Kilometerstand
58.900 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1993
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- FE-49-31
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 58.900 km
- Bouwjaar
- 01/1993
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ferrari creëerde met de Testarossa in 1984 een absolute sensatie in Parijs op de Autosalon. Met een enorme belangstelling rondom de Ferrari stand, stond het publiek te kijken naar het allernieuwste model van Ferrari. Naar onze mening zette Lamborghini met de Miura de trend van supercar in de jaren 60 van de vorige eeuw. Maar in de jaren 80 zal menig het met ons eens dat, naast enkele legendarische Lamborghini’s, Ferrari bijna opnieuw de supercar definieerde met de Testarossa. Het was ook geen verrassing dat het model een succes was voor het Italiaanse merk. Wat een fantastische lijnen!
De Testarossa kende in grote lijnen drie versies, waarvan de laatste in 1991 verscheen. De allereerste Testarossa’s waren voorzien van slechts één buitenspiegel. Deze noemen we dan ook ‘Monospecchio’. Maar we gaan even terug naar 1991. Ferrari wijzigde de naam in de 512 TR, waarmee Ferrari hintte op de fantastische 5 liter twaalfcilindermotor. In vier jaar productie werden slechts 2.261 exemplaren van de 512 TR gebouwd en deze derde serie presenteerde zich als een geweldige evolutie van de Testarossa, met zowel verbeterde prestaties als een nog betere wegligging, en dat alles gepresenteerd in een moderner pakket dat helemaal bij de tijd was.
De ingenieurs van Ferrari deden voor deze derde versie hun best om het motorvermogen te laten stijgen. Dit bereikten ze door de compressieverhouding te verhogen, grotere kleppen te monteren en tal van andere zaken toe te passen, waaronder gewijzigde nokkenassen. Al met al leverde de 512 TR in Europese specificatie maar liefst 428 pk.
Het achterste subframe bestond uit één stuk en zorgde ervoor dat de motor lager in het chassis kon worden gemonteerd. Het gewicht werd daardoor significant beter verdeeld, terwijl de gewijzigde ophanging bijdroeg aan een verbetering in wegligging. Ook wijzigde Ferrari de carrosserie bij de 512 TR. De Testarossa had hier en daar hoekige randen die bij de derde versie verdwenen. Ook zien we hints van de Ferrari 348 terug. Al met al presenteert een 512 TR zich als een moderne Ferrari uit de jaren 90 met overduidelijke kenmerken van de iconische Testarossa van de jaren 80. Het beste van beide? De keuze is aan u.
De 512 TR bij Gallery Aaldering werd op 19 april 1993 geleverd door de welkbekende Ferrari dealer Crepaldi Auto Milaan in de klassieke kleurencombinatie Rosso Corsa met zwart leren bekleding. Dit is daarom een Europese auto. Dit is een volledig gedocumenteerd exemplaar. Belangrijk om te vermelden is dat alle originele Ferrari boekjes aanwezig zijn, inclusief de originele leren map en dat recentelijk uitgebreid onderhoud plaatsvond bij een Nederlandse Ferrari specialist, waarbij de distributieriem is vervangen, tezamen met de benzinepomp en een servicebeurt. Van dit onderhoud zijn diverse foto’s aanwezig.
Met slechts 58.000 kilometer heeft deze Ferrari niet veel ervaring en het onderhoud vond altijd plaats bij officiële Ferrari dealers. Zo liet de eerste eigenaar het eerste onderhoud bij 9.000 km uitvoeren bij Ferrari Ch. Pozzi in Parijs. Naast het officiële en afgestempelde onderhoudsboekje, zijn er ook diverse facturen van werkzaamheden door de jaren heen aanwezig.
In totaal kende deze Ferrari slechts drie eigenaren. De eerste eigenaar had de 512 TR tot 2005 in bezit en de derde eigenaar kreeg deze prachtige Ferrari in 2015. De laatste tien jaar was deze Ferrari in een privécollectie waar er ook uitstekend voor de wagen gezorgd werd.
De lak van deze Ferrari is in schitterende staat en heel origineel. Met vrijwel smetteloze ruiten, een hele strakke carrosserie en prachtige lak ziet het geheel er fantastisch uit. De lichtmetalen velgen zijn eveneens fraai te noemen en voorzien van banden in de correcte maat, wat de authentieke look van dit exemplaar alleen maar verder versterkt. Aan de onderzijde ziet de Ferrari er ook keurig uit.
Het interieur biedt een heerlijke combinatie van invloeden uit de jaren 80 en 90. De zwartleren bekleding is nagenoeg smetteloos te noemen gezien de leeftijd en verkeert dan ook in zeer goede staat. Elk detail, van de bekleding tot aan het instrumentarium, de middenconsole, het prachtige stuur, alles is in zeer goede staat en maakt een fraaie indruk. De strakke vormgeving van het dashboard en de typische oranjerode tellers brengen u onmiddellijk terug naar een ander tijdperk. De karakteristieke zwarte ‘pookbal’ en de lange stalen pookstang, die verdwijnt in het typische Ferrari-schakelpatroon, maken de rijervaring compleet. Deze 512 TR vertoont bijna geen slijtage die je normaal zou verwachten na meer dan 30 jaar.
