Kilometerstand
156.700 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/2012
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
300 kW (408 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 156.700 km
- Bouwjaar
- 03/2012
- APK
- 12/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 300 kW (408 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 1.998 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 2.405 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 5
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 47 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Voor meer informatie en foto's verwijzen wij u naar onze website:
www.noutclassiccars.nl/car/fisker-karma/
De Karma is zowel vanbinnen als vanbuiten een plaatje. Dat kon ook niet anders, aangezien Henrik Fisker in het verleden meesterwerkjes als de BMW Z8, Aston Martin DB9 en V8 Vantage ontwierp. Hier staat een serieus ogende sportsedan, die zelfs naast een Maserati Quattroporte geen gek figuur slaat. Dat is mede te danken aan de geringe hoogte in combinatie met zijn lange wielbasis. Het doet het uiterlijk goed, wat zeker ook voor de enorme wielen geldt. Ze zijn liefst 22 inch groot.
Het Karma-interieur biedt een warmte en luxe waarvan zijn Duitse concurrenten alleen maar kunnen dromen. De meters ogen heerlijk futuristisch, net als het centrale scherm van de boordcomputer, klimaatregeling, radio en navigatie. Het Fisker Command Center werkt uitstekend en je wandelt intuïtief door de diverse menu's. De gebruikte materialen ogen exclusief en hoogwaardig. De standaard rijmodus is 'Stealth' gedoopt. In deze setting kun je louter op de elektroaandrijving 80 kilometer ver komen met snelheden tot 153 km/h. De acceleratie naar 100 km/h vergt dan 7,9 seconden.
Je zou de Karma een plug-in elektroauto kunnen noemen, maar hij biedt dankzij de additionele verbrandingsmotor een grotere actieradius en daarmee meer mogelijkheden. Het is een elektrisch aangedreven auto, in die zin dat de verbrandingsmotor de wielen nooit direct aandrijft. De 260 pk sterke tweeliter turbomotor drijft een generator van 175 kW aan, die op zijn beurt het lithiumionaccupakket van energie voorziet. Dit 275 kilogram wegende accupakket voedt tot slot de twee 204 pk sterke elektromotoren die voor en achter het achter differentieel zijn geplaatst. Hoewel de topsnelheid in de gereden 'Sport'-stand met 201 km/h relatief bescheiden is, valt er over een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 5,9 tellen niets te klagen. In het gunstigste geval kun je op één liter benzine 41,7 kilometer ver komen, omdat je de accu's twee of drie keer kunt bijladen voor je een liter hebt verstookt.
Het compleet nieuw ontwikkelde chassis biedt een indrukwekkende torsiestijfheid en de besturing werkt zonder meer uitstekend. Door het volledig uit aluminium opgetrokken onderstel, de enorme wielbasis en de reusachtig grote wielen verwacht je niet dat de Karma lichtvoetig zou rijden, maar het is toch echt zo. Rondom is de Fisker voorzien van een wielophanging van gesmeed aluminium, met dubbele draagarmen en niveauregeling op de achteras. Deze set-up tilt de wegligging naar een plezierig niveau, maar de goede gewichtsverdeling draagt daar ook een flinke steen aan bij. De balans is prima voor elkaar. Mede dankzij de Brembo remmen is ook de vertraging ruimschoots toereikend.
Onze Fisker werd in 2012 nieuw afgeleverd door Kroymans Automotive in Hilversum en heeft sindsdien 156700 km gereden. Onderhoudspapieren zijn aanwezig en de auto heeft recent onderhoud gehad. Hij staat er keurig bij met de normale gebruikssporen die je bij deze kilometerstand mag verwachten. Bent u de volgende liefhebber die op deze oer-hybride gaat passen? Hij staat voor u gereed in onze showroom.
www.noutclassiccars.nl/car/fisker-karma/
De Karma is zowel vanbinnen als vanbuiten een plaatje. Dat kon ook niet anders, aangezien Henrik Fisker in het verleden meesterwerkjes als de BMW Z8, Aston Martin DB9 en V8 Vantage ontwierp. Hier staat een serieus ogende sportsedan, die zelfs naast een Maserati Quattroporte geen gek figuur slaat. Dat is mede te danken aan de geringe hoogte in combinatie met zijn lange wielbasis. Het doet het uiterlijk goed, wat zeker ook voor de enorme wielen geldt. Ze zijn liefst 22 inch groot.
Het Karma-interieur biedt een warmte en luxe waarvan zijn Duitse concurrenten alleen maar kunnen dromen. De meters ogen heerlijk futuristisch, net als het centrale scherm van de boordcomputer, klimaatregeling, radio en navigatie. Het Fisker Command Center werkt uitstekend en je wandelt intuïtief door de diverse menu's. De gebruikte materialen ogen exclusief en hoogwaardig. De standaard rijmodus is 'Stealth' gedoopt. In deze setting kun je louter op de elektroaandrijving 80 kilometer ver komen met snelheden tot 153 km/h. De acceleratie naar 100 km/h vergt dan 7,9 seconden.
Je zou de Karma een plug-in elektroauto kunnen noemen, maar hij biedt dankzij de additionele verbrandingsmotor een grotere actieradius en daarmee meer mogelijkheden. Het is een elektrisch aangedreven auto, in die zin dat de verbrandingsmotor de wielen nooit direct aandrijft. De 260 pk sterke tweeliter turbomotor drijft een generator van 175 kW aan, die op zijn beurt het lithiumionaccupakket van energie voorziet. Dit 275 kilogram wegende accupakket voedt tot slot de twee 204 pk sterke elektromotoren die voor en achter het achter differentieel zijn geplaatst. Hoewel de topsnelheid in de gereden 'Sport'-stand met 201 km/h relatief bescheiden is, valt er over een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 5,9 tellen niets te klagen. In het gunstigste geval kun je op één liter benzine 41,7 kilometer ver komen, omdat je de accu's twee of drie keer kunt bijladen voor je een liter hebt verstookt.
Het compleet nieuw ontwikkelde chassis biedt een indrukwekkende torsiestijfheid en de besturing werkt zonder meer uitstekend. Door het volledig uit aluminium opgetrokken onderstel, de enorme wielbasis en de reusachtig grote wielen verwacht je niet dat de Karma lichtvoetig zou rijden, maar het is toch echt zo. Rondom is de Fisker voorzien van een wielophanging van gesmeed aluminium, met dubbele draagarmen en niveauregeling op de achteras. Deze set-up tilt de wegligging naar een plezierig niveau, maar de goede gewichtsverdeling draagt daar ook een flinke steen aan bij. De balans is prima voor elkaar. Mede dankzij de Brembo remmen is ook de vertraging ruimschoots toereikend.
Onze Fisker werd in 2012 nieuw afgeleverd door Kroymans Automotive in Hilversum en heeft sindsdien 156700 km gereden. Onderhoudspapieren zijn aanwezig en de auto heeft recent onderhoud gehad. Hij staat er keurig bij met de normale gebruikssporen die je bij deze kilometerstand mag verwachten. Bent u de volgende liefhebber die op deze oer-hybride gaat passen? Hij staat voor u gereed in onze showroom.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfNout Classic Cars B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2020ContactAndré Nout
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.