Kilometerstand
18.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1950
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
76 kW (103 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 18.500 km
- Bouwjaar
- 06/1950
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 76 kW (103 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.911 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.050 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Met Zorg en Liefde Gerestaureerd: Prachtige Traction Avant B11
Met veel plezier en liefde heb ik gewerkt aan deze prachtige auto, en alles gedaan om de werkzaamheden zo goed en mooi mogelijk uit te voeren. Daarbij zijn kosten noch moeite gespaard. De beloning en kroon op het werk was de rit afgelopen mei met de Traction naar Charade (vlakbij Clermont-Ferrand, Frankrijk) voor het vieren van het 90-jarig bestaan van dit model samen met nog 999 andere Tractions. Daarna heb ik een prachtige route gereden naar Florence, Italië, en via Zwitserland weer terug. De rit was in totaal 4645 km en zonder één probleem! Je kan dus zeggen dat dit een geslaagde testrit was.
En wat was het een feest van opgestoken duimpjes, bewonderende gezichten en leuke gesprekjes. De reden dat ik hem wil verkopen, is dat ik een nieuw project wil gaan doen en niet voldoende ruimte heb om deze schoonheid erbij te houden.
Goed om te weten is, dat de auto gereed staat, om indien nog niet verkocht in juni aanstaande de mille Miglia in Italië als toeschouwer te bezoeken. Met andere worden u kan er direct mee op vakantie, of mooie ritjes in de buurt rijden.
Indien gewenst kan de auto op de brug geïnspecteerd worden
Wat is er zoal gedaan/vernieuwd:
U krijgt er een leuk boekje bij met de historie mijn auto, vanaf de aankoop bij de laatste eigenaar in Frankrijk in 1977 en de opvolgende eigenaren in NL tot heden,,
Honderden foto’s, tijdens de restauratie gemaakt, op een USB-stick.
Onderdelen catalogus,
Werkplaats handboek
Met veel plezier en liefde heb ik gewerkt aan deze prachtige auto, en alles gedaan om de werkzaamheden zo goed en mooi mogelijk uit te voeren. Daarbij zijn kosten noch moeite gespaard. De beloning en kroon op het werk was de rit afgelopen mei met de Traction naar Charade (vlakbij Clermont-Ferrand, Frankrijk) voor het vieren van het 90-jarig bestaan van dit model samen met nog 999 andere Tractions. Daarna heb ik een prachtige route gereden naar Florence, Italië, en via Zwitserland weer terug. De rit was in totaal 4645 km en zonder één probleem! Je kan dus zeggen dat dit een geslaagde testrit was.
En wat was het een feest van opgestoken duimpjes, bewonderende gezichten en leuke gesprekjes. De reden dat ik hem wil verkopen, is dat ik een nieuw project wil gaan doen en niet voldoende ruimte heb om deze schoonheid erbij te houden.
Goed om te weten is, dat de auto gereed staat, om indien nog niet verkocht in juni aanstaande de mille Miglia in Italië als toeschouwer te bezoeken. Met andere worden u kan er direct mee op vakantie, of mooie ritjes in de buurt rijden.
Indien gewenst kan de auto op de brug geïnspecteerd worden
Wat is er zoal gedaan/vernieuwd:
- Gereviseerde cilinderkop dus loodvrije benzine
- Moderne koppeling
- Wisselstroomdynamo, accu, bobine, 123 ontsteking, bougiekabels
- Gereviseerde remmen, voor en achter
- Wiellagers
- Oliepomp gereviseerd en nieuw overdruk ventiel gemonteerd
- Nieuwe banden (Incl. de reserve band) Michelin 165 R400
- Hemeltje is helemaal kaal gemaakt en met industrieel lak beschermd, daarna afgewerkt met warmte-isolatiemateriaal en een nieuw hemeltje
- Vloer binnenzijde is volledig kaal gemaakt en beschermd met industrieel lak, daarna afgewerkt met anti-dreun en warmte-isolatiemateriaal, en voorzien van nieuw tapijt, ook in de kofferbak
- Stoelen voorzien van nieuw vering pakket, stoelen en achterbank nieuw schuim en bekleding
- Quillery stuur gerestaureerd/opnieuw gegoten!
- Dashboard: Compleet en origineel dashboard in een goede staat.
- Nieuw chroom: bumpers, deurhandels binnen en buiten inclusief de sloten, sierlijsten, wieldeksels, spiegels, etc.
- LED-verlichting (alles behalve de koplampen)
- Silent blocks vervangen
- Nieuwe tank, benzineleiding en pomp
- Alle rubbers
- Onderzijde volledig kaal gemaakt en beschermd met industrieel lak, geen bitumen, dus de conditie is goed te beoordelen. Absoluut geen roest!
- Professioneel gespoten in de prachtige kleur “Rouge de Grenade” AC426, deze kleur is gebruikt voor de Citroën DS
- De lijst gaat maar door, eigenlijk is alles vernieuwd.
U krijgt er een leuk boekje bij met de historie mijn auto, vanaf de aankoop bij de laatste eigenaar in Frankrijk in 1977 en de opvolgende eigenaren in NL tot heden,,
Honderden foto’s, tijdens de restauratie gemaakt, op een USB-stick.
Onderdelen catalogus,
Werkplaats handboek
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.