Kilometerstand
91.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
123 kW (167 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 91.000 km
- Bouwjaar
- 03/1991
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 123 kW (167 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.975 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.470 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 2
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
12,2 l/100 km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Wind deflector
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Bagageruimte-afscheiding
- Reservewiel
- Sfeerverlichting
- Spoiler
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Zeer Zeldzaam: Deze origineel in Nederland geleverde XM met maar 89.000 km en dat met Nationale Autopas!
Niet dat zilvergrijs waar je hedendag niet onderuit komt in het dagelijkse verkeer, maar prachtig donkergroen metallic, de originele eerste lak en in topstaat!
De auto is van de eerste serie, dit houdt in dat hij het prachtige kubistische uiterlijk heeft dat aansluiting vindt in het dashboard en het interieur.
Productienummer 5146.
Heerlijke zachte brede fautuilles, die electrisch te verstellen zijn, van boven naar beneden, van voor naar achter, zelfs de rugleuning is afzonderlijk te verstellen!
Het interieur is tevens in topstaat; geen versleten randen of gaten, helemaal smetvrij en zeer comfortabel; Achterin zit je minstens zo lekker als voorin.
De auto is keurig onderhouden, alles is terug te vinden in de nauwkeurig samengestelde documentatie.
De motor loopt mooi, rustig en regelmatig. Is storingvrij (zichtbaar in het display van de boordcomputer tevens vrij van pixelverval, zie foto's) en zorgt met haar 89KW dat u goed vlot mee kunt komen met het dagelijkse verkeer.
Het stuurhuis is gereviseerd, evenals de dynamo waarna ik er een nieuwe accu in heb geplaatst die nog jaren mee kan!
Tijdens het jaarlijkse onderhoud heb ik tevens de achterremblokken en de achterste uitlaatdemper vervangen.
De versnellingsbak van de 2.0 injectie is handgeschakeld (licht en soepel), dit maakt haar extra bijzonder en wanneer u dit zelf wil tevens zuiniger..
Het half hydraulische veringsysteem corrigeert prachtig in de bachten of na stuw -of remkrachten. Een heerlijke ervaring op bochtige 80 km wegen.
Voorzien van 4 Vredestein zomerbanden met 6-7 mm profiel, niets meer aan doen!
De XM is alleen in enkele zomermaanden bereden, heeft het grootste deel van haar leven op stal doorgebracht, keurig onder een afdekzijl op maat.
Een origineel nederlands geleverde Citroen XM uit de eerste serie met een aantoonbaar zeer lage kilometerstand, hoe vaak kom je dat nog tegen?
Heb ik uw interesse gewekt en zou u de de voiture zelf eens willen ervaren?
Graag enkel reageren bij serieuze interesse, voor enkel een praatje kunt u op andere plekken terecht, bieden mag wanneer realistisch, maar enkel naast de auto op afspraak. Daar kan ik u er nog veel meer over vertellen..
De auto is te bezichtigen in de omgeving van Amsterdam of in Hilversum.
Neem gerust contact op!
Met vriendelijke groet,
Maarten
Niet dat zilvergrijs waar je hedendag niet onderuit komt in het dagelijkse verkeer, maar prachtig donkergroen metallic, de originele eerste lak en in topstaat!
De auto is van de eerste serie, dit houdt in dat hij het prachtige kubistische uiterlijk heeft dat aansluiting vindt in het dashboard en het interieur.
Productienummer 5146.
Heerlijke zachte brede fautuilles, die electrisch te verstellen zijn, van boven naar beneden, van voor naar achter, zelfs de rugleuning is afzonderlijk te verstellen!
Het interieur is tevens in topstaat; geen versleten randen of gaten, helemaal smetvrij en zeer comfortabel; Achterin zit je minstens zo lekker als voorin.
De auto is keurig onderhouden, alles is terug te vinden in de nauwkeurig samengestelde documentatie.
De motor loopt mooi, rustig en regelmatig. Is storingvrij (zichtbaar in het display van de boordcomputer tevens vrij van pixelverval, zie foto's) en zorgt met haar 89KW dat u goed vlot mee kunt komen met het dagelijkse verkeer.
Het stuurhuis is gereviseerd, evenals de dynamo waarna ik er een nieuwe accu in heb geplaatst die nog jaren mee kan!
Tijdens het jaarlijkse onderhoud heb ik tevens de achterremblokken en de achterste uitlaatdemper vervangen.
De versnellingsbak van de 2.0 injectie is handgeschakeld (licht en soepel), dit maakt haar extra bijzonder en wanneer u dit zelf wil tevens zuiniger..
Het half hydraulische veringsysteem corrigeert prachtig in de bachten of na stuw -of remkrachten. Een heerlijke ervaring op bochtige 80 km wegen.
Voorzien van 4 Vredestein zomerbanden met 6-7 mm profiel, niets meer aan doen!
De XM is alleen in enkele zomermaanden bereden, heeft het grootste deel van haar leven op stal doorgebracht, keurig onder een afdekzijl op maat.
Een origineel nederlands geleverde Citroen XM uit de eerste serie met een aantoonbaar zeer lage kilometerstand, hoe vaak kom je dat nog tegen?
Heb ik uw interesse gewekt en zou u de de voiture zelf eens willen ervaren?
Graag enkel reageren bij serieuze interesse, voor enkel een praatje kunt u op andere plekken terecht, bieden mag wanneer realistisch, maar enkel naast de auto op afspraak. Daar kan ik u er nog veel meer over vertellen..
De auto is te bezichtigen in de omgeving van Amsterdam of in Hilversum.
Neem gerust contact op!
Met vriendelijke groet,
Maarten
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.