Kilometerstand
230.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/2000
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
155 kW (211 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 230.000 km
- Bouwjaar
- 02/2000
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 155 kW (211 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.587 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 895 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 2
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
7,3 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 178 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Goud
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Hierbij bied ik deze Saxo Turbo te koop aan.
Het gaat hier om een auto die zijn leven is begonnen als een 1.6 8v en in mijn bezit een hele hoop aanpassingen is doorlopen. De auto heeft nu +-210PK op 0.7-0.8 bar boost.
Wat is er allemaal aan de auto gedaan:
- 1.6 16V TU5JP4 onderblok
- TU5JP4S cilinderkop met inlaat.
- decompressieplaat.
- Standalone ECU. ( bijna alles is met deze mogelijk).
- Fysieke oliedruk meter.
- Grotere verstuivers. (440cc)
- Externe oliekoeler met thermostaat.
- Vol Aluminium dikkere radiateur.
- GT2871 turbo. (merk onbekend).
- +- 10.000km geleden distributieriem set met waterpomp.
- Spruitstuk en downpipe ingepakt in hitteband.
- Olie catchcan.
- Custom 2.5 inch rvs uitlaat.
- Custom intercooler piping ingepakt in hitte reflecterende tape.
- Angel eye koplampen (beginnen wel dof te worden)
- 406 coupe brembo remmen voor.
- schijven achteras.
- 6 pad helix clutch met stuggere drukgroep.
- lang vertande versnellingsbak.
- Nankang NS-2R semislicks (voor bijna nieuw, achter wat minder).
- Spacro pro 2000 stoelen met Sabelt harnassen. (Deze staan op dit moment vast op mijn rijpositie).
- Sportstuur en naaf.
- Shortshifter.
- Betere speakers voor en achter + subwoofer.
- Voor verlaagd met KW veren en dempers.
- Achter stuggere schokbrekers.
Ik ben vast nog wat iets vergeten maar dit is het overgrote deel wat er aan de auto gedaan is.
Ik heb zelf nu +-10.000km met deze setup gereden.
Helaas heeft de auto wel een paar dingen waar naar gekeken moeten worden.
- Onderblok heeft bij volle belasting flinke blow by, zuigerveren zijn waarschijnlijk niet meer goed. Ook is het mogelijk om ander onderblok ertegen aan te schroeven deze zijn meestal niet zo duur.
- carrosserie is niet de mooiste meer vooral hagelschade.
- voor maximale vermogen etc zou de auto afgesteld moeten worden bij een tuner.
- Auto heeft wat roest die gerepareerd moet worden. Kokerbalk lv.
- achteras is nu nog oké maar is niet meer optimaal.
- Stoelen hebben wat instapschade.
Al met al een auto waar met wat werk een hele leuke dagelijkse of track day auto van gemaakt kan worden.
Of als donor om aandrijflijn in een andere auto te leggen.
Bij vragen mag u gerust in bericht sturen.
Het gaat hier om een auto die zijn leven is begonnen als een 1.6 8v en in mijn bezit een hele hoop aanpassingen is doorlopen. De auto heeft nu +-210PK op 0.7-0.8 bar boost.
Wat is er allemaal aan de auto gedaan:
- 1.6 16V TU5JP4 onderblok
- TU5JP4S cilinderkop met inlaat.
- decompressieplaat.
- Standalone ECU. ( bijna alles is met deze mogelijk).
- Fysieke oliedruk meter.
- Grotere verstuivers. (440cc)
- Externe oliekoeler met thermostaat.
- Vol Aluminium dikkere radiateur.
- GT2871 turbo. (merk onbekend).
- +- 10.000km geleden distributieriem set met waterpomp.
- Spruitstuk en downpipe ingepakt in hitteband.
- Olie catchcan.
- Custom 2.5 inch rvs uitlaat.
- Custom intercooler piping ingepakt in hitte reflecterende tape.
- Angel eye koplampen (beginnen wel dof te worden)
- 406 coupe brembo remmen voor.
- schijven achteras.
- 6 pad helix clutch met stuggere drukgroep.
- lang vertande versnellingsbak.
- Nankang NS-2R semislicks (voor bijna nieuw, achter wat minder).
- Spacro pro 2000 stoelen met Sabelt harnassen. (Deze staan op dit moment vast op mijn rijpositie).
- Sportstuur en naaf.
- Shortshifter.
- Betere speakers voor en achter + subwoofer.
- Voor verlaagd met KW veren en dempers.
- Achter stuggere schokbrekers.
Ik ben vast nog wat iets vergeten maar dit is het overgrote deel wat er aan de auto gedaan is.
Ik heb zelf nu +-10.000km met deze setup gereden.
Helaas heeft de auto wel een paar dingen waar naar gekeken moeten worden.
- Onderblok heeft bij volle belasting flinke blow by, zuigerveren zijn waarschijnlijk niet meer goed. Ook is het mogelijk om ander onderblok ertegen aan te schroeven deze zijn meestal niet zo duur.
- carrosserie is niet de mooiste meer vooral hagelschade.
- voor maximale vermogen etc zou de auto afgesteld moeten worden bij een tuner.
- Auto heeft wat roest die gerepareerd moet worden. Kokerbalk lv.
- achteras is nu nog oké maar is niet meer optimaal.
- Stoelen hebben wat instapschade.
Al met al een auto waar met wat werk een hele leuke dagelijkse of track day auto van gemaakt kan worden.
Of als donor om aandrijflijn in een andere auto te leggen.
Bij vragen mag u gerust in bericht sturen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.