Kilometerstand
73.750 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1982
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
76 kW (103 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 73.750 km
- Bouwjaar
- 06/1982
- APK
- 10/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 10/2023
- Recent distributieriem vervangen
- 07/2020
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 76 kW (103 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 985 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Entertainment en Media
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
- Extra
- Reservewiel
- Trekhaak
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Bij deze verkoop ik mijn oldtimer in zeer goede staat.
De Ford Taunus TC3 Bravo uitvoering is van origine nog een 1.6L op papier, maar omdat ik een hele mooie kans kreeg om er een 2.0L van te maken heb ik deze kans gepakt.
De krachtige 2.0 liter 4 cilinder komt uit een Ford Granada die uit een schuurvondst kwam met nog maar 60.000 op de teller. Het blok ging nog soepel rond en na alle keerringen van de buitenkant te hebben vervangen, de v-snaar en distributieriem vervangen te hebben ook nog meerdere keren het blok met olie gespoeld te hebben rijdt hij tot op heden als een zonnetje.
Om de Ford helemaal af te maken heb ik de auto bij een proffesionele schadespuiter laten spuiten, niet omdat de auto ooit schade gehad heeft! Maar omdat de blanke lak op het dak los begon te laten. De spuiter heeft de auto kaal geschuurd tot aan de bravo strepen van de zijkant en tot en met beide bumpers. Geen kleurverschil te zien echt vakwerk!
De Taunus stond op orginele wielen, maar om aan persoonlijke voorkeurswensen te voldoen heb ik gekozen voor een mooi set Ford Sierra RS wielen. Deze heb ik laten spuiten, uitbalanceren en voorzien van een set nieuwe banden (waar het profiel nog goed van is). Orginele set is nog aanwezig en krijgt u met verkoop erbij. Ook is er een nieuwe grill in gekomen een orginele HELLA grill met 2 spotlampen, hiervan is ook de orginele grill nog van aanwezig.
Recent vervangen:
2e hands koplamp (reflector was bij de oude roestig)
Gehele onsteking (denk aan bobine, verdeelkap, bougiekabels en bougies)
Remschijven
Al met al een hele mooie Ford Taunus TC3 Bravo die nog jaren meekan!
De Ford Taunus TC3 Bravo uitvoering is van origine nog een 1.6L op papier, maar omdat ik een hele mooie kans kreeg om er een 2.0L van te maken heb ik deze kans gepakt.
De krachtige 2.0 liter 4 cilinder komt uit een Ford Granada die uit een schuurvondst kwam met nog maar 60.000 op de teller. Het blok ging nog soepel rond en na alle keerringen van de buitenkant te hebben vervangen, de v-snaar en distributieriem vervangen te hebben ook nog meerdere keren het blok met olie gespoeld te hebben rijdt hij tot op heden als een zonnetje.
Om de Ford helemaal af te maken heb ik de auto bij een proffesionele schadespuiter laten spuiten, niet omdat de auto ooit schade gehad heeft! Maar omdat de blanke lak op het dak los begon te laten. De spuiter heeft de auto kaal geschuurd tot aan de bravo strepen van de zijkant en tot en met beide bumpers. Geen kleurverschil te zien echt vakwerk!
De Taunus stond op orginele wielen, maar om aan persoonlijke voorkeurswensen te voldoen heb ik gekozen voor een mooi set Ford Sierra RS wielen. Deze heb ik laten spuiten, uitbalanceren en voorzien van een set nieuwe banden (waar het profiel nog goed van is). Orginele set is nog aanwezig en krijgt u met verkoop erbij. Ook is er een nieuwe grill in gekomen een orginele HELLA grill met 2 spotlampen, hiervan is ook de orginele grill nog van aanwezig.
Recent vervangen:
2e hands koplamp (reflector was bij de oude roestig)
Gehele onsteking (denk aan bobine, verdeelkap, bougiekabels en bougies)
Remschijven
Al met al een hele mooie Ford Taunus TC3 Bravo die nog jaren meekan!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.