze onregelmatige ontstekingsvolgorde resulteerde in een bijzonder krachtig vermogen en een uitlaatgeluid dat kenmerkend was voor deze V4-motoren en dat vaag deed denken aan een Ducati V2-motor.
VF 750F
Het sportmodel met de naam Interceptor (Engels voor onderschepper ), intern bekend als RC 15, kenmerkte zich niet alleen door het chassisontwerp, maar ook door het piekvermogen dat met 6 of 3 kW was toegenomen. [ 2 ] De motorbehuizing verschilde van de S- en C-versies doordat de twee voorste cilinders licht naar boven waren gekanteld (terwijl de cilinderbankhoek van 90 graden behouden bleef), wat niet alleen het zwaartepunt verbeterde, maar ook de wielbasis verkortte. Bovendien had de F-motor nokkenassen met een 3 graden langere inlaattiming en 5 graden strakkere uitlaattiming . De kleplift werd met een kwart millimeter vergroot. De primaire krachtoverbrenging vond plaats via een vijfversnellingsbak. Het 18 kg zware stalen frame was gemaakt van vierkante buizen voor een grotere stijfheid . De wielbasis bedroeg 1495 mm, de balhoofdhoek was 61 graden 50', de naloop was 96 mm en de veerweg voor/achter was 140 / 110 mm. Standpijpdiameter 39 mm. Remmen voor: 276 mm dubbele schijf, achter: 296 mm enkele schijf. Bandenmaat voor: 120/80-V16, achter: 130/80-V18 op geklonken Comstar-velgen. Topsnelheid: 216 km/u. Tankinhoud/reserve: 22 / 4 l. Leeggewicht (volgetankt): 248 kg Het vermogen van de chopper bedroeg in 1982 en 1983 55 kW / 75 pk. In 1984 werd dit verhoogd naar 63 kW / 86 pk.
English:
This Honda VF750 F was registered for the first time in 1988, but was built in 1985, this is shown on the motorcycle.
The motorcycle is in a very nice original condition and drives great, a unique piece of motorcycle history for the lover of classic old-timer motorcycles.
This model Honda motorcycle was offered from 1982 to 1986 in three versions (VF 750 S, VF 750 C and VF 750 F). The VF 750 S was the first motorcycle to be presented with the new V4 technology. The transversely mounted engine delivered 60 kW (82 hp) at 9,500 rpm in the basic version. The model series established Honda's V4 tradition. The cylinder bank angle of the V-engine was 90°. The mixture was prepared by 4 Keihin constant pressure carburetors VD 62 A with a diameter of 32 mm (VF 750 S/C), (VD 61 B with 30 mm for the VF 750 F). The compression ratio was 10.5:1. The two left-hand cylinders fired one after the other at a 90-degree angle; the two right-hand cylinders 270 degrees later at a distance of 90 degrees crank angle. This resulted in a firing deviation of 360 degrees for each cylinder bank. This irregular firing order resulted in a particularly strong power and an exhaust note that was typical of these V4 engines and vaguely reminiscent of a Ducati V2 engine. VF 750F
The sports model named Interceptor (English for interceptor), internally known as RC 15, was not only characterized by the chassis design, but also by the peak power that had been increased by 6 or 3 kW. [2] The engine housing differed from the S and C versions in that the two front cylinders were tilted slightly upwards (while maintaining the 90-degree cylinder bank angle), which not only improved the center of gravity, but also shortened the wheelbase. In addition, the F engine had camshafts with a 3-degree longer intake timing and 5-degree tighter exhaust timing. The valve lift was increased by a quarter of a millimeter. Primary power transmission took place via a five-speed gearbox. The 18 kg steel frame was made of square tubes for greater rigidity. The wheelbase was 1495 mm, the steering head angle was 61 degrees 50', the trail was 96 mm and the suspension travel front/rear was 140 / 110 mm. Standpipe diameter 39 mm. Brakes front: 276 mm double disc, rear: 296 mm single disc. Tyre size front: 120/80-V16, rear: 130/80-V18 on riveted Comstar rims. Top speed: 216 km/h. Fuel tank capacity/reserve: 22 / 4 l. Empty weight (fully fuelled): 248 kg The chopper's power was 55 kW / 75 hp in 1982 and 1983. In 1984 this was increased to 63 kW / 86 hp.
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Deze Honda VF750 F is geregistreerd coor de eerste keer in 1988,maar is gebouwd in 1985 dit is weergegeven op de motorfiets.
De motor verkeerd in een zeer mooie originele staat en rijdt prima een uniek stuk motorgeschiedenis voor de liefhebber van klassieke oldtimer motoren.
