Kilometerstand
140.263 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
09/1993
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
280 kW (381 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 140.263 km
- Bouwjaar
- 09/1993
- Laatste onderhoudsbeurt
- 11/2024
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 280 kW (381 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 5.576 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.975 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
18,0 l/100 km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Extra
- Lichtmetalen velgen
Kleur en Bekleding
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Hierbij bieden wij aan:
Een bijzonder mooie en complete BMW 850 CSi. Dit origineel Belgisch geleverde exemplaar (met COC document!) is geleverd in de smaakvolle kleurencombinatie van Calypsorot-metallic op Bi-color grijs/antraciet lederen sportinterieur. De auto is in originele staat, zoals hij destijds van de band rolde in 1993.
Deze 850CSi verkeert zowel technisch als optisch in topstaat en heeft geen last van de bekende problemen die we vaak zien bij de E31: geen hangende hemelbekleding, niet-werkende voorstoelen, elektronische storingen, pixeluitval of gebarsten luchtrooster enz.
Deze auto is altijd in bezit geweest van liefhebbers en dat is ook af te zien aan de auto en bijbehorende documentatie. De auto heeft bij de vorige eigenaar altijd keurig droog in de garage gestaan
Er zijn twee mappen vol met documentatie aanwezig en vanzelfsprekend zijn alle boekjes, inclusief onderhoudsboekje bij de auto aanwezig. De kilometerstand en onderhoudstoestand is dan ook volledig aantoonbaar.
De 850CSi komt uit het tijdperk waarin BMW oerdegelijke auto’s bouwde. Niks rammelt of kraakt aan deze auto. Het is een kluis op wielen.
Zoals reeds vermeld behoort dit exemplaar tot een van de beteren op de markt.
Belangrijkste eigenschappen:
• 1 van slechts een handjevol origineel Belgisch geleverde 850CSi’s!
• In correcte en originele staat
• Laatste onderhoud bij de BMW dealer uitgevoerd op 07-11-2024
• Sleutels (2x met handzender), complete gereedschapset en reservewiel aanwezig
• Aankoopfactuur uit 1993 aanwezig!
• Uitgebreid gedocumenteerde 850CSi met alle boekjes, toebehoren (tot de originele zaklamp aan toe!), inclusief volledige 2 mappen vol met onderhoudshistorie!
Wat maakt de CSi versie zo speciaal t.o.v. de reguliere BMW 840 en 850?
Hét vlaggenschip van BMW uit de jaren '90; de meest innovatieve auto die BMW destijds bouwde en ook veruit de duurste, met een Nederlandse nieuwprijs destijds van maar liefst 318.000 gulden(!); de BMW E31 850CSi.
De ontwikkeling van de E31 heeft BMW ongeveer 1 miljard Deutsche Mark gekost. De E31 zat dan ook vol met innovaties. Bijzonder is bijvoorbeeld de lage CW-waarde van slechts 0.29 die onder andere bereikt werd door de smalle neus van de carrosserie, de nauwsluitende rubbers tussen de panelen, de ruitenwissers die wegzakken achter de motorkap en het aerodynamische M pakket. Helaas kwam de 8-serie op ongelukkige tijd (oliecrisis) op de markt, waardoor de E31 helaas maar weinig is verkocht. De totaalproductie (1992-1996) van de CSi versie is blijven steken op slechts 1.510 exemplaren wereldwijd, wat de auto erg zeldzaam maakt.
De 850 CSi is de onofficiële BMW M8 en is dan ook door BMW M Motorsport ontwikkeld én gebouwd. Vandaar dat het chassisnummer begint met WBS en niet met WBA zoals de niet-M modellen van BMW. Zoals het een M betaamd, is de CSi versie zowel technisch als optisch grondig herzien door de ingenieurs bij BMW M.
Te beginnen met de (naar huidige maatstaven haast onbeschofte grote) 5.6 liter V12 motor. Gebaseerd op de M70 5.0 V12 is de motor volledig aangepast (o.a. opgeboord, voorzien van andere zuigers, betere koeling enz.) wat resulteerde in een vermogen van 381PK en maar liefst 550Nm koppel. De motor is zodanig aangepast dat het officieel een M motorblok is (S code) met de motorcode S70B56. Het is ook meteen een van de meest zeldzame M motorblokken.
Overige aanpassingen die BMW M officieel heeft uitgevoerd bij de 850CSi t.o.v. van de reguliere 850i en 850ci zijn:
• Stuggere veren c.q. sportonderstel
• Directer stuurhuis
• M voor- en achterbumper, M spiegels
• M uitlaat met ronde pijpen met grote diameter
• Rode wijzers
• Grotere remmen (van de BMW M5)
• 25% Sperdifferentieel
• Oliekoeler op differentieel
Dit alles maakt de 850CSi niet alleen extra speciaal, het zorgt ook voor een beduidend dynamischer rijgedrag. Het gaat te ver om de 850CSi een hardcode sportauto te noemen, maar zo is hij ook helemaal niet bedoeld; dit is het soort auto waar je snel (top van bijna 300kmph) en comfortabel mee naar je zomerhuis in Monaco ‘vliegt’.
Bij serieuze belangstelling en/of vragen, gelieve telefonisch contact op te nemen.
