Kilometerstand
17.400 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
08/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
286 kW (389 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 17.400 km
- Bouwjaar
- 08/1988
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 286 kW (389 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 4.942 cm³
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.580 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Giallo Modena
- Kleur interieur
- Andere
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ferrari Testarossa Giallo Modena
Er bestaat niet zoiets als een Ferrari Testarossa die niet bijzonder is. Toch is er met dit origineel Italiaans geleverde, Modena gele exemplaar iets extra speciaals aan de hand. Te beginnen met de smetteloze conditie en uniek lage kilometerstand: 17.400 in 35 jaar tijd! Dat is gemiddeld minder dan 500 km per jaar… Hoezo een collectors item pur sang? Voor de kenners onder ons: we begrijpen de verwarring tussen de modelaanduiding en de looks. Optisch gezien is dit namelijk een 512 TR; de opvolger van de originele Testarossa. De techniek vormt echter een 100% match met het oer-model. En ook het bouwjaar verraadt dat dit helemaal geen 512 TR kán zijn. Alle respect voor de in- en exterieur aanpassingen die ons op prachtige wijze op het verkeerde been hebben gezet… Slechts twee Nederlandse eigenaren gingen u voor die de iconische Ferrari “512” Testarossa compleet vertroetelden. Wie gaat zich binnenkort aan dit illustere rijtje toevoegen?
Historie
Ferrari ís Testarossa. Geen model uit de geschiedenis van het mythische merk dat beroemder en karakteristieker is dan deze. Toch vonden de Italianen het tijd om exact 7 jaar na de introductie van de legende één en ander strak te trekken. Zodoende kwam de subtiel gefacelifte 512 TR op de markt: een auto waardoor dit exemplaar zich duidelijk heeft laten inspireren. Maar dat is niet altijd zo geweest; toen de klassieker in 1988 nieuw door Ferrari in Rome werd geleverd was dat ver vóór de introductie van de 512. De laatste keer dat de dealer in Rome technisch onderhoud verleende dateert uit januari 1997, bij een kilometerstand van 7.612… Twee maanden later ontving een Nederlandse liefhebber annex garagehouder de Giallo Modena Testarossa met open armen. Idolaat als de man van zijn droom-Ferrari was, bracht hij de al erg mooie klassieker terug in onberispelijke staat. Tijdens deze ingreep werd de auto tevens voorzien van een fraaie update die ‘m optisch gelijkmaakt aan opvolger 512. Hoe uniek ook, bij Ferrari Club Nederland kennen ze de TR-lookalike als hun broekzak dankzij het lidmaatschap van de 1e Nederlandse eigenaar. In 2021 nam een verzamelaar de auto over, waarna hij via een veiling in handen van Prins terechtkwam. Kortom, van een liefhebber, voor een liefhebber.
Exterieur
Gelukkig haalden de Ferrari designers het niet in hun hoofd om aan de originele karakteristieken van de Testarossa te tornen toen de 512 TR op papier werd gezet. Slechts de wielen, bumpers, grille, het glas voor de achterlichten en de luchtclusters in de voorbumper werden subtiel bijgeschaafd. Dit betekent dat de dubbele units in de klapkoplampen, lamellen over de achterlichten en ‘vinnen’ in de portieren intact bleven. In geval van dit exemplaar is de kap tussen achterruit en motorkap in carrosseriekleur meegespoten. Kunt u extra genieten van de zeldzame Giallo Modena uitdossing: Ferrari’s merkkleur. Zoals omschreven is de conditie feilloos en niet te onderscheiden van nieuw. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, maar dat deze 512 Testarossa een goede investering is voor de liefhebbers en fijnproevers is een ding wat zeker is. Belooft u al dit moois niet enkel binnen te stallen?
Interieur
Het verhaal wordt nóg bijzonderder bij het zien van het interieur: dashboard en stuurwiel zijn volledig origineel gebleven, terwijl de stoelen meeprofiteerden van de 512-upgrade. Op die manier is er een oogverblindende mix ontstaan tussen Testarossa en TR. Beeldschoon is ook de verdere aankleding van de Ferrari cockpit: het Cuoio leder doet het opvallend goed in combinatie met een knalgele buitenkant. Naast de 512-stoelen zijn ook de portieren en de onderzijde van het dashboard ermee bekleed. De Nero uitgevoerde tunnelconsole, hemelbekleding, het lederen stuurwiel en dito bovenzijde van het dashboard zorgen voor een briljant contrast aan boord van de Ferrari klassieker. Knoppen, meters, stiksels en pook; het verkeert allemaal in ongerepte staat. De geïntegreerde Pioneer geluidsinstallatie doet vermoeden dat er nóg meer muziek zit in de Italiaanse legende. En feitelijk is dat ook zo.
