Kilometerstand
179.599 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/2000
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
110 kW (150 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 179.599 km
- Bouwjaar
- 05/2000
- APK
- 07/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 06/2024
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 110 kW (150 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.245 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Open dak
- Stoelverwarming
- Wind deflector
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- CD
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Electronic Stability Program
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Extra
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen (16")
- Reservewiel
- Sportstoelen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Wegens verhuizing en geen stallingplaats meer voor 2 auto's zet ik mijn geliefde Z3 te koop. Ruim 13 jaar heb ik er veel plezier van gehad als 2e auto.
Veel leuke ritten mee gemaakt, als het lekker weer is, en in Nederland kun je echt wel snel open rijden geloof de azijnpissers niet dat Nederland geen cabrioland is.
Bovendien zit het dakje er zo op.
De softtop is paar jaar terug vervangen, dakje is mooi zwart en het kunststof achterruitje kun je dus gewoon door heen kijken.
De auto wordt geleverd met een hardtop in kleur van de auto, ook deze is eenvoudig te de- en monteren.
Airco doet het perfect en is ook lekker in de zomer als het warm is bij open rijden!
De koplampen zijn ook een paar jaar terug vervangen, de oude waren dof en polijsten helpt maar kort, nu zijn ze weer mooi helder en gelijk met heldere knipperlichten er in. Ziet er een stuk beter uit.
Rubbers van antenne, 3e remlicht en deurgrepen heb ik al eens preventief laten vervangen evenals de remleidingen.
De motor loopt perfect met nog net geen 180.000 km, er staan er zat van met ruim 3 ton op de teller te koop. Maar het geluid van de bekende 6 in lijn van BMW loopt geweldig en klinkt ook zo.
Op de verschillende forums op internet zag ik toendertijd overal staan, "ga voor de 6 cilinder". ik dacht eerst van overdreven, maar na een keer met een 6 cilinder gereden te hebben was ik eigenlijk na het starten al om! Nooit geen spijt van gehad.
Op de dijkjes toeren in 2e en 3e versnelling, heerlijk. Open rijden en hard op de snelweg vind ik persoonlijk niets vooral tunnels. Takke herrie dan. Nee lekker op de buitenweggetjes!
Het interieur is uitgevoerd met zwart leder, M-stuur en pook. Originele BMW radio. Daar echt een tijd naar op zoek geweest, maar oogt veel mooier dan afzichtelijke ding wat er in zat toen ik hem kocht. Gaat toch om het geluid van de motor!
De auto heeft het chrome-line interieur.
Rolbeugels, windvanger waar je middenstuk ook van kunt openritsen. Deed ik alleen als het echt heel warm is en een cover voor over de softtop maar die gebruikte ik zelden want dat is even werk en kost de eerste keer ook een hoop tijd.
Om de hardtop te stallen heb ik er ook nog een originele hoes bij die precies past.
Eerste jaren dat ik hem had heb ik hem bij de BMW in onderhoud gehad, echter ik kreeg op een gegeven moment wel door dat kennis van de Z3 daar toch niet meer geheel aanwezig was en dat ik ze zelf op zaken moest wijzen daarom is hij de laatste jaren in onderhoud geweest bij de Z3 specialist van Nederland in Reeuwwijk, was wel stukje rijden maar dan weet je zeker dat iemand met kennis van zaken naar je auto kijkt want hij doet alleen BMW Z3 en Z4.
Alleen maar positieve berichten? De auto is 24 jaar oud en heeft dan ook wel gebruikssporen op motorkap van steenslag, krasje op de achterbumper en een kwaal van de Z3 de dorpels, aan de bestuurderskant is deze gewoon niet mooi meer en zou eigenlijk vervangen moeten worden.
Verbruik van de auto is ongeveer 1 op 11, van mij kreeg hij alleen Shell V-Power zou beter voor de afdichtingen zijn inwendig.
Auto heeft net een verse APK tot 6 juli 2025.
Ik hoop dat de auto een bestemming vindt bij een andere liefhebber van dit leuke model auto, want dat vind ik nog steeds zo!
Veel leuke ritten mee gemaakt, als het lekker weer is, en in Nederland kun je echt wel snel open rijden geloof de azijnpissers niet dat Nederland geen cabrioland is.
Bovendien zit het dakje er zo op.
De softtop is paar jaar terug vervangen, dakje is mooi zwart en het kunststof achterruitje kun je dus gewoon door heen kijken.
De auto wordt geleverd met een hardtop in kleur van de auto, ook deze is eenvoudig te de- en monteren.
Airco doet het perfect en is ook lekker in de zomer als het warm is bij open rijden!
De koplampen zijn ook een paar jaar terug vervangen, de oude waren dof en polijsten helpt maar kort, nu zijn ze weer mooi helder en gelijk met heldere knipperlichten er in. Ziet er een stuk beter uit.
Rubbers van antenne, 3e remlicht en deurgrepen heb ik al eens preventief laten vervangen evenals de remleidingen.
De motor loopt perfect met nog net geen 180.000 km, er staan er zat van met ruim 3 ton op de teller te koop. Maar het geluid van de bekende 6 in lijn van BMW loopt geweldig en klinkt ook zo.
Op de verschillende forums op internet zag ik toendertijd overal staan, "ga voor de 6 cilinder". ik dacht eerst van overdreven, maar na een keer met een 6 cilinder gereden te hebben was ik eigenlijk na het starten al om! Nooit geen spijt van gehad.
Op de dijkjes toeren in 2e en 3e versnelling, heerlijk. Open rijden en hard op de snelweg vind ik persoonlijk niets vooral tunnels. Takke herrie dan. Nee lekker op de buitenweggetjes!
Het interieur is uitgevoerd met zwart leder, M-stuur en pook. Originele BMW radio. Daar echt een tijd naar op zoek geweest, maar oogt veel mooier dan afzichtelijke ding wat er in zat toen ik hem kocht. Gaat toch om het geluid van de motor!
De auto heeft het chrome-line interieur.
Rolbeugels, windvanger waar je middenstuk ook van kunt openritsen. Deed ik alleen als het echt heel warm is en een cover voor over de softtop maar die gebruikte ik zelden want dat is even werk en kost de eerste keer ook een hoop tijd.
Om de hardtop te stallen heb ik er ook nog een originele hoes bij die precies past.
Eerste jaren dat ik hem had heb ik hem bij de BMW in onderhoud gehad, echter ik kreeg op een gegeven moment wel door dat kennis van de Z3 daar toch niet meer geheel aanwezig was en dat ik ze zelf op zaken moest wijzen daarom is hij de laatste jaren in onderhoud geweest bij de Z3 specialist van Nederland in Reeuwwijk, was wel stukje rijden maar dan weet je zeker dat iemand met kennis van zaken naar je auto kijkt want hij doet alleen BMW Z3 en Z4.
Alleen maar positieve berichten? De auto is 24 jaar oud en heeft dan ook wel gebruikssporen op motorkap van steenslag, krasje op de achterbumper en een kwaal van de Z3 de dorpels, aan de bestuurderskant is deze gewoon niet mooi meer en zou eigenlijk vervangen moeten worden.
Verbruik van de auto is ongeveer 1 op 11, van mij kreeg hij alleen Shell V-Power zou beter voor de afdichtingen zijn inwendig.
Auto heeft net een verse APK tot 6 juli 2025.
Ik hoop dat de auto een bestemming vindt bij een andere liefhebber van dit leuke model auto, want dat vind ik nog steeds zo!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.