Kilometerstand
159.962 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1979
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
160 kW (218 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 159.962 km
- Bouwjaar
- 01/1979
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 160 kW (218 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.453 cm³
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De BMW E24 is de eerste generatie van de BMW 6-serie grand tourer-auto's, die van januari 1976 tot 1989 werd geproduceerd en de BMW E9 coupé verving.
De E24 werd uitsluitend geproduceerd als 2-deurs coupé.[2] Alle modellen gebruikten benzinemotoren met zes cilinders, waarbij de meeste (afgezien van het M635CSi/M6-model) een versie van de BMW M30-motorenfamilie gebruikten. De E24 deelde veel onderdelen met de E12 5-serie en werd in 1982 geüpdatet met onderdelen van de onlangs uitgebrachte E28 5-serie.
Ontwikkeling en productie
De E24 werd ontworpen door Paul Bracq. In tegenstelling tot zijn voorganger, de E9, heeft de carrosserie van de E24 een B-stijl. Het oorspronkelijke voorstel voor de E24 was gebaseerd op een BMW E9 3.0 CS met een grotere hoogte, om het voor klanten gemakkelijker te maken om in en uit het voertuig te stappen. Bob Lutz verwierp het voorstel echter, wat uiteindelijk leidde tot de vorm van de E24 in zijn productievorm.
De productie van de 633CSi begon in januari 1976 en de 630CS met carburateur volgde in februari 1976. Er werden in totaal 86.216 auto's gebouwd voordat de productie in april 1989 eindigde. Deze auto die wij presenteren komt uit Italië en heeft daar zijn hele leven gereden. Hij heeft ook lange tijd stil gestaan en er moest een grote beurt worden uitgevoerd. Hierbij zijn o.a. de volgende zaken defect of vervangen:
Nieuwe koplampen gemonteerd
Olie ververst Verlichting van weer nieuwe aarde voorzien
Differentieel lekte, is weer gerepareerd
Nieuwe Hardyschijf
Compressie getest Bougiekabels vervangen en nieuwe bougies Klepspelling gemeten en opnieuw afgesteld
Alle brandstof slangen vervangen
Bobine vervangen
Radiateur gespoeld
Nieuwe benzinetank gemonteerd
Nieuwe hemel bekleed gemonteerd
Remmen nagelopen en vervangen
Etc.
De auto die hier nu staat rijdt, bestuurd, remt en zeer goed. Het zwart lederen interieur ziet er ook nog prachtig uit. De carosserrie is heel strak en heeft nog de originele lak.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De E24 werd uitsluitend geproduceerd als 2-deurs coupé.[2] Alle modellen gebruikten benzinemotoren met zes cilinders, waarbij de meeste (afgezien van het M635CSi/M6-model) een versie van de BMW M30-motorenfamilie gebruikten. De E24 deelde veel onderdelen met de E12 5-serie en werd in 1982 geüpdatet met onderdelen van de onlangs uitgebrachte E28 5-serie.
Ontwikkeling en productie
De E24 werd ontworpen door Paul Bracq. In tegenstelling tot zijn voorganger, de E9, heeft de carrosserie van de E24 een B-stijl. Het oorspronkelijke voorstel voor de E24 was gebaseerd op een BMW E9 3.0 CS met een grotere hoogte, om het voor klanten gemakkelijker te maken om in en uit het voertuig te stappen. Bob Lutz verwierp het voorstel echter, wat uiteindelijk leidde tot de vorm van de E24 in zijn productievorm.
De productie van de 633CSi begon in januari 1976 en de 630CS met carburateur volgde in februari 1976. Er werden in totaal 86.216 auto's gebouwd voordat de productie in april 1989 eindigde. Deze auto die wij presenteren komt uit Italië en heeft daar zijn hele leven gereden. Hij heeft ook lange tijd stil gestaan en er moest een grote beurt worden uitgevoerd. Hierbij zijn o.a. de volgende zaken defect of vervangen:
Nieuwe koplampen gemonteerd
Olie ververst Verlichting van weer nieuwe aarde voorzien
Differentieel lekte, is weer gerepareerd
Nieuwe Hardyschijf
Compressie getest Bougiekabels vervangen en nieuwe bougies Klepspelling gemeten en opnieuw afgesteld
Alle brandstof slangen vervangen
Bobine vervangen
Radiateur gespoeld
Nieuwe benzinetank gemonteerd
Nieuwe hemel bekleed gemonteerd
Remmen nagelopen en vervangen
Etc.
De auto die hier nu staat rijdt, bestuurd, remt en zeer goed. Het zwart lederen interieur ziet er ook nog prachtig uit. De carosserrie is heel strak en heeft nog de originele lak.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfMetropole Classic Cars B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2009ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.