Kilometerstand
25.714 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/2008
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
77 kW (105 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Touring Enduro
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 25.714 km
- Bouwjaar
- 02/2008
- Laatste onderhoudsbeurt
- 03/2024
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 77 kW (105 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.170 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 230 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische starter
- Handvatverwarming
- Valbeugel
- Windscherm
- Entertainment en Media
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- LED verlichting
- Startonderbreker
- Traction Control
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Metallic
Beschrijving
Te koop
Merk: BMW
Typ: R12
Variant: 0380
Handelsbenaming: R 1200 GS Adventure
Modelcode: K25
Bouwjaar: 28 februari 2008
Kilometerstand: 25714km
Deze prachtige BMW R1200GS Adventure is afkomstig van de eerste eigenaar uit Duitsland. De motor is ‘Scheckheftgepflegt’ zoals de Duitsers het noemen, oftewel alles volgens de onderhoudsvoorschriften/intervallen van de dealer onderhouden. De eerste eigenaar (1956) heeft in de jaren van zijn bezit maar 25000km met de motor gestuurd waarvan aan de staat te zien geen enkele kilometer off-road. De laatste Tüv (Duitse apk voor motoren) stamt uit maart van dit jaar en daar kwam de BMW ‘keine Mängel festgestellt’. Ofwel: geen afkeurpunten vastgesteld. Op dat moment bedroeg de stand 25409km, 300km geleden. Uiteraard hard te maken door documentatie – op aanvraag beschikbaar.
De motor is voorzien van de volgende opties:
-ABS Generatie II (0630) – de 2007 modellen hebben de eerdere en foutgevoelige ABS-systemen
-Boordcomputer (0539)
-Handvatverwarming
-Tractioncontrol (ASC)
-RDC (reifendrück control/tyre pressure control) (0530)
-Kofferdragers aluminium (0680)
-Original BMW kofferset (zijkoffers)
-Binnentasset Original BMW GS (uniek)
-Original BMW tanktas
-Reisetank (33 liter)
-USB port
-Twee sleutels
De motor start goed, rijdt heerlijk, remt sterk en schakelt zeer soepel. De banden hebben nog 90% profiel en hij is zo goed als ‘vakantie klaar’. Het enige wat ik provisorisch heb laten uitlezen is de bandenspanningscontrole (RDC). Deze geeft op het moment aan dat de batterijen in de sensoren moeten worden vervangen (uitgelezen bij Joost motoren in Utrecht). Het is raadzaam dat te doen bij de volgende bandenwissel want dan pas kun je goed bij de sensoren. Het andere is dat de brandstofmeter soms een andere waarde aangeeft dan er daadwerkelijk in de tank zit. Eerder regel dan uitzondering bij dit type GS vanwege een brandstofstrip (in tank) die niet zeer betrouwbaar is.
Los daarvan is het een heerlijke motor mét een ontzettend lage kilometerstand. Omdat ik heb besloten met mijn R1150GSA op vakantie te gaan – ouder is toch iets beter voor mij – mag deze een nieuwe eigenaar blij maken.
Ik heb geen zin in ‘wat is laatste prijs’ of onredelijke biedingen. Als je geïnteresseerd bent dan maken we een afspraak en kan je komen kijken en rijden. Tot die tijd staat de motor droog in een overdekte garage.
Merk: BMW
Typ: R12
Variant: 0380
Handelsbenaming: R 1200 GS Adventure
Modelcode: K25
Bouwjaar: 28 februari 2008
Kilometerstand: 25714km
Deze prachtige BMW R1200GS Adventure is afkomstig van de eerste eigenaar uit Duitsland. De motor is ‘Scheckheftgepflegt’ zoals de Duitsers het noemen, oftewel alles volgens de onderhoudsvoorschriften/intervallen van de dealer onderhouden. De eerste eigenaar (1956) heeft in de jaren van zijn bezit maar 25000km met de motor gestuurd waarvan aan de staat te zien geen enkele kilometer off-road. De laatste Tüv (Duitse apk voor motoren) stamt uit maart van dit jaar en daar kwam de BMW ‘keine Mängel festgestellt’. Ofwel: geen afkeurpunten vastgesteld. Op dat moment bedroeg de stand 25409km, 300km geleden. Uiteraard hard te maken door documentatie – op aanvraag beschikbaar.
De motor is voorzien van de volgende opties:
-ABS Generatie II (0630) – de 2007 modellen hebben de eerdere en foutgevoelige ABS-systemen
-Boordcomputer (0539)
-Handvatverwarming
-Tractioncontrol (ASC)
-RDC (reifendrück control/tyre pressure control) (0530)
-Kofferdragers aluminium (0680)
-Original BMW kofferset (zijkoffers)
-Binnentasset Original BMW GS (uniek)
-Original BMW tanktas
-Reisetank (33 liter)
-USB port
-Twee sleutels
De motor start goed, rijdt heerlijk, remt sterk en schakelt zeer soepel. De banden hebben nog 90% profiel en hij is zo goed als ‘vakantie klaar’. Het enige wat ik provisorisch heb laten uitlezen is de bandenspanningscontrole (RDC). Deze geeft op het moment aan dat de batterijen in de sensoren moeten worden vervangen (uitgelezen bij Joost motoren in Utrecht). Het is raadzaam dat te doen bij de volgende bandenwissel want dan pas kun je goed bij de sensoren. Het andere is dat de brandstofmeter soms een andere waarde aangeeft dan er daadwerkelijk in de tank zit. Eerder regel dan uitzondering bij dit type GS vanwege een brandstofstrip (in tank) die niet zeer betrouwbaar is.
Los daarvan is het een heerlijke motor mét een ontzettend lage kilometerstand. Omdat ik heb besloten met mijn R1150GSA op vakantie te gaan – ouder is toch iets beter voor mij – mag deze een nieuwe eigenaar blij maken.
Ik heb geen zin in ‘wat is laatste prijs’ of onredelijke biedingen. Als je geïnteresseerd bent dan maken we een afspraak en kan je komen kijken en rijden. Tot die tijd staat de motor droog in een overdekte garage.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.