Ferrari 812Competizione - Grigio Ferro - 1 of 999
€ 1.694.950,-1
Incl. BTW
€ 1.413.824,- Excl. BTW
Kilometerstand
458 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/2023
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
610 kW (829 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 458 km
- Bouwjaar
- 03/2023
- APK
- Nieuw
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 610 kW (829 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 6.496 cm³
- Versnellingen
- 7
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.640 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 6
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 347 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Alcantara
Beschrijving
Ferrari 812 Competizione – Grigio Ferro
De 812 Competizione is de opgepompte en verfijnde versie van de 812 Superfast. De al buitengewoon snelle en goede 800 pk sterke tweezits super GT met de V12 voorin. Dus beschouw de 830pk sterke 812 Competizione als een 812 Superfaster. Het volgt op een stekelige lijn van race-geïnspireerde V12 Ferrari's met voorin geplaatste motor en achterwielaandrijving; de verbazende 599 GTO en de psychotische F12 TDF. Beide vereisten aanzienlijke moed om te temmen, en de nieuwste evolutie is niet minder intimiderend.
Kijk er naar... Hij is gemeen, hoekig en dreigend. Een technische en visuele straatversie van het XX-programma. Hij ziet eruit als een gemoderniseerde straatversie van de 599XX-raceauto. En dat komt omdat het er misschien wel heel dichtbij komt!
Het is hetzelfde blok van 6.5L van de 812 Superfast, maar de binnenkant is verfijnd en drievoudig gedestilleerd voor meer prestaties. De zuigers zijn opnieuw ontworpen, de titanium drijfstangen zijn 40 procent lichter, terwijl een coating van diamantachtige koolstof (DLC) de zuigerpennen omhult. Er is een opnieuw gebalanceerde krukas (drie procent lichter dan voorheen), nieuwe cilinderkoppen, F1-techniek voor de nokken, een opnieuw ontworpen inlaatsysteem (over spruitstuk en plenum) en inlaatkanalen met variabele geometrie.
En dan de redline die zichzelf heeft verheven tot een goddelijke 9.500tpm!!! 38 kg lichter dan een 812 Superfast en toch ziet de Competizione er veel en veel gespierder uit! Al met al genereert de Competizione 30 procent meer downforce aan de voorkant dan de Superfast en je kunt zien waar hij gemaakt is omdat er overal vortexgeneratoren zijn. Werkelijk alles aan deze 812 Competizione straalt downforce uit tot in het extreme en misschien wel het meeste opvallend is die nieuwe carbon kofferklep zonder ruit. De camera op de achterklep zorgt verassend genoeg voor een nog betere 'achteruitkijk ervaring' dan de conventionele achteruitkijkspiegel. Maar waarom zou je eigenlijk achteruit kijken in de magistrale 812 Competizione?
Over onze 812 Competizione:
Het door ons aangeboden exemplaar heeft een klassieke en sjieke configuratie in de historische kleur 'Grigio Ferro' met een ‘Nero’ alcantara interieur en is afgewerkt met grijze stiksels, wat de binnen- en buitenkant tot één perfect geheel maakt! Dat dit niet de eerste Ferrari is die de eerste eigenaar samenstelde is wel duidelijk, alle carbon opties zijn aangevinkt en de interieur/exterieur configuratie zijn zonder zeker meer dan gelukt! Zelfs de volledige motorruimte is voorzien van carbon! Een dure optie, maar wat ons betreft is die het zeker waard!
Bovenstaande feiten en het feit dat de 812 Competizione in een gelimiteerde oplage van 999 stuks gebouwd is garandeert een waardevaste investering voor de toekomst naast het feit dat de Competizione een prachtige aanvulling is in iedere collectie!
