Kilometerstand
99.156 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AL-69-17
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 99.156 km
- Bouwjaar
- 03/1972
- Vorige eigenaren
- 3
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.418 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.377 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Bruin
- Oorspronkelijke kleur
- Bruin
Beschrijving
We horen heel vaak bij Gallery Aaldering dat des te sneller een auto is, des te beter. Met zoveel prachtige (klassieke) auto’s die wij jaarlijks verkopen, weten wij als geen ander hoe auto’s rijden en wat ze te bieden hebben. Mogen wij u een tip geven? Als u in de markt bent voor een klassieker met een prachtige Italiaanse carrosserie, een heerlijke motor en de juiste combinatie van prestaties en beleving, dan kunt u eigenlijk niet om deze Fiat Dino heen. Met juiste combinatie bedoelen we dat u met een Dino in staat bent om sportief te rijden zonder dat u daarbij zich onmiddellijk in de hoogst illegale snelheden bevindt. Dit is dan ook de reden waarom een Fiat Dino met recht tot een favoriet van ons behoort.
Wellicht is de geschiedenis al bij u bekend, maar in de jaren 60 van de vorige eeuw had Ferrari een tweelitermotor nodig voor de Formule 2. Het was een vereiste om 500 exemplaren te bouwen om de homologatie vereisten te halen en daarvoor schakelde Ferrari de hulp van Fiat in. En zo had Ferrari een Dino en ook Fiat.
In 1966 werd de Fiat Dino geïntroduceerd met in eerste instantie de tweelitermotor. Met schijfremmen rondom, onafhankelijke voorwielophanging en vijfversnellingsbak had de Dino ook alle comfort aan boord die het een fijne wagen maakt om mee te rijden. Een jaar later kwam ook een coupé met de legendarische lijnen van Bertone en in 1969 volgde een 2.4 liter V6 en een ZF-versnellingsbak. Ook was de onafhankelijke achterwielophanging een fraaie bijkomstigheid. Met 180 pk en de moderne ophanging is het echt genieten geblazen, dat kunnen we u verzekeren.
Ons exemplaar is een fraaie Fiat Dino 2400 coupé die er in de groene kleurstelling fraai uitziet. Het betreft hier een origineel exemplaar in nette staat verkerend. Bij deze Dino leveren we documentatie die bestaat uit recente facturen, foto’s van restauratie-en revisiewerkzaamheden, een taxatierapport en een onderhoudshandleiding.
De carrosserie is heel origineel en verkeert in een goede conditie. De carrosseriepanelen zijn prachtig en sluiten overal netjes aan. Om cosmetische redenen is de lak een keer opnieuw gespoten en ziet er daarom keurig verzorgd uit. De auto is vanwege zijn hele originele en goede staat niet gerestaureerd. De auto staat op de originele wielen, voorzien van goede banden in de correcte maten. De onderzijde van de wagen is eveneens netjes, zie hiervoor ook de foto’s die we hebben bijgevoegd op onze website.
Het interieur is heel origineel en in een mooie staat met slechts lichte gebruikerssporen. De tapijten en de stoelen hebben door de jaren heen een fraai patina ontwikkeld. De instrumenten en bedieningselementen zijn allen in hele goede staat en zien er geweldig uit. En ja, die toerenteller gaat echt ver. De magie van deze motor bevindt zich namelijk bovenin het toerenbereik, maar dat zal u vast niet ontgaan zijn.
Hoewel de carrosserie van Bertone oogverblindend fraai is en het gehele ontwerp een streling voor de ogen is, is de echte ster van de show onbetwist de fantastische 2.4 liter V6 motor. De motor heeft het typische Ferrari V6 geluid, loopt mooi rond en heeft een heerlijke trekkracht zowel onderin als bovenin de toeren. De koppeling en rempedaal laten zich feilloos bedienen en het onderstel van deze Dino voelt solide en trefzeker aan. De techniek is dan ook goed onderhouden en dat merk je tijdens het rijden.
Heeft u interesse in deze fraaie Fiat Dino? Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen u graag verder. U bent uiteraard van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het internationaal exporteren van onze voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Wellicht is de geschiedenis al bij u bekend, maar in de jaren 60 van de vorige eeuw had Ferrari een tweelitermotor nodig voor de Formule 2. Het was een vereiste om 500 exemplaren te bouwen om de homologatie vereisten te halen en daarvoor schakelde Ferrari de hulp van Fiat in. En zo had Ferrari een Dino en ook Fiat.
In 1966 werd de Fiat Dino geïntroduceerd met in eerste instantie de tweelitermotor. Met schijfremmen rondom, onafhankelijke voorwielophanging en vijfversnellingsbak had de Dino ook alle comfort aan boord die het een fijne wagen maakt om mee te rijden. Een jaar later kwam ook een coupé met de legendarische lijnen van Bertone en in 1969 volgde een 2.4 liter V6 en een ZF-versnellingsbak. Ook was de onafhankelijke achterwielophanging een fraaie bijkomstigheid. Met 180 pk en de moderne ophanging is het echt genieten geblazen, dat kunnen we u verzekeren.
Ons exemplaar is een fraaie Fiat Dino 2400 coupé die er in de groene kleurstelling fraai uitziet. Het betreft hier een origineel exemplaar in nette staat verkerend. Bij deze Dino leveren we documentatie die bestaat uit recente facturen, foto’s van restauratie-en revisiewerkzaamheden, een taxatierapport en een onderhoudshandleiding.
De carrosserie is heel origineel en verkeert in een goede conditie. De carrosseriepanelen zijn prachtig en sluiten overal netjes aan. Om cosmetische redenen is de lak een keer opnieuw gespoten en ziet er daarom keurig verzorgd uit. De auto is vanwege zijn hele originele en goede staat niet gerestaureerd. De auto staat op de originele wielen, voorzien van goede banden in de correcte maten. De onderzijde van de wagen is eveneens netjes, zie hiervoor ook de foto’s die we hebben bijgevoegd op onze website.
Het interieur is heel origineel en in een mooie staat met slechts lichte gebruikerssporen. De tapijten en de stoelen hebben door de jaren heen een fraai patina ontwikkeld. De instrumenten en bedieningselementen zijn allen in hele goede staat en zien er geweldig uit. En ja, die toerenteller gaat echt ver. De magie van deze motor bevindt zich namelijk bovenin het toerenbereik, maar dat zal u vast niet ontgaan zijn.
Hoewel de carrosserie van Bertone oogverblindend fraai is en het gehele ontwerp een streling voor de ogen is, is de echte ster van de show onbetwist de fantastische 2.4 liter V6 motor. De motor heeft het typische Ferrari V6 geluid, loopt mooi rond en heeft een heerlijke trekkracht zowel onderin als bovenin de toeren. De koppeling en rempedaal laten zich feilloos bedienen en het onderstel van deze Dino voelt solide en trefzeker aan. De techniek is dan ook goed onderhouden en dat merk je tijdens het rijden.
Heeft u interesse in deze fraaie Fiat Dino? Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen u graag verder. U bent uiteraard van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het internationaal exporteren van onze voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.