Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 130.629 km
- Bouwjaar
- 04/1992
- APK
- 09/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 283 kW (385 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 5.727 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.572 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Climate Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Open dak
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Lichtmetalen velgen
- Sportonderstel
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Voor beter kwaliteit en meer foto's van deze auto verwijzen wij u graag door naar onze website: www.dijkstra-classic-cars.nl/onze-autos/corvette-c4-zr1
Prachtige Corvette C4 in rode ZR-1 uitvoering
C4 ZR-1
De C4 brak radicaal met de styling van de C3. Geen gespierde, golvende lijnen, maar een strak en zelfs wat sober design. De ZR1uitvoering zag in 1990 het levenslicht. De auto was samen met het destijds aan GM gelieerde Lotus Engineering ontwikkeld. Uit deze samenwerking kwam een 5,7-liter metende LT5 V8, die de ZR-1 van 385 pk voorzag.Een schrik voor de concurrentie van snelle auto's! Met het aantal pk's dat de V8 produceerde, was het blok één van de krachtigste V8's ter wereld. De nieuwe V8 is een pareltje: 4 bovenliggende nokkenassen, een gesmede krukas en vooral een distributiesysteem met 32 kleppen waarvan de helft uitgeschakeld kan worden! Met een kleine sleutel op het dashboard kun je met een simpele draaibeweging overschakelen van 200 naar 385 pk.
De motor staat bekend als een van de sterkste V8 die GM ooit gebouwd heeft. Van buiten wist Chevrolet de ZR1te onderscheiden door hem breder uit te rusten en de 4 ronde achterlichtunits (Corvette kenmerk!) te vervangen door hoekiger exemplaren. De ZR1 was bijna twee keer zo duur als de standaard C4, maar hij scoorde niet als GM had gehoopt.
Na een veelbelovend eerste jaar met meer dan 3.000 verkochte exemplaren zakte de verkoop rap in. In 1995 werd het model geschrapt nadat er minder dan 7.000 auto's waren verkocht, om precies te zijn 6.939 exemplaren. En dat maakt de ZR-1 vandaag de dag bijzonder interessant!
Dit Exemplaar
Deze ZR-1 verkeert in mooie staat. De auto is sinds 2002 in Nederland, wij zijn de 2e eigenaar. Het V8 blok reageert enthousiast op het gaspedaal. Het schakelen met een handbak geeft de auto enorm extra dimensie. Bij doortrekken in het hogere toerengebied komen motor en uitlaat goed tot hun recht, heerlijk!
Exterieur:
Het rode lakwerk is onbeschadigd en mooi diep glanzend.
Interieur:
Interieur onbeschadigd. Electrische stoelverstelling werkt en zorgt ervoor dat je in de juiste zithouding achter het stuur kunt plaats nemen. Ook voor lange mensen (zelf 1.92 m) is het prima toeven in de Zr-1
Motorruimte:
Het brute blok glanst je tegemoet, prachtig!
Aanwezig:
- Twee sleutels
- Boekje
Uitrusting & Opties:
- ABS
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Climate Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lichtmetalen velgen
- Radio
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Stuurbekrachtiging
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Autobedrijf- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.