Techniek & performance
De in een hoek van 180 graden geplaatste atmosferische Ferrari V12 (ook wel “flat-12”) is en blijft namelijk een parel van een machine. Zoals gezegd is de 12-cilinder techniek gelijk aan die van het origineel. Dit betekent dus 390 pk op de achterwielen en een 40/60 gewichtsverdeling welke ideaal is gebleken voor spectaculaire Miami Vice scenes. De iconische middenmotor configuratie en intense V12-huil zijn extra redenen om de achtervolging in te zetten. De handgeschakelde 5-bak, acceleratie van 0-100 km/h binnen 5,8 seconden en topsnelheid van 290 km/h maken dat u ongetwijfeld meer haast dan ooit heeft om naar Prins te komen. En dat is geheel terecht.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 260 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Cuoio
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Er bestaat niet zoiets als een Ferrari Testarossa die niet bijzonder is. Toch is er met dit origineel Italiaans geleverde, Modena gele exemplaar iets extra speciaals aan de hand. Te beginnen met de smetteloze conditie en uniek lage kilometerstand: 17.400 in 35 jaar tijd! Dat is gemiddeld minder dan 500 km per jaar… Hoezo een collectors item pur sang? Voor de kenners onder ons: we begrijpen de verwarring tussen de modelaanduiding en de looks. Optisch gezien is dit namelijk een 512 TR; de opvolger van de originele Testarossa. De techniek vormt echter een 100% match met het oer-model. En ook het bouwjaar verraadt dat dit helemaal geen 512 TR kán zijn. Alle respect voor de in- en exterieur aanpassingen die ons op prachtige wijze op het verkeerde been hebben gezet… Slechts twee Nederlandse eigenaren gingen u voor die de iconische Ferrari “512” Testarossa compleet vertroetelden. Wie gaat zich binnenkort aan dit illustere rijtje toevoegen?
Historie
Ferrari ís Testarossa. Geen model uit de geschiedenis van het mythische merk dat beroemder en karakteristieker is dan deze. Toch vonden de Italianen het tijd om exact 7 jaar na de introductie van de legende één en ander strak te trekken. Zodoende kwam de subtiel gefacelifte 512 TR op de markt: een auto waardoor dit exemplaar zich duidelijk heeft laten inspireren. Maar dat is niet altijd zo geweest; toen de klassieker in 1988 nieuw door Ferrari in Rome werd geleverd was dat ver vóór de introductie van de 512. De laatste keer dat de dealer in Rome technisch onderhoud verleende dateert uit januari 1997, bij een kilometerstand van 7.612… Twee maanden later ontving een Nederlandse liefhebber annex garagehouder de Giallo Modena Testarossa met open armen. Idolaat als de man van zijn droom-Ferrari was, bracht hij de al erg mooie klassieker terug in onberispelijke staat. Tijdens deze ingreep werd de auto tevens voorzien van een fraaie update die ‘m optisch gelijkmaakt aan opvolger 512. Hoe uniek ook, bij Ferrari Club Nederland kennen ze de TR-lookalike als hun broekzak dankzij het lidmaatschap van de 1e Nederlandse eigenaar. In 2021 nam een verzamelaar de auto over, waarna hij via een veiling in handen van Prins terechtkwam. Kortom, van een liefhebber, voor een liefhebber.
Exterieur
Gelukkig haalden de Ferrari designers het niet in hun hoofd om aan de originele karakteristieken van de Testarossa te tornen toen de 512 TR op papier werd gezet. Slechts de wielen, bumpers, grille, het glas voor de achterlichten en de luchtclusters in de voorbumper werden subtiel bijgeschaafd. Dit betekent dat de dubbele units in de klapkoplampen, lamellen over de achterlichten en ‘vinnen’ in de portieren intact bleven. In geval van dit exemplaar is de kap tussen achterruit en motorkap in carrosseriekleur meegespoten. Kunt u extra genieten van de zeldzame Giallo Modena uitdossing: Ferrari’s merkkleur. Zoals omschreven is de conditie feilloos en niet te onderscheiden van nieuw. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, maar dat deze 512 Testarossa een goede investering is voor de liefhebbers en fijnproevers is een ding wat zeker is. Belooft u al dit moois niet enkel binnen te stallen?
Interieur
Het verhaal wordt nóg bijzonderder bij het zien van het interieur: dashboard en stuurwiel zijn volledig origineel gebleven, terwijl de stoelen meeprofiteerden van de 512-upgrade. Op die manier is er een oogverblindende mix ontstaan tussen Testarossa en TR. Beeldschoon is ook de verdere aankleding van de Ferrari cockpit: het Cuoio leder doet het opvallend goed in combinatie met een knalgele buitenkant. Naast de 512-stoelen zijn ook de portieren en de onderzijde van het dashboard ermee bekleed. De Nero uitgevoerde tunnelconsole, hemelbekleding, het lederen stuurwiel en dito bovenzijde van het dashboard zorgen voor een briljant contrast aan boord van de Ferrari klassieker. Knoppen, meters, stiksels en pook; het verkeert allemaal in ongerepte staat. De geïntegreerde Pioneer geluidsinstallatie doet vermoeden dat er nóg meer muziek zit in de Italiaanse legende. En feitelijk is dat ook zo.
Techniek & performance
De in een hoek van 180 graden geplaatste atmosferische Ferrari V12 (ook wel “flat-12”) is en blijft namelijk een parel van een machine. Zoals gezegd is de 12-cilinder techniek gelijk aan die van het origineel. Dit betekent dus 390 pk op de achterwielen en een 40/60 gewichtsverdeling welke ideaal is gebleken voor spectaculaire Miami Vice scenes. De iconische middenmotor configuratie en intense V12-huil zijn extra redenen om de achtervolging in te zetten. De handgeschakelde 5-bak, acceleratie van 0-100 km/h binnen 5,8 seconden en topsnelheid van 290 km/h maken dat u ongetwijfeld meer haast dan ooit heeft om naar Prins te komen. En dat is geheel terecht.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 260 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Cuoio
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfAutobedrijf Wim Prins
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2002ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.