Kilometerstand
188.453 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1973
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
131 kW (178 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 188.453 km
- Bouwjaar
- 05/1973
- Vorige eigenaren
- 3
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 131 kW (178 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.670 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.520 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- Bochtverlichting
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Reservewiel
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Diva zoekt nieuwe partner: Citroën SM Injection Electronique te koop, i.v.m. overlijden eigenaar. Zichtbaar op leeftijd maar met een gezond hart.
De SM is een unieke auto; het resultaat van twee werelden die samensmolten in de vroege jaren ’70. In die tijd was Citroën korte tijd eigenaar van Maserati. De Citroën SM, met Frans ontwerp en Italiaanse motor werd gebouwd van 1970 tot en met 1975 en was zeer zeldzaam in Nederland omdat er destijds slechts 99 nieuw werden geleverd. Inmiddels zijn er ruim 200 in ons land. Vandaag de dag is de SM nog steeds een unieke auto die zijn tijd ver vooruit was. Toen al uitgevoerd met onder andere remschijven rondom, een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, genaamd DIRAVI, vijf versnellingsbak en het befaamde hydropneumatische veersysteem!
Deze SM is in mei 1973 nieuw geleverd aan de eerste Franse eigenaar (een piloot), in de kleur Beige Tholonet (AC085), met een zwart lederen interieur, getint glas en airconditioning.
De SM werd op enig moment zorgvuldig overgespoten in het huidige rood metallic. Deze kleur staat de SM prachtig en is waarschijnlijk geïnspireerd op de beroemde SM The RIG van Sylvia en Jerry Hathaway: Met deze speciale SM reed Sylvia Hathaway in Bonneville en El Mirage op zoutmeren maar liefst 323,682 km/u (in 1987).
De laatste Franse eigenaar, woonachtig in Hyères aan de Côtes d’Azur, heeft de SM meer dan 10 jaar in bezit gehad en in 2005 motor en versnellingsbak laten reviseren door de gerenommeerde Citroen SM specialist SM2A (bij km stand circa (1?)40.000. Hierbij hebben onder andere de belangrijke modificaties plaatsgevonden aan kleppen, distributiekettingen/-spanners en oliepomp.
In augustus 2007 is de SM door de eerste en enige Nederlandse eigenaar in één dag naar Nederland gereden (de eerste geregistreerde tellerstand in NL is van 27 september 2007 en bedraagt 42.254 km).
Zie eventueel www.letoirdestroispays.nl voor het reisverslag. In de ruim 16 jaar die volgen is er circa 148.000 km mee gereden; ongeveer gelijk aan de gereden km sinds revisie).
De SM is technisch in behoorlijk goede staat; carrosserie en interieur verdienen de nodige aandacht (lees: een restauratie resp. renovatie). Het is denkbaar om er een "rijdend project" van te maken.
De oorspronkelijke ontsteking is vervangen door een elektronische versie. De uitlaat is grotendeels van roestvrij staal. De afdekking van de koplampen, normaliter van glas, is vervangen door perspex.
Finnik Premium Autorapport beschikbaar.
De eerste 3 foto's zijn gemaakt in de periode 2007-2010. De overige foto's zijn van september 2024. Deze foto's kunnen in hogere resolutie per mail worden verzonden; meer foto's zijn beschikbaar.
Bezichtiging op afspraak mogelijk (alleen in de weekeinden). De SM bevindt zich in de omgeving van Breda.
Diva is looking for a new partner: Citroën SM Injection Electronique for sale, due to the death of the owner. Visibly aged but with a healthy heart.
This SM was delivered new in May 1973 to its first French owner (a pilot), in the colour Beige Tholonet (AC085), with a black leather interior, tinted glass and air conditioning.
At some point, the SM was carefully repainted in its current metallic red. This colour looks great on the SM and was probably inspired by Sylvia and Jerry Hathaway's famous SM The RIG: With this special SM, Sylvia Hathaway drove at Bonneville and El Mirage on salt lakes at a whopping 323,682 km/h (in 1987).
The last French owner, living in Hyères on the Côtes d'Azur, owned the SM for more than 10 years and in 2005 had the engine and gearbox overhauled by the renowned Citroen SM specialist SM2A (at approximately (1?)40,000. This included major modifications to valves, timing chains/ tensioners and oil pump.
In August 2007, the SM was driven to the Netherlands in one day by its first and only Dutch owner (the first registered odometer reading in NL is from 27 September 2007 and amounts to 42,254 km).
See www.letoirdestroispays.nl for the journey report. In the more than 16 years to follow, it has been driven about 148,000 km; which is about the number of km driven since the overhaul).
Technically, the SM is in pretty good condition; body and interior need attention (read: a restoration and renovation). It is conceivable to turn it into a ‘driving project’.
The original ignition has been replaced by an electronic one. The exhaust is mostly stainless steel. The headlamp covers, normally made of glass, have been replaced with plexyglass.
Finnik Premium Car Report available.