Fabrieksopties:
EXTC GRIGIO FERRO
INTC ALCANTARA NERO
CRPT NERO
4HAN 4 POINT SAFETY BELTS - NERO
AFS2 ADAPTIVE HEADLIGHTS WITH SBL FUNCTION
CALA BRAKE CALLIPERS IN ALLUMINIO
CEFB CARBON FIBRE FILTER BOX
CEL2 ENGINE COVERS IN CARBON FIBRE
CEXD REAR DIFFUSER IN CARBON FIBRE
CEXG FRONT AIR VENTS IN CARBON FIBRE
CEXS CARBON FIBRE UNDERDOOR COVER
CIDH CARBON FIBRE INNER DOOR HANDLE
CIIP CARBON FIBRE INSTRUMENT COVER
CIRS CARBON FIBRE PARCEL SHELF
CITZ UPPER PART OF CENTRE CONSOLE IN CARBON FIBRE
CLDT COLOURED INNER DETAILS - NERO
DATR DASH INSERTS IN CARBON FIBRE
ELEV SUSPENSION LIFTER
EMPH CAVALLINO STITCHED ON HEADREST - GRIGIO SCURO
FLMS STANDARD ADDITIONAL MATS
HAW1 HEAT INSULATING WINDSCREEN
LIV9 LIVERY IN NERO DS + ARGENTO NURBURGRING
LOGO 'SCUDERIA FERRARI' SHIELDS
PAC3 FRONT AND REAR PARKING CAMERAS
PDIS PASSENGER DISPLAY
PNTH FERRARI HISTORICAL COLOURS - GRIGIO FERRO
RPMY YELLOW REV. COUNTER
RSCH CARBON FIBRE RACING SEATS - MEDIUM
RSES RACING SEAT LIFTER
RSFD DIAMOND-POLISHED FORGED WHEELS
SNDB HIGH POWER HI-FI SYSTEM
SPEC SPECIAL EQUIPMENT
ST1X STC1 IN SPECIAL THREAD - GRIGIO SCURO
STC1 COLOURED STANDARD STITCHING - EXTRARANGE
LET OP! Voor Nederlandse kopers geldt een hogere prijs in verband met de Nederlandse emissietax (BPM). Bent u een Nederlandse koper en ontvangt u graag de prijs op Nederlands kenteken? Neem dan gerust contact met ons op!
Hoewel de foto’s een goed beeld geven durven wij te stellen deze 812 Competizione in het echt nog veel male mooier is. Maak gerust een afspraak bij ons voor een bezichtiging onder het genot van een kop koffie of thee!
Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 21:00 op +31 (0) 348-752499 en WhatsApp: +31 (0) 6-42420582, neem gerust contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.
Zekerheden bij Bernards Exclusives:
- Geen afleverkosten
- RDW erkend
- NAP autopas aangesloten
- Open en eerlijk advies
- Inruil en financiering mogelijk
- Jarenlange ervaring en kennis in het exclusieve segment
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2019 - 2024
Technische informatie
Koppel: 692 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 92 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 340 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.970 kg
Afmetingen (LxBxH): 470 x 197 x 129 cm
Wielbasis: 272 cm
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 01-03-2026
De 812 Competizione is de opgepompte en verfijnde versie van de 812 Superfast. De al buitengewoon snelle en goede 800 pk sterke tweezits super GT met de V12 voorin. Dus beschouw de 830pk sterke 812 Competizione als een 812 Superfaster. Het volgt op een stekelige lijn van race-geïnspireerde V12 Ferrari's met voorin geplaatste motor en achterwielaandrijving; de verbazende 599 GTO en de psychotische F12 TDF. Beide vereisten aanzienlijke moed om te temmen, en de nieuwste evolutie is niet minder intimiderend.
Kijk er naar... Hij is gemeen, hoekig en dreigend. Een technische en visuele straatversie van het XX-programma. Hij ziet eruit als een gemoderniseerde straatversie van de 599XX-raceauto. En dat komt omdat het er misschien wel heel dichtbij komt!
Het is hetzelfde blok van 6.5L van de 812 Superfast, maar de binnenkant is verfijnd en drievoudig gedestilleerd voor meer prestaties. De zuigers zijn opnieuw ontworpen, de titanium drijfstangen zijn 40 procent lichter, terwijl een coating van diamantachtige koolstof (DLC) de zuigerpennen omhult. Er is een opnieuw gebalanceerde krukas (drie procent lichter dan voorheen), nieuwe cilinderkoppen, F1-techniek voor de nokken, een opnieuw ontworpen inlaatsysteem (over spruitstuk en plenum) en inlaatkanalen met variabele geometrie.
En dan de redline die zichzelf heeft verheven tot een goddelijke 9.500tpm!!! 38 kg lichter dan een 812 Superfast en toch ziet de Competizione er veel en veel gespierder uit! Al met al genereert de Competizione 30 procent meer downforce aan de voorkant dan de Superfast en je kunt zien waar hij gemaakt is omdat er overal vortexgeneratoren zijn. Werkelijk alles aan deze 812 Competizione straalt downforce uit tot in het extreme en misschien wel het meeste opvallend is die nieuwe carbon kofferklep zonder ruit. De camera op de achterklep zorgt verassend genoeg voor een nog betere 'achteruitkijk ervaring' dan de conventionele achteruitkijkspiegel. Maar waarom zou je eigenlijk achteruit kijken in de magistrale 812 Competizione?
