Kilometerstand
93.860 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1970
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 09-JL-25
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 93.860 km
- Bouwjaar
- 01/1970
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De eerste eigenaar in België moet toch wel ontzettend onder de indruk geweest zijn toen deze Ferrari 365 in juni 1970 voor het eerst werd ontvangen door de welbekende Ferrari-dealer Garage Franchorchamps in België. Toegegeven, de eigenaar had echt smaak. Niet alleen vanwege het merk en model, maar ook vanwege de kleurstelling. De Ferrari Classiche Certificate leert ons dat het hier gaat om de kleur Argento Auteuil met zwart leren bekleding.
De Ferrari 365 GT 2+2 was een baanbrekend model, met zijn onafhankelijke wielophanging, wat destijds een noviteit was voor GT Ferrari's. In de jaren 60 was de productie van Ferrari's beduidend lager dan nu, met slechts 800 exemplaren van deze prachtige GT tussen 1967 en 1971. Toch was dit model een van de bestverkopende modellen van Ferrari van die tijd.
We hebben hier te maken met een goed en correct exemplaar. Waarom? Ten eerste, dit betreft een 365 die volledig matching numbers is. Buiten het feit dat zaken zoals de motor nog origineel zijn, is de kleurstelling ook nog dezelfde toen deze Ferrari in 1970 werd afgeleverd. Dit alles kunnen wij aantonen met de ‘Red Book, Ferrari Classiche Certificate’. Ten tweede kwam deze Ferrari in de juiste handen terecht, want op technisch vlak heeft een Ferrari specialist deze Queen Mary volledig onder handen genomen. Een Ferrari is een precisieproduct waar alle mechanische componenten heel precies op elkaar zijn afgestemd. Het is daarom erg belangrijk dat een Ferrari van dit kaliber bij de juiste specialisten terechtkomt.
De charme van deze Ferrari ligt in zijn authentieke, met de hand vervaardigde Gran Tourer-kenmerken, een kunstvorm die vandaag de dag zeldzaam is geworden. De carrosserie, ontworpen door Aldo Brovarone van Pininfarina, is een tijdloos meesterwerk. Deze specifieke auto is een opmerkelijk origineel exemplaar en bevindt zich in Nederland sinds 1973. In Nederland kende deze wagen slechts drie eigenaren die dit exemplaar respectievelijk 30 jaar, dertien jaar en circa tien jaar in het bezit hadden.
De buitenkant is uitgevoerd in Argento Auteuil met een zwart leren interieur, exact dezelfde kleurstelling als bij de fabriekslevering. De lak is in een mooie originele staat en de carrosserie en chroomwerk verkeren in een nette en verzorgde staat.
Binnenin ademt het originele leer een prachtig patina uit, een teken van de hoogwaardige materialen die Ferrari destijds gebruikte. Bekijkt u de foto’s eens. Het interieur is heel origineel te noemen. De tapijten en hemelbekleding zijn in een zeer fraaie staat. Het houten stuurwiel, tezamen met alle klokken en de knopjes, is ontzettend fraai te noemen.
De technische staat is net zo indrukwekkend als het uiterlijk. In 2008 onderging de Colombo V12 motor een uitgebreide revisie, waarbij de werkzaamheden op hoogwaardige wijze zijn uitgevoerd. Dit is uitgebreid gedocumenteerd bij deze wagen. Deze Ferrari rijdt dan ook fantastisch. De twaalfcilindermotor klinkt heel gezond, loopt heel mooi en de wegligging is heel goed te noemen.
Met zijn uitgebreide historie, matching numbers en kleuren, zijn fraaie en originele staat en grondige revisiewerkzaamheden, is deze Ferrari 365 GT 2+2 niet alleen een lust voor het oog, maar ook een genot om mee te rijden. Dit is dan ook een zeldzame kans om een originele Ferrari 365 GT 2+2 te bemachtigen. Neem nu contact met ons op en ontdek deze tijdloze klassieker zelf. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Ferrari 365 GT 2+2 was een baanbrekend model, met zijn onafhankelijke wielophanging, wat destijds een noviteit was voor GT Ferrari's. In de jaren 60 was de productie van Ferrari's beduidend lager dan nu, met slechts 800 exemplaren van deze prachtige GT tussen 1967 en 1971. Toch was dit model een van de bestverkopende modellen van Ferrari van die tijd.
We hebben hier te maken met een goed en correct exemplaar. Waarom? Ten eerste, dit betreft een 365 die volledig matching numbers is. Buiten het feit dat zaken zoals de motor nog origineel zijn, is de kleurstelling ook nog dezelfde toen deze Ferrari in 1970 werd afgeleverd. Dit alles kunnen wij aantonen met de ‘Red Book, Ferrari Classiche Certificate’. Ten tweede kwam deze Ferrari in de juiste handen terecht, want op technisch vlak heeft een Ferrari specialist deze Queen Mary volledig onder handen genomen. Een Ferrari is een precisieproduct waar alle mechanische componenten heel precies op elkaar zijn afgestemd. Het is daarom erg belangrijk dat een Ferrari van dit kaliber bij de juiste specialisten terechtkomt.
De charme van deze Ferrari ligt in zijn authentieke, met de hand vervaardigde Gran Tourer-kenmerken, een kunstvorm die vandaag de dag zeldzaam is geworden. De carrosserie, ontworpen door Aldo Brovarone van Pininfarina, is een tijdloos meesterwerk. Deze specifieke auto is een opmerkelijk origineel exemplaar en bevindt zich in Nederland sinds 1973. In Nederland kende deze wagen slechts drie eigenaren die dit exemplaar respectievelijk 30 jaar, dertien jaar en circa tien jaar in het bezit hadden.
De buitenkant is uitgevoerd in Argento Auteuil met een zwart leren interieur, exact dezelfde kleurstelling als bij de fabriekslevering. De lak is in een mooie originele staat en de carrosserie en chroomwerk verkeren in een nette en verzorgde staat.
Binnenin ademt het originele leer een prachtig patina uit, een teken van de hoogwaardige materialen die Ferrari destijds gebruikte. Bekijkt u de foto’s eens. Het interieur is heel origineel te noemen. De tapijten en hemelbekleding zijn in een zeer fraaie staat. Het houten stuurwiel, tezamen met alle klokken en de knopjes, is ontzettend fraai te noemen.
De technische staat is net zo indrukwekkend als het uiterlijk. In 2008 onderging de Colombo V12 motor een uitgebreide revisie, waarbij de werkzaamheden op hoogwaardige wijze zijn uitgevoerd. Dit is uitgebreid gedocumenteerd bij deze wagen. Deze Ferrari rijdt dan ook fantastisch. De twaalfcilindermotor klinkt heel gezond, loopt heel mooi en de wegligging is heel goed te noemen.
Met zijn uitgebreide historie, matching numbers en kleuren, zijn fraaie en originele staat en grondige revisiewerkzaamheden, is deze Ferrari 365 GT 2+2 niet alleen een lust voor het oog, maar ook een genot om mee te rijden. Dit is dan ook een zeldzame kans om een originele Ferrari 365 GT 2+2 te bemachtigen. Neem nu contact met ons op en ontdek deze tijdloze klassieker zelf. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.