Kilometerstand
200 km
Transmissie
Half/Semi-automaat
Bouwjaar
11/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
85 kW (116 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Demo
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- 66-78-VJ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 200 km
- Bouwjaar
- 11/1972
- Productiejaar
- 1972
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 85 kW (116 PK)
- Transmissie
- Half/Semi-automaat
- Cilinderinhoud
- 2.300 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.388 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Beige
- Oorspronkelijke kleur
- Beige metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Citroën DS 2300 Pallas Semi-Automatic
A while ago, we acquired this Citroën DS 2300 Pallas semi-automatic as a fully dismantled project. The Citroën DS arrived in boxes, with only the chassis fully rust-free and repainted in anti-corrosion paint.
After much deliberation, we decided to restore the DS to absolute concours condition, both in terms of options and technical specifications.
We began with the chassis, replacing all hydraulic lines and overhauling the associated components. Suspension, wheel bearings, engine, gearbox – everything has been renewed or refurbished. We've installed a new 123 ignition system, converted the injection to carburetion, and fitted new brakes and tires, among many other upgrades.
The body was stripped to bare metal, and the panels were made to fit perfectly. We found the front doors to be too deteriorated, so we replaced them with original new ones. The entire car was painted with the best possible paints.
The interior features original dashboard, front seats, and rear bench with a beautiful patina. The headrests and armrest are new, as well as the headliner, door panels, carpeting,
Meer informatie
Modeljaar: 1978
Wielbasis: 313 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
A while ago, we acquired this Citroën DS 2300 Pallas semi-automatic as a fully dismantled project. The Citroën DS arrived in boxes, with only the chassis fully rust-free and repainted in anti-corrosion paint.
After much deliberation, we decided to restore the DS to absolute concours condition, both in terms of options and technical specifications.
We began with the chassis, replacing all hydraulic lines and overhauling the associated components. Suspension, wheel bearings, engine, gearbox – everything has been renewed or refurbished. We've installed a new 123 ignition system, converted the injection to carburetion, and fitted new brakes and tires, among many other upgrades.
The body was stripped to bare metal, and the panels were made to fit perfectly. We found the front doors to be too deteriorated, so we replaced them with original new ones. The entire car was painted with the best possible paints.
The interior features original dashboard, front seats, and rear bench with a beautiful patina. The headrests and armrest are new, as well as the headliner, door panels, carpeting,
Meer informatie
Modeljaar: 1978
Wielbasis: 313 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfAutoOomen
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2006ContactGoyke van Lier
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringBereikbaarRegistratie
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.