Kilometerstand
999.999 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
07/1970
Brandstof
LPG
Vermogen kW (PK)
82 kW (111 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 17
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 999.999 km
- Bouwjaar
- 07/1970
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 82 kW (111 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.300 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.860 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- LPG
Opties
- Comfort en gemak
- Getinte ramen
- Lederen stuurwiel
- Open dak
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- CD
- Handsfree
- MP3
- Radio
- Sound system
- Televisie
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Extra
- Bagageruimte-afscheiding
- Rokerspakket
- Sfeerverlichting
- Stalen velgen
- Trekhaak
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Geel
Beschrijving
Transit Mk1 1969 - Ratrod Feest Bus
- Zeldzame uitvoering. Achter zonder zei deuren en rond om met ramen.
- 2.3 V6 Ford Capri motor
- Lpg installatie
- Camper kenteken Veel vrijstelling en weinig restricties zoals:
- Wegenbelasting vrij
- Apk plicht vrij
- Gordel plicht vrij
- Milieuzones toegestaan
- Motor inhoud en vermogen onbeperkt.
- Aantal zit plaatsen enkel beperkt op rijbewijs van de bestuurder
Pils hebben we nu 14 jaar. Onze vrienden groep komt er nog amper aan toe om met Pils op pad gaan. Helaas mag hij daarom naar een volgende liefhebber. Iemand die de legendarische Pils feestjes nog wel goed aan kan en die handig genoeg is om hem bij te houden.
De reacties en momenten met Pils zijn onbetaalbaar mooi en gaan wij heel erg missen.
Er is veel aan gelast waar van het meeste met verzinkt plaatstaal. De lasnaden zijn geheel door gelast en niet geplamuurd wat bijdraagt aan zijn ruige uiterlijk. Hierdoor roest hij dus niet ongezien verder onder plamuur en kan hij optijd bijgewerkt worden.
Door de jaren heb ik zelf en vrienden er heel veel tijd en meer dan 10.000e aan materiaal in gestoken. Een paar jaar terug is hij getaxeerd op 20.000e. Buitenom de standaard onderdelen is onderandere het volgende aan de bus gekomen:
- 2.3 V6 motor (ipv 1.7 V4, dus komt nu mee op de snelweg)
- lpg installatie.
- Rangerover V8 motorsteunen.
- Carbon koppeling.
- Rvs uitlaat met Maxituning demper.
- Citroen bx gti Radiator van koper met 2 electrische vans.
- Electronische duraspark ontsteking.
- 100a start accu.
- Schakelbare huis houd accu.
- Dynamo met hoger vermogen.
- 4,63:1 achteras voor minder toeren op snelweg (Schaars en gewild dus erg duur).
- Extra bladveren achter (Kan dus zwaar beladen worden i.c.m. de dubbellucht). - Extra dikke spoorstang.
- Frisse banden met +8mm profiel.
- Golf mk1 koplampen met helder glas
- Bullbar met 4 Hella verstralers.
- RVS Sidebars met markerings verlichting.
- Dak verlichting.
- Grotere spiegels.
- Custom petje boven de voorruit.
- Trekhaak.
- Centrale vergrendeling voor.
- Scheeps hoorn, Whohaa claxon en Alarm geluiden.
- Rgb led strips achterin met afstandsbediening.
- Stereo: 4x ovale speakers onder de banken, 2x 16cm in de deuren, 2x tweeters boven in. Jbl en Magnat. 2x boxen inplugbaar voor buiten (Philips 4 ohm hoog rendement).
- Automatisch uitschuifbare antenne.
- 12v aansluit punten in dashboard en tussenschot.
- Getinte achterruiten.
- Geïsoleerde en bekleedde cabine vloer en schutbord.
- Voorbank is om te draaien voor extra zit plek.
- Gordijnen achterin.
- Tafel kan zakken samen met stukje latten bodem is een groot bed te maken.
- Een luik in de vloer om genoeg koud bier mee te smokkelen. - Opslag ruimte onder de banken.
- Brandblusser.
Hij is dus klaar om mee op pad te gaan. Eind 2021 heeft hij nog een technische keuring gehad waar niet veel bijzonders naar voren kwam. Start altijd ook al vriest het buiten. Met zon oudje is er natuurlijk altijd wat te hobbyen en bij te houden. Het volgende zou nog gedaan kunnen worden:
- Storing sidebar verlichting verhelpen.
- Ruitensproeiers spuiten niet goed.