Wij zijn gespecialiseerd in de in- en verkoop van bijzondere en exclusieve auto’s. Neem voor extra foto’s en ons overige aanbod ook een kijkje op onze website!
www.ageraautomotive.nl
Een bijzonder mooie en complete BMW 850 CSi. Dit origineel Belgisch geleverde exemplaar (met COC document!) is geleverd in de smaakvolle kleurencombinatie van Calypsorot-metallic op Bi-color grijs/antraciet lederen sportinterieur. De auto is in originele staat, zoals hij destijds van de band rolde in 1993.
Deze 850CSi verkeert zowel technisch als optisch in topstaat en heeft geen last van de bekende problemen die we vaak zien bij de E31: geen hangende hemelbekleding, niet-werkende voorstoelen, elektronische storingen, pixeluitval of gebarsten luchtrooster enz.
Deze auto is altijd in bezit geweest van liefhebbers en dat is ook af te zien aan de auto en bijbehorende documentatie. De auto heeft bij de vorige eigenaar altijd keurig droog in de garage gestaan
Er zijn twee mappen vol met documentatie aanwezig en vanzelfsprekend zijn alle boekjes, inclusief onderhoudsboekje bij de auto aanwezig. De kilometerstand en onderhoudstoestand is dan ook volledig aantoonbaar.
De 850CSi komt uit het tijdperk waarin BMW oerdegelijke auto’s bouwde. Niks rammelt of kraakt aan deze auto. Het is een kluis op wielen.
Zoals reeds vermeld behoort dit exemplaar tot een van de beteren op de markt.
Belangrijkste eigenschappen:
• 1 van slechts een handjevol origineel Belgisch geleverde 850CSi’s!
• In correcte en originele staat
• Laatste onderhoud bij de BMW dealer uitgevoerd op 07-11-2024
• Sleutels (2x met handzender), complete gereedschapset en reservewiel aanwezig
• Aankoopfactuur uit 1993 aanwezig!
• Uitgebreid gedocumenteerde 850CSi met alle boekjes, toebehoren (tot de originele zaklamp aan toe!), inclusief volledige 2 mappen vol met onderhoudshistorie!
Wat maakt de CSi versie zo speciaal t.o.v. de reguliere BMW 840 en 850?
Hét vlaggenschip van BMW uit de jaren '90; de meest innovatieve auto die BMW destijds bouwde en ook veruit de duurste, met een Nederlandse nieuwprijs destijds van maar liefst 318.000 gulden(!); de BMW E31 850CSi.
De ontwikkeling van de E31 heeft BMW ongeveer 1 miljard Deutsche Mark gekost. De E31 zat dan ook vol met innovaties. Bijzonder is bijvoorbeeld de lage CW-waarde van slechts 0.29 die onder andere bereikt werd door de smalle neus van de carrosserie, de nauwsluitende rubbers tussen de panelen, de ruitenwissers die wegzakken achter de motorkap en het aerodynamische M pakket. Helaas kwam de 8-serie op ongelukkige tijd (oliecrisis) op de markt, waardoor de E31 helaas maar weinig is verkocht. De totaalproductie (1992-1996) van de CSi versie is blijven steken op slechts 1.510 exemplaren wereldwijd, wat de auto erg zeldzaam maakt.
De 850 CSi is de onofficiële BMW M8 en is dan ook door BMW M Motorsport ontwikkeld én gebouwd. Vandaar dat het chassisnummer begint met WBS en niet met WBA zoals de niet-M modellen van BMW. Zoals het een M betaamd, is de CSi versie zowel technisch als optisch grondig herzien door de ingenieurs bij BMW M.
Te beginnen met de (naar huidige maatstaven haast onbeschofte grote) 5.6 liter V12 motor. Gebaseerd op de M70 5.0 V12 is de motor volledig aangepast (o.a. opgeboord, voorzien van andere zuigers, betere koeling enz.) wat resulteerde in een vermogen van 381PK en maar liefst 550Nm koppel. De motor is zodanig aangepast dat het officieel een M motorblok is (S code) met de motorcode S70B56. Het is ook meteen een van de meest zeldzame M motorblokken.
Overige aanpassingen die BMW M officieel heeft uitgevoerd bij de 850CSi t.o.v. van de reguliere 850i en 850ci zijn:
• Stuggere veren c.q. sportonderstel
• Directer stuurhuis
• M voor- en achterbumper, M spiegels
• M uitlaat met ronde pijpen met grote diameter
• Rode wijzers
• Grotere remmen (van de BMW M5)
• 25% Sperdifferentieel
• Oliekoeler op differentieel
Dit alles maakt de 850CSi niet alleen extra speciaal, het zorgt ook voor een beduidend dynamischer rijgedrag. Het gaat te ver om de 850CSi een hardcode sportauto te noemen, maar zo is hij ook helemaal niet bedoeld; dit is het soort auto waar je snel (top van bijna 300kmph) en comfortabel mee naar je zomerhuis in Monaco ‘vliegt’.
Bij serieuze belangstelling en/of vragen, gelieve telefonisch contact op te nemen.
Wij zijn gespecialiseerd in de in- en verkoop van bijzondere en exclusieve auto’s. Neem voor extra foto’s en ons overige aanbod ook een kijkje op onze website!
www.ageraautomotive.nl
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.