Kilometerstand
236.700 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
147 kW (200 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 97-RN-69
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 236.700 km
- Bouwjaar
- 05/1977
- APK
- 04/2026
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 147 kW (200 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.210 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.440 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- A34 - Arktis blauw metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Dé klassieker onder de klasse-wagens: deze in uitstekende staat verkerende 633 CSi betreft een staalblauwe parel. De origineel Nederlands geleverde, elegante 4-zitter kent een uitzonderlijke historie met slechts drie eigenaren en is voorzien van de perfecte aandrijflijn: een M30B32 zes-cilinder lijnmotor uit de fameuze 3.0 CSL, die excelleert in de hoge toerentallen, veel comfort biedt en het kenmerkende 'Freude am Fähren'-gevoel creëert. Het smetteloze lakwerk, recent gerenoveerde interieur, de aantoonbare onderhoudshistorie en het zeldzame karakter maakt dat deze klassieke Coupé bovenaan menig wishlist van BMW-liefhebbers prijkt en nog relatief betaalbaar is. In 2021 heeft Auto Review een uitgebreide reportage over dit exemplaar geschreven, waarbij het de schrik van de Autobahn werd genoemd: de 6-Serie boezemde angst in, met zijn haaiachtige overbeet en priemende ogen. Nu ziet men de vroege E24-generatie echter als fijngevoelig en stijlvol, met veel fraaie elementen als de Hofmeister-knik in de C-stijlen en bescheiden nieren.
Het design van de E24 weerspiegelde de ambitie van BMW om te kunnen wedijveren met Mercedes-Benz. De eerste jaren ['76/77] werd de assemblage van de E24 6-Serie's uitbesteed aan Karmann in West-Duitsland; roestvorming bleek nadien een relevant aandachtspunt. Bij dit exemplaar zijn de voorschermen en deuren vervangen; het geheel is nu roestvrij, de lakwaardes zijn constant en de carrosserie / onderzijde zijn hard. De Arktis blauwe kleur, in combinatie met chromen sierlijsten, originele 14" wielen en lichtblauwe kentekenplaten [slechts twee jaar geleverd, vanaf 1978 werd het geel], laat de lijnen en details optimaal tot hun recht komen. BMW nam afscheid van de minimalistische 60's cockpits van de E9-generatie en schroefde hier een zakelijk, modern dashboard in, met een middenconsole die sterk naar de bestuurder toe is gericht. Frivool detail is de BMW Active Check Control links naast het grote stuurwiel, waarbij men een testknop kan drukken en de auto een zelfdiagnose uitvoert.
Onderhuids is het minstens zo’n schoonheid: de 3,2 liter 6-in-lijn beschikt over brandstofinjectie, levert 200pk en 285Nm koppel op de achterwielen en is gekoppeld aan een handgeschakelde 4-bak. Hard werken is hier niet van toepassing; de nieuw beklede stoelen bieden veel steun, de cabine is ruim en deze 'Sechser' is uitermate geschikt voor lange afstanden. De zeldzame airconditioning functioneert goed en zorgt voor een frisse bries, terwijl de analoge klokken en -knoppen nostalgische gevoelens doen opborrelen. Genieten! Dat moet het ongetwijfeld ook zijn geweest voor de eerste zakelijke eigenaar [architect] die deze BMW in mei 1977 in Den Haag kocht en er in 1,5 jaar tijd ruim 30.000km mee reed. BMW-specialist Hans Gordijn zag zijn kans schoon en kocht de 633 CSi in november 1978 en hield hem aantoonbaar tot juli 2020 [!] in eigen bezit. Uiteraard stond de auto daarbij altijd binnen gestald, kreeg hij tijdig alle benodigde service en heeft hij de tand des tijds uitermate goed doorstaan met behoud van originaliteit.
Het afgestempelde onderhoudsboekje, de originele brochure, handleidingen, gereedschapskit [compleet], het volwaardige reservewiel, logische NAP-rapport en drie sleutels [met twee start-onderbrekers van het alarm] zijn aanwezig. Sinds 2020 heeft een liefhebber er veel aandacht aan besteed; we treffen voor ruim € 8.000,- facturen in de documentatie, waarbij de meest relevante zaken nieuwe Michelin-banden, schokdempers achter, vering, diverse rubbers, pakkingen, lager, keerringen en [brandstof]slangen zijn. Los van de eerdere restauratie is de lak in 2020 professioneel behandeld door een detailer en werd regulier onderhoud tijdig en veelal preventief uitgevoerd. Op onze website kunt u de documentatie onder het kopje 'documenten' in detail bekijken. Voor zover wij het kunnen beoordelen functioneert alles naar behoren, rijdt de BMW fantastisch en zijn er geen mankementen of opmerkingen aangaande de conditie. Wij bieden de auto in consignatie aan, gezien de eigenaar inmiddels een andere sportauto prefereert. Een aankoopkeuring is altijd mogelijk.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
English translation
The classic among class cars: this 633 CSi in excellent condition is a steel blue pearl. The elegant 4-seater, originally delivered in the Netherlands, has an exceptional history with only three owners and is equipped with the perfect drivetrain: an M30B32 six-cylinder in-line engine from the famous 3.0 CSL, which excels at high speeds, offers great comfort and the characteristic creates a 'Freude am Fähren' feeling. The immaculate paintwork, recently renovated interior, demonstrable maintenance history and rare character means that this classic Coupé is at the top of many BMW enthusiasts' wish lists and is still relatively affordable. In 2021, Auto Review wrote an extensive report on this example, calling it the terror of the Autobahn: the 6-Series inspired fear, with its shark-like overbite and piercing eyes. Now, however, the early E24 generation is seen as sensitive and stylish, with many beautiful elements such as the Hofmeister bend in the C-pillars and modest kidney grilles.
