Financing disclaimer
Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Daihatsu Sirion
1.3-16V Comfort

Veenendaal, NL
€ 950,-
Kilometerstand
181.300 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
07/2005
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
64 kW (87 PK)
Type verkoper
Particulier

Koop met vertrouwen

Kwaliteitsrapporten

Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.

Gratis autorapport van Finnik

Basisgegevens

Carrosserietype
Hatchback
Categorie
Gebruikt
Deuren
4

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
07/2005
Laatste onderhoudsbeurt
06/2024

Technische Gegevens

Vermogen kW (PK)
64 kW (87 PK)
Transmissie
Handgeschakeld
Cilinderinhoud
1.298 cm³
Cilinders
4
Leeggewicht
915 kg

Energieverbruik

Emissieklasse
Euro 4
Brandstof
Benzine
Brandstofverbruik

5,8 l/100 km (gem.)

CO2-emissie
137 g/km (gem.)

Opties

Comfort en gemak
  • Armsteun
  • Elektrische ramen
Entertainment en Media
  • Handsfree
  • Radio
Veiligheid en beveiliging
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Centrale vergrendeling
  • Stuurbekrachtiging
Extra
  • Bagageruimte-afscheiding
  • Noodwiel

Kleur en Bekleding

Kleur
Beige

Beschrijving

De Sirion 2 is pittig, verbruikt weinig en komt met de ruimte ook goed voor de dag. Is de Sirion een prijsvechter die zich de markt in wil vechten? Wie op zoek is naar en nieuwe compacte auto kan er in elk geval z'n voordeel mee doen.

Met de Sirion 2 wil Daihatsu het verloren marktaandeel terugwinnen. En dus heeft Daihatsu erg z'n best gedaan op de Sirion. In de korte neus van de Sirion zit een viercilinder 1,3-liter twaalfklepper, die maar liefst 87 pk levert. Daar kom je heel aardig mee van je plek, tenslotte weegt de Sirion maar 940 kg. Voor zover dit soort getallen interessant zijn bij dergelijke auto's: de Sirion sprint in 11,5 seconden naar de honderd. Veel belangrijker is natuurlijk of hij een beetje prettig te rijden is. De Sirion 2 maakt wat dat betreft een goede indruk.



De bediening is namelijk geheel probleemloos. Er is nog steeds verschil merkbaar tussen auto's die op Europese leest zijn geschoeid en vervoermiddelen uit het land van rijzende zon, maar het onderscheid is kleiner. Concreet: sturen doet de Sirion licht, maar precies. Schakelen gaat altijd goed, met precies genoeg weerstand, kortom niets mis mee. Op de snelweg komt hij goed mee, maar de geluidsproductie en het wat stuiterige onderstelkarakter maken hem wat minder geschikt voor de lange afstand.



MPV-mode



Aan de Sirion 2 zie je dat Daihatsu meedoet met de MPV-mode. Je zit hoger dan in een 'gewone' auto. Het interieur heeft ook wat modieuze trekjes. Recht voor zich ziet de bestuurder een grote halfronde snelheidsmeter met daar binnenin een LCD-display voor diverse functies. De toerenteller is een los instrument, dat rechts van de snelheidsmeter boven op het dashboard staat. De bedieningsknoppen op de middenconsole zijn samengebracht op een aluminiumkleurig paneel, met onderaan groot uitgevoerde knoppen voor de bediening van ventilatie en verwarming.



De Daihatsu heeft comfortabele, wat zachte stoelen. Het valt niet meteen op, maar onder de middenconsole is aflegruimte te vinden. Trouwens, rechts daarvan, onder het handschoenenkastje ook. Flesjes of blikjes vinden een plekje in houders in de armleuningen die deel uitmaken van de portierpanelen. Ook vóór de versnellingspook komen we twee bekerhouders tegen. Met in één daarvan een asbak. Die kan er ook uit.



Vier deuren



Achterpassagiers kunnen gemakkelijk in- en uitstappen, de Sirion heeft immers



standaard vier portieren. Ze hebben ook een behoorlijke hoeveelheid beenruimte en er is genoeg hoofdruimte. De in ongelijke delen neerklapbare achterbank heeft een speciale functie. Je kunt de zitting naar voren en omlaag bewegen, waardoor achter de voorstoelen een vlak laadvloertje ontstaat. Best handig, want veel mensen gebruiken het woongedeelte achterin vaak als bergruimte. Natuurlijk; je zou die spullen ook kunnen onderbrengen in de regelmatig gevormde kofferruimte die je bereikt via de achterklep. Die ruimte is enigszins variabel, doordat de stand van de rugleuning zich laat verstellen. Heb je echt veel plek nodig, dan zorgt de in ongelijke delen neerklapbare rugleuning voor uitkomst.



De auto heeft lakschade en rechtsachter schade aan de bumper, staat op de foto.

Verzekering

Autoverzekering van de ANWB

Bereken je premie

Kenteken


Type verkoper

Particulier
Contact

  1. BTW verrekenbaar
  2. Prijs voor handelaren
  3. Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
  4. Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
{"sthp":"87","leasing":"false","seg":"subcompact","stmak":"Daihatsu","did":"22452555","stmil":"181300","gear":"M","stmod":"Sirion","cost":"950","stmon":"7","styea":"2005","ken":"75rlpr","make":"23","ad":"private","vat":"0","art":"1","carby":"0","fr":"6","stccm":"1298","buyonline":"false","stkw":"64","zip":"NL3906EB","model":"15639","equi":"10,216,124,13,134,2,17,12,226,3","mia":"false","miles":"9","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/006e508c-9fa6-4099-bb0d-0635d8fb1a3c_35524d30-5b79-4a7c-abfa-64cab43af4b0.jpg/720x540.webp","price":"1","rnd":"72","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","acc":"U","hp":"3","type":"U","atsd":"","zip2":"3906EB","articleType":"C","cockpit":"F"}