Kilometerstand
71.104 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
20 kW (27 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- 04-RB-DZ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 71.104 km
- Bouwjaar
- 05/1988
- APK
- 06/2026
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 20 kW (27 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 602 cm³
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 560 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Open dak
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Biały
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Citroen 2CV6 Club| Eend | Gerestaureerd | 602cc
Zo heerlijk Frans en tegelijkertijd ook zo heerlijk Nederlands, het ‘lelijke eendje’.
Met een productie aantal van maar liefst 5.144.966 exemplaren (inclusief ruim een miljoen bestel-eenden) in een tijdsbestek van 41 jaar tijd was deze revolutionaire Citroën een veel voorkomende auto op de Nederlandse wegen. Niet zo gek want hij was praktisch, goedkoop en natuurlijk leuk om te zien.
De eend werd in de jaren 30 ontwikkeld als goedkoop vervoer voor de gewone man. Een Franse Volkswagen als wij het zo mogen zeggen. Daarom was alles puur functioneel, ruimte voor luxe was er zeker niet. Dit ook om het gewicht laag te houden voor de Franse wegenbelasting met het doel de auto zo voordelig mogelijk in de markt te kunnen zetten. Gelukkig werd de 2CV na de oorlog door ontwikkeld en in de decennia daarna ook steeds een stukje beter. Hierdoor was het niet langer meer een ‘paraplu op wielen’ zoals het eerste concept van de ‘deusjevoo’.
De 2CV6 Club die wij aanbieden is een van de allerlaatste eendjes die nog in Frankrijk zijn gebouwd. Daarmee is dit dus ook een van de meest doorontwikkelde 2CV’s met ‘luxe’ als elektrisch bedienbare ruitenwissers, een 602 cc motor met 29 pk en stijlvolle bekleding met een gekleurd motiefje.
Andere details die deze eend laten opvallen zijn de gele koplampen, het witte soft-top dakje en het grijze interieur met kleurrijke strepen.
Ondanks de bijnaam ‘het lelijke eendje’ is deze eend alles behalve lelijk. Mede dankzij een grondige restauratie waarbij de bodem vervangen is voor een gegalvaniseerd exemplaar en een complete spuitbeurt in het effen wit, is dit weer een eend geworden die met regelmaat te gebruiken is.
Een beetje zoals het oorspronkelijke idee van een 2CV is dit nu een praktische klassieker waar je iedere dag van kunt genieten. Wij genieten er in ieder geval elk moment van dat hij in onze showroom te bezichtigen is.
Zelf ook een kijkje nemen?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Zo heerlijk Frans en tegelijkertijd ook zo heerlijk Nederlands, het ‘lelijke eendje’.
Met een productie aantal van maar liefst 5.144.966 exemplaren (inclusief ruim een miljoen bestel-eenden) in een tijdsbestek van 41 jaar tijd was deze revolutionaire Citroën een veel voorkomende auto op de Nederlandse wegen. Niet zo gek want hij was praktisch, goedkoop en natuurlijk leuk om te zien.
De eend werd in de jaren 30 ontwikkeld als goedkoop vervoer voor de gewone man. Een Franse Volkswagen als wij het zo mogen zeggen. Daarom was alles puur functioneel, ruimte voor luxe was er zeker niet. Dit ook om het gewicht laag te houden voor de Franse wegenbelasting met het doel de auto zo voordelig mogelijk in de markt te kunnen zetten. Gelukkig werd de 2CV na de oorlog door ontwikkeld en in de decennia daarna ook steeds een stukje beter. Hierdoor was het niet langer meer een ‘paraplu op wielen’ zoals het eerste concept van de ‘deusjevoo’.
De 2CV6 Club die wij aanbieden is een van de allerlaatste eendjes die nog in Frankrijk zijn gebouwd. Daarmee is dit dus ook een van de meest doorontwikkelde 2CV’s met ‘luxe’ als elektrisch bedienbare ruitenwissers, een 602 cc motor met 29 pk en stijlvolle bekleding met een gekleurd motiefje.
Andere details die deze eend laten opvallen zijn de gele koplampen, het witte soft-top dakje en het grijze interieur met kleurrijke strepen.
Ondanks de bijnaam ‘het lelijke eendje’ is deze eend alles behalve lelijk. Mede dankzij een grondige restauratie waarbij de bodem vervangen is voor een gegalvaniseerd exemplaar en een complete spuitbeurt in het effen wit, is dit weer een eend geworden die met regelmaat te gebruiken is.
Een beetje zoals het oorspronkelijke idee van een 2CV is dit nu een praktische klassieker waar je iedere dag van kunt genieten. Wij genieten er in ieder geval elk moment van dat hij in onze showroom te bezichtigen is.
Zelf ook een kijkje nemen?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfDe Caspers Collectie B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015ContactAfdeling Verkoop
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringBereikbaarRegistratie
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.