Kilometerstand
14.720 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
279 kW (379 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Oostenrijk
- Advertentienr.
- R-770-LN
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 14.720 km
- Bouwjaar
- 12/1991
- APK
- Nieuw
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 279 kW (379 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 4.942 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.406 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rosso Corsa
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Ferrari Testarossa is een sportwagen van Ferrari uit 1984. Het is een van de bekendste modellen van Ferrari.
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Deze als nieuw zijnde Rosso Corsa Testarossa is nieuw geleverd in Oostenrijk. Ook is de auto Classiche certificeerbaar.
De historie is gedocumenteerd en in 2022 heeft er groot onderhoud plaatsgevonden.
De motor is compleet gereviseerd en de auto is verder geheel klaar gemaakt.
Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 434 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Deze als nieuw zijnde Rosso Corsa Testarossa is nieuw geleverd in Oostenrijk. Ook is de auto Classiche certificeerbaar.
De historie is gedocumenteerd en in 2022 heeft er groot onderhoud plaatsgevonden.
De motor is compleet gereviseerd en de auto is verder geheel klaar gemaakt.
Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 434 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfFrans Munsterhuis Sportcars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.