Kilometerstand
315.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/2005
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
103 kW (140 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 315.000 km
- Bouwjaar
- 04/2005
- APK
- 07/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 08/2024
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 07/2017
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 103 kW (140 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.997 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.402 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
8,0 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 190 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Automatische klimaatregeling, 2 zones
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Luchtvering
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp automatisch
- Parkeerhulp voor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Achter airbag
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- LED verlichting
- Mistlampen
- Noodoproepsysteem
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Zij-airbags
- Extra
- Dakrails
- E10-geactiveerd
- Lichtmetalen velgen
- Reservewiel
- Sneeuwbanden
- Trekhaak
- Wassysteem voor koplampen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Te koop aangeboden,
Mijn trouwe Citroën C5-X met de oerdegelijke 2 liter motor.
Dit exemplaar heb ik de laatste tijd helemaal door de mangel genomen. Ik ben zelf automonteur en sleutel al ruimschoots 10 jaar aan auto's. Ik heb deze dan ook een behoorlijk uitgebreide beurt gegeven. Dit heb ik ook in het onderhoudsboekje genoteerd.
De beurt levert anno 2024 op;
- Nieuwe olie met oliefilter
- Nieuw Luchtfilter
- Nieuw Interieurfilter
- Airco Service 700gr R132a waarvan 210gr bijgevuld
- Bakolie ververst
- Koelvloeistof kompleet ververst
- Uitlijning
- 4 nieuwe Zomerbanden
- APK
- Philips H7 LED Dimlichten inbouwset
Opgevallen tijdens de keuring
- Stuurhoekssensor defect (bij deze auto zit hij in de ABS ring achter het stuur, dus waar de knipperlicht hendel etc aan zit)
- Remschrijven achter zijn 0,3 mm onder de minimale maat (geen APK punt)
- Remblokken voor kunnen nog een jaar meer en de schrijven voor zijn nog ruimschoots boven de minimale maat.
Volgende jaar aanbevolen:
- Kleine beurt plus bougies
- Remschrijven en blokken achter
- Remblokken voor
- Remvloeistof
Bij de auto zit nog een setje winterbanden die nog een seizoen mee kunnen. Kan op navraag nog even de concrete Profieldieptes noemen echter alleen tijdens werktijden, heb deze banden op mn werk in de bandenopslag.
De zomerbanden zitten op lichtmetale velgen en de winterbanden op stalen velgen met wieldoppen die hetzelfde uiterlijk hebben als de lichtmetale velgen.
Punt van kritiek bij deze auto's is altijd de vering. De vraag is natuurlijk hoe die is. Nou ik kan niets anders zeggen dat de vorige eigenaar er moeite in gestoken heeft deze in goeie staat te houden. De vering is dus ook nog in uitstekende staat.
Bijkomende tip is altijd, was met enige regelmaat de auto waar de bodem van de auto gewassen wordt, dit om te voorkomen dat er zand en pekel zich rond de veerbalgen kunnen ophopen en deze zo doen corroderen.
De distributieriem is medio 2017 vervangen en dient elke tien jaar of 120k km vervangen te worden. De auto heeft sinds 2017 slappe 60k km gereden dus de distributieriem kan nog wel even mee.
Morgen de 28.09.2024 zal wordt nog een sterretje in de ruit door de vriendelijke mensen van Carglass en de AllianzDirect weer opgevuld worden en ik zal daar ook nog even foto's van het interieur en de motorruimte maken.
Voor verdere vragen of info's graag een pb ik antwoord graag.
Mijn trouwe Citroën C5-X met de oerdegelijke 2 liter motor.
Dit exemplaar heb ik de laatste tijd helemaal door de mangel genomen. Ik ben zelf automonteur en sleutel al ruimschoots 10 jaar aan auto's. Ik heb deze dan ook een behoorlijk uitgebreide beurt gegeven. Dit heb ik ook in het onderhoudsboekje genoteerd.
De beurt levert anno 2024 op;
- Nieuwe olie met oliefilter
- Nieuw Luchtfilter
- Nieuw Interieurfilter
- Airco Service 700gr R132a waarvan 210gr bijgevuld
- Bakolie ververst
- Koelvloeistof kompleet ververst
- Uitlijning
- 4 nieuwe Zomerbanden
- APK
- Philips H7 LED Dimlichten inbouwset
Opgevallen tijdens de keuring
- Stuurhoekssensor defect (bij deze auto zit hij in de ABS ring achter het stuur, dus waar de knipperlicht hendel etc aan zit)
- Remschrijven achter zijn 0,3 mm onder de minimale maat (geen APK punt)
- Remblokken voor kunnen nog een jaar meer en de schrijven voor zijn nog ruimschoots boven de minimale maat.
Volgende jaar aanbevolen:
- Kleine beurt plus bougies
- Remschrijven en blokken achter
- Remblokken voor
- Remvloeistof
Bij de auto zit nog een setje winterbanden die nog een seizoen mee kunnen. Kan op navraag nog even de concrete Profieldieptes noemen echter alleen tijdens werktijden, heb deze banden op mn werk in de bandenopslag.
De zomerbanden zitten op lichtmetale velgen en de winterbanden op stalen velgen met wieldoppen die hetzelfde uiterlijk hebben als de lichtmetale velgen.
Punt van kritiek bij deze auto's is altijd de vering. De vraag is natuurlijk hoe die is. Nou ik kan niets anders zeggen dat de vorige eigenaar er moeite in gestoken heeft deze in goeie staat te houden. De vering is dus ook nog in uitstekende staat.
Bijkomende tip is altijd, was met enige regelmaat de auto waar de bodem van de auto gewassen wordt, dit om te voorkomen dat er zand en pekel zich rond de veerbalgen kunnen ophopen en deze zo doen corroderen.
De distributieriem is medio 2017 vervangen en dient elke tien jaar of 120k km vervangen te worden. De auto heeft sinds 2017 slappe 60k km gereden dus de distributieriem kan nog wel even mee.
Morgen de 28.09.2024 zal wordt nog een sterretje in de ruit door de vriendelijke mensen van Carglass en de AllianzDirect weer opgevuld worden en ik zal daar ook nog even foto's van het interieur en de motorruimte maken.
Voor verdere vragen of info's graag een pb ik antwoord graag.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.