Kilometerstand
131.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1968
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
18 kW (24 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- 14-67-GE
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 131.000 km
- Bouwjaar
- 06/1968
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 18 kW (24 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 540 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw
Beschrijving
Op 6 juni 1968 rolde dit eendje de showroom uit. Onwetend van het feit dat die dag Bobby Kennedy vermoord werd, 8 maanden na Che Guevara en 8 weken voor Martin Luther King. Om even een tijdsbeeld te schetsen. Gezien een stempel achter op het kentekenbewijs wisselde hij op 21 december 1973 weer van eigenaar, in Waddinxveen.
Soms moet je het doen met hele kleine hints over het verleden van een auto. We weten natuurlijk dat hij in Vorst gebouwd werd, in de Belgische fabriek van Citroën, net als alle eendjes voor de Benelux in die periode. Ook de kleur – Bleu Weekend - is specifiek voor deze fabriek en werd in Frankrijk niet gebruikt.
Van de laatste 3 eigenaren hebben we een spoor. Degene daarvoor heeft het eendje ergens eind jaren ’90/ begin deze eeuw gerestaureerd. Hierbij is het nodige plaatwerk vernieuwd, veel technisch werk verricht en heeft de auto een nieuwe laag lak gekregen.
Sinds zijn laatste APK in 2019 heeft hij ongeveer 4000km gereden, minder dan zijn trend van gemiddeld ruim 2300km per jaar.
Hoewel het niet de vlotste eend uit de geschiedenis van Citroën is, rijdt hij wel lekker soepel en betrouwbaar. Met die snelheid heb je ook meer tijd om te genieten van allerlei leuke details die deze wagens voor hebben op de latere modellen.
Kom ze gerust eens bekijken tijdens een sessie proefzitten en/of -rijden.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Soms moet je het doen met hele kleine hints over het verleden van een auto. We weten natuurlijk dat hij in Vorst gebouwd werd, in de Belgische fabriek van Citroën, net als alle eendjes voor de Benelux in die periode. Ook de kleur – Bleu Weekend - is specifiek voor deze fabriek en werd in Frankrijk niet gebruikt.
Van de laatste 3 eigenaren hebben we een spoor. Degene daarvoor heeft het eendje ergens eind jaren ’90/ begin deze eeuw gerestaureerd. Hierbij is het nodige plaatwerk vernieuwd, veel technisch werk verricht en heeft de auto een nieuwe laag lak gekregen.
Sinds zijn laatste APK in 2019 heeft hij ongeveer 4000km gereden, minder dan zijn trend van gemiddeld ruim 2300km per jaar.
Hoewel het niet de vlotste eend uit de geschiedenis van Citroën is, rijdt hij wel lekker soepel en betrouwbaar. Met die snelheid heb je ook meer tijd om te genieten van allerlei leuke details die deze wagens voor hebben op de latere modellen.
Kom ze gerust eens bekijken tijdens een sessie proefzitten en/of -rijden.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015ContactSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.