Kilometerstand
120.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/2007
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
166 kW (226 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 120.000 km
- Bouwjaar
- 04/2007
- APK
- 05/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 05/2024
- Vorige eigenaren
- 1
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 166 kW (226 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.990 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.245 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Wind deflector
- Veiligheid en beveiliging
- Snelheidsbeperkingsinstallatie
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Extra
- Lichtmetalen velgen (18")
- Rechtsgestuurd
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Tuning
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Alcantara
Beschrijving
Hierbij bied ik mijn unieke en gekoesterde Honda Civic Type-R FD2 aan waarvan er slechts 3 in Nederland zijn. Onder de liefhebbers geprezen als de laatste echte NA Civic Type-R. Ik ben de eerste NL eigenaar en op kosten is nooit bespaard alle facturen aanwezig. De auto is alleen hobbymatig gebruikt, staat altijd garage gestald en ziet alleen het daglicht met goed weer. Carrosserie is roestvrij en verkeerd voor zijn leeftijd in zeer mooie staat. Geheel deuk en krasvrij gemaakt en vervolgens gepolijst en afgewerkt met een GYEON glascoating.
Uitgerust met de bekende JDM K20A gekoppeld aan een 6 versnellingen LSD handbak is dit een traktatie om mee te rijden. Motorisch nooit versleuteld op een andere luchtfilter / catback (niet inbegrepen of tegen meerprijs) na voor wat extra emotie VTEC beleving. Dit houd dus in dat de motor nog zijn standaard vermogen van 225 PK levert en 180KM/H begrensd is (JDM).
In de afgelopen jaren in mijn bezit heb ik de puntjes op de i gezet en diverse zaken vernieuwd en aangepakt om de auto naar een hoger niveau te tillen. Het onderstel is helemaal aangepakt en ververst zodat het weer met de tijd meekan en afgewerkt met een beschermende Dinitrol anti roest behandeling. Met alles heb ik altijd gezorgd dat hij weer terug naar origineel kan en alle OEM onderdelen zijn dus ook nog aanwezig.
De originele wielen zouden een opknapbeurt kunnen gebruiken. Ik heb deze zelf nauwelijks gebruikt want de auto stond op een splinternieuwe set 18'' van ENKEI (niet in inbegrepen of tegen meerprijs).
Motorisch
- M&M Honda Carbon Airbox
- M&M Honda Aero Intake Duct
- K&N Luchtfilter
- Upgraded Koppelingscilinder OEM Civic EM1 Hybrid Racing (Zwak punt)
Onderstel
- SPOON verlagingsveren
- EIBACH Front Camber Bolts
- Hardrace Front Swaybar
- Hardrace Front End links
- Hardrace Front Lower Control Arm
- Hardrace Front Control arm ball joints
- Hardrace Tie rods
- Hardrace Rear Swaybar
- Hardrace Rear End links
- Hardrace Rear Adjustable Camber Arms
- Hardrace Rear arm Bushings
- HEL Steel Brakelines
- Brembo klauwen gereviseerd en opnieuw gespoten
Exterieur
- Mugen Frontlip
- Mugen Wind deflectors
- Nieuwe badges en emblemen
Interieur
- Nieuw OEM Shiftboot
- Stoel beschermhoezen
Taxatierapport aanwezig voor YoungTimer verzekering (Taxatiewaarde €35.000)
Tegenmeerprijs het volgende beschikbaar:
- ENKEI PF09 op zo goed als nieuwe eagle F1 supersport
- J’s Racing 70RS Catback
- Fujitsubo A – RM Catback
- Nieuw OEM Alcantara bekleed stuur
Bij vragen neem gerust contact met mij op.
Uitgerust met de bekende JDM K20A gekoppeld aan een 6 versnellingen LSD handbak is dit een traktatie om mee te rijden. Motorisch nooit versleuteld op een andere luchtfilter / catback (niet inbegrepen of tegen meerprijs) na voor wat extra emotie VTEC beleving. Dit houd dus in dat de motor nog zijn standaard vermogen van 225 PK levert en 180KM/H begrensd is (JDM).
In de afgelopen jaren in mijn bezit heb ik de puntjes op de i gezet en diverse zaken vernieuwd en aangepakt om de auto naar een hoger niveau te tillen. Het onderstel is helemaal aangepakt en ververst zodat het weer met de tijd meekan en afgewerkt met een beschermende Dinitrol anti roest behandeling. Met alles heb ik altijd gezorgd dat hij weer terug naar origineel kan en alle OEM onderdelen zijn dus ook nog aanwezig.
De originele wielen zouden een opknapbeurt kunnen gebruiken. Ik heb deze zelf nauwelijks gebruikt want de auto stond op een splinternieuwe set 18'' van ENKEI (niet in inbegrepen of tegen meerprijs).
Motorisch
- M&M Honda Carbon Airbox
- M&M Honda Aero Intake Duct
- K&N Luchtfilter
- Upgraded Koppelingscilinder OEM Civic EM1 Hybrid Racing (Zwak punt)
Onderstel
- SPOON verlagingsveren
- EIBACH Front Camber Bolts
- Hardrace Front Swaybar
- Hardrace Front End links
- Hardrace Front Lower Control Arm
- Hardrace Front Control arm ball joints
- Hardrace Tie rods
- Hardrace Rear Swaybar
- Hardrace Rear End links
- Hardrace Rear Adjustable Camber Arms
- Hardrace Rear arm Bushings
- HEL Steel Brakelines
- Brembo klauwen gereviseerd en opnieuw gespoten
Exterieur
- Mugen Frontlip
- Mugen Wind deflectors
- Nieuwe badges en emblemen
Interieur
- Nieuw OEM Shiftboot
- Stoel beschermhoezen
Taxatierapport aanwezig voor YoungTimer verzekering (Taxatiewaarde €35.000)
Tegenmeerprijs het volgende beschikbaar:
- ENKEI PF09 op zo goed als nieuwe eagle F1 supersport
- J’s Racing 70RS Catback
- Fujitsubo A – RM Catback
- Nieuw OEM Alcantara bekleed stuur
Bij vragen neem gerust contact met mij op.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.