- Benzinetank plaatsen. (Leiding met afsluiter en schakeling zit er al in)
- Links bij achterbumper en bier luik wat laswerk. (Verder zijn alle bekende Transit plekken gelast)
Mocht u serieus geïnteresseerd zijn mag u gerust bellen of langskomen om met Pils kennis te maken.
Groeten Guus en de rest van de Pils Crew.
- Zeldzame uitvoering. Achter zonder zei deuren en rond om met ramen.
- 2.3 V6 Ford Capri motor
- Lpg installatie
- Camper kenteken Veel vrijstelling en weinig restricties zoals:
- Wegenbelasting vrij
- Apk plicht vrij
- Gordel plicht vrij
- Milieuzones toegestaan
- Motor inhoud en vermogen onbeperkt.
- Aantal zit plaatsen enkel beperkt op rijbewijs van de bestuurder
Pils hebben we nu 14 jaar. Onze vrienden groep komt er nog amper aan toe om met Pils op pad gaan. Helaas mag hij daarom naar een volgende liefhebber. Iemand die de legendarische Pils feestjes nog wel goed aan kan en die handig genoeg is om hem bij te houden.
De reacties en momenten met Pils zijn onbetaalbaar mooi en gaan wij heel erg missen.
Er is veel aan gelast waar van het meeste met verzinkt plaatstaal. De lasnaden zijn geheel door gelast en niet geplamuurd wat bijdraagt aan zijn ruige uiterlijk. Hierdoor roest hij dus niet ongezien verder onder plamuur en kan hij optijd bijgewerkt worden.
Door de jaren heb ik zelf en vrienden er heel veel tijd en meer dan 10.000e aan materiaal in gestoken. Een paar jaar terug is hij getaxeerd op 20.000e. Buitenom de standaard onderdelen is onderandere het volgende aan de bus gekomen:
- 2.3 V6 motor (ipv 1.7 V4, dus komt nu mee op de snelweg)
- lpg installatie.
- Rangerover V8 motorsteunen.
- Carbon koppeling.
- Rvs uitlaat met Maxituning demper.
- Citroen bx gti Radiator van koper met 2 electrische vans.
- Electronische duraspark ontsteking.
- 100a start accu.
- Schakelbare huis houd accu.
- Dynamo met hoger vermogen.
- 4,63:1 achteras voor minder toeren op snelweg (Schaars en gewild dus erg duur).
- Extra bladveren achter (Kan dus zwaar beladen worden i.c.m. de dubbellucht). - Extra dikke spoorstang.
- Frisse banden met +8mm profiel.
- Golf mk1 koplampen met helder glas
- Bullbar met 4 Hella verstralers.
- RVS Sidebars met markerings verlichting.
- Dak verlichting.
- Grotere spiegels.
- Custom petje boven de voorruit.
- Trekhaak.
- Centrale vergrendeling voor.
- Scheeps hoorn, Whohaa claxon en Alarm geluiden.
- Rgb led strips achterin met afstandsbediening.
- Stereo: 4x ovale speakers onder de banken, 2x 16cm in de deuren, 2x tweeters boven in. Jbl en Magnat. 2x boxen inplugbaar voor buiten (Philips 4 ohm hoog rendement).
- Automatisch uitschuifbare antenne.
- 12v aansluit punten in dashboard en tussenschot.
- Getinte achterruiten.
- Geïsoleerde en bekleedde cabine vloer en schutbord.
- Voorbank is om te draaien voor extra zit plek.
- Gordijnen achterin.
- Tafel kan zakken samen met stukje latten bodem is een groot bed te maken.
- Een luik in de vloer om genoeg koud bier mee te smokkelen. - Opslag ruimte onder de banken.
- Brandblusser.
Hij is dus klaar om mee op pad te gaan. Eind 2021 heeft hij nog een technische keuring gehad waar niet veel bijzonders naar voren kwam. Start altijd ook al vriest het buiten. Met zon oudje is er natuurlijk altijd wat te hobbyen en bij te houden. Het volgende zou nog gedaan kunnen worden:
- Storing sidebar verlichting verhelpen.
- Ruitensproeiers spuiten niet goed.
- Benzinetank plaatsen. (Leiding met afsluiter en schakeling zit er al in)
- Links bij achterbumper en bier luik wat laswerk. (Verder zijn alle bekende Transit plekken gelast)
Mocht u serieus geïnteresseerd zijn mag u gerust bellen of langskomen om met Pils kennis te maken.
Groeten Guus en de rest van de Pils Crew.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.