The first 3 photos are from 2007-2010. The remaining photos are from September 2024. These photos can be emailed in higher resolution; more photos are available.
Viewing possible by appointment (weekends only). The SM is located in the Breda area.
De SM is een unieke auto; het resultaat van twee werelden die samensmolten in de vroege jaren ’70. In die tijd was Citroën korte tijd eigenaar van Maserati. De Citroën SM, met Frans ontwerp en Italiaanse motor werd gebouwd van 1970 tot en met 1975 en was zeer zeldzaam in Nederland omdat er destijds slechts 99 nieuw werden geleverd. Inmiddels zijn er ruim 200 in ons land. Vandaag de dag is de SM nog steeds een unieke auto die zijn tijd ver vooruit was. Toen al uitgevoerd met onder andere remschijven rondom, een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, genaamd DIRAVI, vijf versnellingsbak en het befaamde hydropneumatische veersysteem!
Deze SM is in mei 1973 nieuw geleverd aan de eerste Franse eigenaar (een piloot), in de kleur Beige Tholonet (AC085), met een zwart lederen interieur, getint glas en airconditioning.
De SM werd op enig moment zorgvuldig overgespoten in het huidige rood metallic. Deze kleur staat de SM prachtig en is waarschijnlijk geïnspireerd op de beroemde SM The RIG van Sylvia en Jerry Hathaway: Met deze speciale SM reed Sylvia Hathaway in Bonneville en El Mirage op zoutmeren maar liefst 323,682 km/u (in 1987).
De laatste Franse eigenaar, woonachtig in Hyères aan de Côtes d’Azur, heeft de SM meer dan 10 jaar in bezit gehad en in 2005 motor en versnellingsbak laten reviseren door de gerenommeerde Citroen SM specialist SM2A (bij km stand circa (1?)40.000. Hierbij hebben onder andere de belangrijke modificaties plaatsgevonden aan kleppen, distributiekettingen/-spanners en oliepomp.
In augustus 2007 is de SM door de eerste en enige Nederlandse eigenaar in één dag naar Nederland gereden (de eerste geregistreerde tellerstand in NL is van 27 september 2007 en bedraagt 42.254 km).
Zie eventueel www.letoirdestroispays.nl voor het reisverslag. In de ruim 16 jaar die volgen is er circa 148.000 km mee gereden; ongeveer gelijk aan de gereden km sinds revisie).
De SM is technisch in behoorlijk goede staat; carrosserie en interieur verdienen de nodige aandacht (lees: een restauratie resp. renovatie). Het is denkbaar om er een "rijdend project" van te maken.
De oorspronkelijke ontsteking is vervangen door een elektronische versie. De uitlaat is grotendeels van roestvrij staal. De afdekking van de koplampen, normaliter van glas, is vervangen door perspex.
Finnik Premium Autorapport beschikbaar.
De eerste 3 foto's zijn gemaakt in de periode 2007-2010. De overige foto's zijn van september 2024. Deze foto's kunnen in hogere resolutie per mail worden verzonden; meer foto's zijn beschikbaar.
Bezichtiging op afspraak mogelijk (alleen in de weekeinden). De SM bevindt zich in de omgeving van Breda.
Diva is looking for a new partner: Citroën SM Injection Electronique for sale, due to the death of the owner. Visibly aged but with a healthy heart.
This SM was delivered new in May 1973 to its first French owner (a pilot), in the colour Beige Tholonet (AC085), with a black leather interior, tinted glass and air conditioning.
At some point, the SM was carefully repainted in its current metallic red. This colour looks great on the SM and was probably inspired by Sylvia and Jerry Hathaway's famous SM The RIG: With this special SM, Sylvia Hathaway drove at Bonneville and El Mirage on salt lakes at a whopping 323,682 km/h (in 1987).
The last French owner, living in Hyères on the Côtes d'Azur, owned the SM for more than 10 years and in 2005 had the engine and gearbox overhauled by the renowned Citroen SM specialist SM2A (at approximately (1?)40,000. This included major modifications to valves, timing chains/ tensioners and oil pump.
In August 2007, the SM was driven to the Netherlands in one day by its first and only Dutch owner (the first registered odometer reading in NL is from 27 September 2007 and amounts to 42,254 km).
See www.letoirdestroispays.nl for the journey report. In the more than 16 years to follow, it has been driven about 148,000 km; which is about the number of km driven since the overhaul).
Technically, the SM is in pretty good condition; body and interior need attention (read: a restoration and renovation). It is conceivable to turn it into a ‘driving project’.
The original ignition has been replaced by an electronic one. The exhaust is mostly stainless steel. The headlamp covers, normally made of glass, have been replaced with plexyglass.
Finnik Premium Car Report available.
The first 3 photos are from 2007-2010. The remaining photos are from September 2024. These photos can be emailed in higher resolution; more photos are available.
Viewing possible by appointment (weekends only). The SM is located in the Breda area.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.