Dit model Honda motorfiets werd van 1982 tot en met 1986 in drie uitvoeringen aangeboden (VF 750 S, VF 750 C en VF 750 F). De VF 750 S was de eerste motorfiets die werd gepresenteerd met de nieuwe V4-technologie. De dwarsgeplaatste motor leverde in de basisuitvoering 60 kW (82 pk ) bij 9.500 tpm . De modelserie vestigde de V4-traditie van Honda. De cilinderbankhoek van de V-motor bedroeg 90°. Het mengsel werd bereid door 4 Keihin- carburateurs met constante druk VD 62 A met een diameter van 32 mm (VF 750 S/C), (VD 61 B met 30 mm voor de VF 750 F). De compressieverhouding was 10,5:1. De twee linkercilinders vuurden één voor één af in een hoek van 90 graden; de twee rechtercilinders 270 graden later op een afstand van 90 graden krukhoek . Dit resulteerde in een ontstekingsafwijking van 360 graden voor elke cilinderrij. Deze onregelmatige ontstekingsvolgorde resulteerde in een bijzonder krachtig vermogen en een uitlaatgeluid dat kenmerkend was voor deze V4-motoren en dat vaag deed denken aan een Ducati V2-motor.
VF 750F
Het sportmodel met de naam Interceptor (Engels voor onderschepper ), intern bekend als RC 15, kenmerkte zich niet alleen door het chassisontwerp, maar ook door het piekvermogen dat met 6 of 3 kW was toegenomen. [ 2 ] De motorbehuizing verschilde van de S- en C-versies doordat de twee voorste cilinders licht naar boven waren gekanteld (terwijl de cilinderbankhoek van 90 graden behouden bleef), wat niet alleen het zwaartepunt verbeterde, maar ook de wielbasis verkortte. Bovendien had de F-motor nokkenassen met een 3 graden langere inlaattiming en 5 graden strakkere uitlaattiming . De kleplift werd met een kwart millimeter vergroot. De primaire krachtoverbrenging vond plaats via een vijfversnellingsbak. Het 18 kg zware stalen frame was gemaakt van vierkante buizen voor een grotere stijfheid . De wielbasis bedroeg 1495 mm, de balhoofdhoek was 61 graden 50', de naloop was 96 mm en de veerweg voor/achter was 140 / 110 mm. Standpijpdiameter 39 mm. Remmen voor: 276 mm dubbele schijf, achter: 296 mm enkele schijf. Bandenmaat voor: 120/80-V16, achter: 130/80-V18 op geklonken Comstar-velgen. Topsnelheid: 216 km/u. Tankinhoud/reserve: 22 / 4 l. Leeggewicht (volgetankt): 248 kg Het vermogen van de chopper bedroeg in 1982 en 1983 55 kW / 75 pk. In 1984 werd dit verhoogd naar 63 kW / 86 pk.
English:
This Honda VF750 F was registered for the first time in 1988, but was built in 1985, this is shown on the motorcycle.
The motorcycle is in a very nice original condition and drives great, a unique piece of motorcycle history for the lover of classic old-timer motorcycles.
This model Honda motorcycle was offered from 1982 to 1986 in three versions (VF 750 S, VF 750 C and VF 750 F). The VF 750 S was the first motorcycle to be presented with the new V4 technology. The transversely mounted engine delivered 60 kW (82 hp) at 9,500 rpm in the basic version. The model series established Honda's V4 tradition. The cylinder bank angle of the V-engine was 90°. The mixture was prepared by 4 Keihin constant pressure carburetors VD 62 A with a diameter of 32 mm (VF 750 S/C), (VD 61 B with 30 mm for the VF 750 F). The compression ratio was 10.5:1. The two left-hand cylinders fired one after the other at a 90-degree angle; the two right-hand cylinders 270 degrees later at a distance of 90 degrees crank angle. This resulted in a firing deviation of 360 degrees for each cylinder bank. This irregular firing order resulted in a particularly strong power and an exhaust note that was typical of these V4 engines and vaguely reminiscent of a Ducati V2 engine. VF 750F
The sports model named Interceptor (English for interceptor), internally known as RC 15, was not only characterized by the chassis design, but also by the peak power that had been increased by 6 or 3 kW. [2] The engine housing differed from the S and C versions in that the two front cylinders were tilted slightly upwards (while maintaining the 90-degree cylinder bank angle), which not only improved the center of gravity, but also shortened the wheelbase. In addition, the F engine had camshafts with a 3-degree longer intake timing and 5-degree tighter exhaust timing. The valve lift was increased by a quarter of a millimeter. Primary power transmission took place via a five-speed gearbox. The 18 kg steel frame was made of square tubes for greater rigidity. The wheelbase was 1495 mm, the steering head angle was 61 degrees 50', the trail was 96 mm and the suspension travel front/rear was 140 / 110 mm. Standpipe diameter 39 mm. Brakes front: 276 mm double disc, rear: 296 mm single disc. Tyre size front: 120/80-V16, rear: 130/80-V18 on riveted Comstar rims. Top speed: 216 km/h. Fuel tank capacity/reserve: 22 / 4 l. Empty weight (fully fuelled): 248 kg The chopper's power was 55 kW / 75 hp in 1982 and 1983. In 1984 this was increased to 63 kW / 86 hp.
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfVd Enden Cars & Classics
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2024ContactMaurice van den Enden
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.