Over onze 812 Competizione:
Het door ons aangeboden exemplaar heeft een klassieke en sjieke configuratie in de historische kleur 'Grigio Ferro' met een ‘Nero’ alcantara interieur en is afgewerkt met grijze stiksels, wat de binnen- en buitenkant tot één perfect geheel maakt! Dat dit niet de eerste Ferrari is die de eerste eigenaar samenstelde is wel duidelijk, alle carbon opties zijn aangevinkt en de interieur/exterieur configuratie zijn zonder zeker meer dan gelukt! Zelfs de volledige motorruimte is voorzien van carbon! Een dure optie, maar wat ons betreft is die het zeker waard!
Bovenstaande feiten en het feit dat de 812 Competizione in een gelimiteerde oplage van 999 stuks gebouwd is garandeert een waardevaste investering voor de toekomst naast het feit dat de Competizione een prachtige aanvulling is in iedere collectie!
Fabrieksopties:
EXTC GRIGIO FERRO
INTC ALCANTARA NERO
CRPT NERO
4HAN 4 POINT SAFETY BELTS - NERO
AFS2 ADAPTIVE HEADLIGHTS WITH SBL FUNCTION
CALA BRAKE CALLIPERS IN ALLUMINIO
CEFB CARBON FIBRE FILTER BOX
CEL2 ENGINE COVERS IN CARBON FIBRE
CEXD REAR DIFFUSER IN CARBON FIBRE
CEXG FRONT AIR VENTS IN CARBON FIBRE
CEXS CARBON FIBRE UNDERDOOR COVER
CIDH CARBON FIBRE INNER DOOR HANDLE
CIIP CARBON FIBRE INSTRUMENT COVER
CIRS CARBON FIBRE PARCEL SHELF
CITZ UPPER PART OF CENTRE CONSOLE IN CARBON FIBRE
CLDT COLOURED INNER DETAILS - NERO
DATR DASH INSERTS IN CARBON FIBRE
ELEV SUSPENSION LIFTER
EMPH CAVALLINO STITCHED ON HEADREST - GRIGIO SCURO
FLMS STANDARD ADDITIONAL MATS
HAW1 HEAT INSULATING WINDSCREEN
LIV9 LIVERY IN NERO DS + ARGENTO NURBURGRING
LOGO 'SCUDERIA FERRARI' SHIELDS
PAC3 FRONT AND REAR PARKING CAMERAS
PDIS PASSENGER DISPLAY
PNTH FERRARI HISTORICAL COLOURS - GRIGIO FERRO
RPMY YELLOW REV. COUNTER
RSCH CARBON FIBRE RACING SEATS - MEDIUM
RSES RACING SEAT LIFTER
RSFD DIAMOND-POLISHED FORGED WHEELS
SNDB HIGH POWER HI-FI SYSTEM
SPEC SPECIAL EQUIPMENT
ST1X STC1 IN SPECIAL THREAD - GRIGIO SCURO
STC1 COLOURED STANDARD STITCHING - EXTRARANGE
LET OP! Voor Nederlandse kopers geldt een hogere prijs in verband met de Nederlandse emissietax (BPM). Bent u een Nederlandse koper en ontvangt u graag de prijs op Nederlands kenteken? Neem dan gerust contact met ons op!
Hoewel de foto’s een goed beeld geven durven wij te stellen deze 812 Competizione in het echt nog veel male mooier is. Maak gerust een afspraak bij ons voor een bezichtiging onder het genot van een kop koffie of thee!
Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 21:00 op +31 (0) 348-752499 en WhatsApp: +31 (0) 6-42420582, neem gerust contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.
Zekerheden bij Bernards Exclusives:
- Geen afleverkosten
- RDW erkend
- NAP autopas aangesloten
- Open en eerlijk advies
- Inruil en financiering mogelijk
- Jarenlange ervaring en kennis in het exclusieve segment
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2019 - 2024
Technische informatie
Koppel: 692 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 92 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 340 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.970 kg
Afmetingen (LxBxH): 470 x 197 x 129 cm
Wielbasis: 272 cm
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 01-03-2026
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
Leasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfBernards Exclusives B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2014ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.