Kilometerstand
19.584 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
08/1948
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
126 kW (171 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 52435312
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 19.584 km
- Bouwjaar
- 08/1948
- Vorige eigenaren
- 3
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 126 kW (171 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 8
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Oorspronkelijke kleur
- Verde Green
- Kleur interieur
- Groen
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Buick. Made for people that make decisions not only based on rationality, but also on emotions.
De Buick Roadmaster 76C Fisher body Convertible. Een hele rits namen die duiden op het absolute topmodel uit de jaren ’40 van Buick. Ze maakte haar introductie vlak voor de bemoeienis van de US in de tweede wereldoorlog. Dit zorgde ervoor dat Buick haar gedwongen op de plank legde tot na de oorlog. In ’47 werd het prachtige model afgestoft en rolde ze weer van de band in Michigan.
Toen we met het machtige koetswerk aan het sturen waren, werden we eigenlijk vrijwel direct verliefd. De enorme ‘overdaad’ aan opties, de prachtige afwerking en materialen die zijn gebruikt om lang mee te gaan. De naam Road Master snap je dan ook direct. De ramen, stoelen (!) en het grote dak worden bediend op hydrauliek. De buizenradio moet even gloeien, maar levert vrijwel direct nostalgie met licht krakende zenders die je ontvangt.
Dan nog niet te spreken over het zijdezachte kloppend hart onder de geschaarde kap. Buick noemde het de ‘Fireball Dynaflash straight eight’. Baanbrekend voor de Amerikanen; Waar de meeste nog gebruik maakte van ‘flatheads’, was dit één van de eerste productie motoren in de US met een bovenliggende nokkenas. Wij Europeanen waren al zover, echter was dit blok een les voor ons; Koppel, koppel en nog eens koppel! Bij de gemiddelde Europeaan moest het kloppend hart uit de auto om onderdelen te vervangen. Buick dacht daar over na. De motorkap opent ‘links-af’ voor de bobine, ontsteking, accu en oliefilter, ‘rechts-af’ voor de carburateur, dynamo, uitlaat-spruitstuk en zekeringenkast. We maakte grapjes vanuit de andere kant van de plas, maar stiekem wellicht ook een beetje jaloers!
Dit exemplaar is zeer uniek. Het is een geheel originele ’48-er 76C Fisher-body. Kenmerkend zijn de kleine achterlichtjes, de doorlopende lijn aan de zijkant en alle opties die denkbaar waren destijds. Ja, zelfs het zoeklicht zit er op! Leuk om de buurt te patrouilleren na de buurt-borrel. Geheel gerestaureerd in originele kleuren. Verde Green met trim #75; Dark Green Leather. Nu opzoek naar haar volgende bewaarder van dit stukje historisch (rijdend) erfgoed. Zien we je snel?
De Buick Roadmaster 76C Fisher body Convertible. Een hele rits namen die duiden op het absolute topmodel uit de jaren ’40 van Buick. Ze maakte haar introductie vlak voor de bemoeienis van de US in de tweede wereldoorlog. Dit zorgde ervoor dat Buick haar gedwongen op de plank legde tot na de oorlog. In ’47 werd het prachtige model afgestoft en rolde ze weer van de band in Michigan.
Toen we met het machtige koetswerk aan het sturen waren, werden we eigenlijk vrijwel direct verliefd. De enorme ‘overdaad’ aan opties, de prachtige afwerking en materialen die zijn gebruikt om lang mee te gaan. De naam Road Master snap je dan ook direct. De ramen, stoelen (!) en het grote dak worden bediend op hydrauliek. De buizenradio moet even gloeien, maar levert vrijwel direct nostalgie met licht krakende zenders die je ontvangt.
Dan nog niet te spreken over het zijdezachte kloppend hart onder de geschaarde kap. Buick noemde het de ‘Fireball Dynaflash straight eight’. Baanbrekend voor de Amerikanen; Waar de meeste nog gebruik maakte van ‘flatheads’, was dit één van de eerste productie motoren in de US met een bovenliggende nokkenas. Wij Europeanen waren al zover, echter was dit blok een les voor ons; Koppel, koppel en nog eens koppel! Bij de gemiddelde Europeaan moest het kloppend hart uit de auto om onderdelen te vervangen. Buick dacht daar over na. De motorkap opent ‘links-af’ voor de bobine, ontsteking, accu en oliefilter, ‘rechts-af’ voor de carburateur, dynamo, uitlaat-spruitstuk en zekeringenkast. We maakte grapjes vanuit de andere kant van de plas, maar stiekem wellicht ook een beetje jaloers!
Dit exemplaar is zeer uniek. Het is een geheel originele ’48-er 76C Fisher-body. Kenmerkend zijn de kleine achterlichtjes, de doorlopende lijn aan de zijkant en alle opties die denkbaar waren destijds. Ja, zelfs het zoeklicht zit er op! Leuk om de buurt te patrouilleren na de buurt-borrel. Geheel gerestaureerd in originele kleuren. Verde Green met trim #75; Dark Green Leather. Nu opzoek naar haar volgende bewaarder van dit stukje historisch (rijdend) erfgoed. Zien we je snel?
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfDTM Collectibles
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2022ContactDieter Tielman
Online diensten
Online adviesAfleveringReserverenRegistratieBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.