Met slechts 1 van de 2261 gebouwde exemplaren is het met recht een zeldzaamheid. In deze staat zien we ze graag vaker voorbijkomen.
Heeft u interesse in deze fantastische Ferrari 512 TR? Neem vandaag nog contact met ons op. Wij helpen u graag verder. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Uiteraard behoort het wereldwijd exporteren van onze voertuigen tot de mogelijkheden. Vraag hiervoor naar de voorwaarden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Testarossa kende in grote lijnen drie versies, waarvan de laatste in 1991 verscheen. De allereerste Testarossa’s waren voorzien van slechts één buitenspiegel. Deze noemen we dan ook ‘Monospecchio’. Maar we gaan even terug naar 1991. Ferrari wijzigde de naam in de 512 TR, waarmee Ferrari hintte op de fantastische 5 liter twaalfcilindermotor. In vier jaar productie werden slechts 2.261 exemplaren van de 512 TR gebouwd en deze derde serie presenteerde zich als een geweldige evolutie van de Testarossa, met zowel verbeterde prestaties als een nog betere wegligging, en dat alles gepresenteerd in een moderner pakket dat helemaal bij de tijd was.
De ingenieurs van Ferrari deden voor deze derde versie hun best om het motorvermogen te laten stijgen. Dit bereikten ze door de compressieverhouding te verhogen, grotere kleppen te monteren en tal van andere zaken toe te passen, waaronder gewijzigde nokkenassen. Al met al leverde de 512 TR in Europese specificatie maar liefst 428 pk.
Het achterste subframe bestond uit één stuk en zorgde ervoor dat de motor lager in het chassis kon worden gemonteerd. Het gewicht werd daardoor significant beter verdeeld, terwijl de gewijzigde ophanging bijdroeg aan een verbetering in wegligging. Ook wijzigde Ferrari de carrosserie bij de 512 TR. De Testarossa had hier en daar hoekige randen die bij de derde versie verdwenen. Ook zien we hints van de Ferrari 348 terug. Al met al presenteert een 512 TR zich als een moderne Ferrari uit de jaren 90 met overduidelijke kenmerken van de iconische Testarossa van de jaren 80. Het beste van beide? De keuze is aan u.
De 512 TR bij Gallery Aaldering werd op 19 april 1993 geleverd door de welkbekende Ferrari dealer Crepaldi Auto Milaan in de klassieke kleurencombinatie Rosso Corsa met zwart leren bekleding. Dit is daarom een Europese auto. Dit is een volledig gedocumenteerd exemplaar. Belangrijk om te vermelden is dat alle originele Ferrari boekjes aanwezig zijn, inclusief de originele leren map en dat recentelijk uitgebreid onderhoud plaatsvond bij een Nederlandse Ferrari specialist, waarbij de distributieriem is vervangen, tezamen met de benzinepomp en een servicebeurt. Van dit onderhoud zijn diverse foto’s aanwezig.
Met slechts 58.000 kilometer heeft deze Ferrari niet veel ervaring en het onderhoud vond altijd plaats bij officiële Ferrari dealers. Zo liet de eerste eigenaar het eerste onderhoud bij 9.000 km uitvoeren bij Ferrari Ch. Pozzi in Parijs. Naast het officiële en afgestempelde onderhoudsboekje, zijn er ook diverse facturen van werkzaamheden door de jaren heen aanwezig.
In totaal kende deze Ferrari slechts drie eigenaren. De eerste eigenaar had de 512 TR tot 2005 in bezit en de derde eigenaar kreeg deze prachtige Ferrari in 2015. De laatste tien jaar was deze Ferrari in een privécollectie waar er ook uitstekend voor de wagen gezorgd werd.
De lak van deze Ferrari is in schitterende staat en heel origineel. Met vrijwel smetteloze ruiten, een hele strakke carrosserie en prachtige lak ziet het geheel er fantastisch uit. De lichtmetalen velgen zijn eveneens fraai te noemen en voorzien van banden in de correcte maat, wat de authentieke look van dit exemplaar alleen maar verder versterkt. Aan de onderzijde ziet de Ferrari er ook keurig uit.
Het interieur biedt een heerlijke combinatie van invloeden uit de jaren 80 en 90. De zwartleren bekleding is nagenoeg smetteloos te noemen gezien de leeftijd en verkeert dan ook in zeer goede staat. Elk detail, van de bekleding tot aan het instrumentarium, de middenconsole, het prachtige stuur, alles is in zeer goede staat en maakt een fraaie indruk. De strakke vormgeving van het dashboard en de typische oranjerode tellers brengen u onmiddellijk terug naar een ander tijdperk. De karakteristieke zwarte ‘pookbal’ en de lange stalen pookstang, die verdwijnt in het typische Ferrari-schakelpatroon, maken de rijervaring compleet. Deze 512 TR vertoont bijna geen slijtage die je normaal zou verwachten na meer dan 30 jaar.
Met slechts 1 van de 2261 gebouwde exemplaren is het met recht een zeldzaamheid. In deze staat zien we ze graag vaker voorbijkomen.
Heeft u interesse in deze fantastische Ferrari 512 TR? Neem vandaag nog contact met ons op. Wij helpen u graag verder. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Uiteraard behoort het wereldwijd exporteren van onze voertuigen tot de mogelijkheden. Vraag hiervoor naar de voorwaarden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.