Kilometerstand
32.093 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
20 kW (27 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- RZ-83-BF
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 32.093 km
- Bouwjaar
- 06/1987
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 20 kW (27 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 602 cm³
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 560 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
Beschrijving
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.
Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.
De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.
Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.
Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!
Meer informatie
Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 280 kg)
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.
De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.
Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.
Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!
Meer informatie
Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 280 kg)
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015ContactSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.