The design of the E24 reflected BMW's ambition to compete with Mercedes-Benz. In the first years ['76/77], the assembly of the E24 6-Series was outsourced to Karmann in West Germany; rust formation later turned out to be a relevant point of attention. The front screens and doors have been replaced on this copy; the whole thing is now rust-free, the paint values are consistent and the body/underbody are hard. The Arktis blue color, in combination with chrome moldings, original 14" wheels and light blue license plates [only supplied for two years, it became yellow from 1978], makes the lines and details stand out optimally. BMW said goodbye to the minimalist 60's cockpits of the E9 generation and installed a business-like, modern dashboard, with a center console that is strongly oriented towards the driver. A frivolous detail is the BMW Active Check Control to the left of the large steering wheel, where you can press a test button and start the car perform a self-diagnosis.
Under the skin it is just as beautiful: the 3.2 liter 6-in-line has fuel injection, delivers 200 hp and 285 Nm of torque at the rear wheels and is linked to a 4-speed manual gearbox. Hard work doesn't apply here; the newly upholstered seats offer a lot of support, the cabin is spacious and this 'Sechser' is ideal for long distances. The rare air conditioning functions well and provides a fresh breeze, while the analogue clocks and buttons evoke nostalgic feelings. To enjoy! That must undoubtedly have been the case for the first business owner [architect] who bought this BMW in The Hague in May 1977 and drove more than 30,000km in 1.5 years. BMW-specialist Hans Gordijn saw his opportunity and bought the 633 CSi in November 1978 and demonstrably kept it in his own possession until July 2020 [!]. Naturally, the car was always stored indoors, it received all necessary service in a timely manner and it has stood the test of time extremely well while retaining its originality.
The stamped maintenance booklet, the original brochure, manuals, tool kit [complete], the full-size spare wheel, logical NAP report and three keys [with two alarm immobilizers] are present. Since 2020, an enthusiast has paid a lot of attention to it; We find invoices for more than €8,000 in the documentation, the most relevant items being new Michelin tires, rear shock absorbers, suspension, various rubbers, gaskets, bearings, seals and [fuel] hoses. Apart from the previous restoration, the paint was professionally treated by a detailer in 2020 and regular maintenance was carried out in a timely and often preventative manner. You can view the documentation in detail on our website under the heading 'documents'. As far as we can judge, everything functions properly, the BMW drives fantastic and there are no defects or comments regarding the condition. We offer the car on consignment, as the owner now prefers a different sports car. A purchase inspection check is always possible.
Are you interested or do you have questions and/or comments? Please contact us at no. +31623707569 or ruben@rubzautomotive.nl. A viewing is possible in Staphorst. We specialize in BMW Z4s and Porsche 911s and usually have approximately 50 in stock. Trade-in is possible.
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1976 - dec. 1981
Modelcode: E24
Koppel: 285 Nm
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 215 km/u
Emissieklasse: Euro 0
Aantal sleutels: 3
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het design van de E24 weerspiegelde de ambitie van BMW om te kunnen wedijveren met Mercedes-Benz. De eerste jaren ['76/77] werd de assemblage van de E24 6-Serie's uitbesteed aan Karmann in West-Duitsland; roestvorming bleek nadien een relevant aandachtspunt. Bij dit exemplaar zijn de voorschermen en deuren vervangen; het geheel is nu roestvrij, de lakwaardes zijn constant en de carrosserie / onderzijde zijn hard. De Arktis blauwe kleur, in combinatie met chromen sierlijsten, originele 14" wielen en lichtblauwe kentekenplaten [slechts twee jaar geleverd, vanaf 1978 werd het geel], laat de lijnen en details optimaal tot hun recht komen. BMW nam afscheid van de minimalistische 60's cockpits van de E9-generatie en schroefde hier een zakelijk, modern dashboard in, met een middenconsole die sterk naar de bestuurder toe is gericht. Frivool detail is de BMW Active Check Control links naast het grote stuurwiel, waarbij men een testknop kan drukken en de auto een zelfdiagnose uitvoert.
Onderhuids is het minstens zo’n schoonheid: de 3,2 liter 6-in-lijn beschikt over brandstofinjectie, levert 200pk en 285Nm koppel op de achterwielen en is gekoppeld aan een handgeschakelde 4-bak. Hard werken is hier niet van toepassing; de nieuw beklede stoelen bieden veel steun, de cabine is ruim en deze 'Sechser' is uitermate geschikt voor lange afstanden. De zeldzame airconditioning functioneert goed en zorgt voor een frisse bries, terwijl de analoge klokken en -knoppen nostalgische gevoelens doen opborrelen. Genieten! Dat moet het ongetwijfeld ook zijn geweest voor de eerste zakelijke eigenaar [architect] die deze BMW in mei 1977 in Den Haag kocht en er in 1,5 jaar tijd ruim 30.000km mee reed. BMW-specialist Hans Gordijn zag zijn kans schoon en kocht de 633 CSi in november 1978 en hield hem aantoonbaar tot juli 2020 [!] in eigen bezit. Uiteraard stond de auto daarbij altijd binnen gestald, kreeg hij tijdig alle benodigde service en heeft hij de tand des tijds uitermate goed doorstaan met behoud van originaliteit.
Het afgestempelde onderhoudsboekje, de originele brochure, handleidingen, gereedschapskit [compleet], het volwaardige reservewiel, logische NAP-rapport en drie sleutels [met twee start-onderbrekers van het alarm] zijn aanwezig. Sinds 2020 heeft een liefhebber er veel aandacht aan besteed; we treffen voor ruim € 8.000,- facturen in de documentatie, waarbij de meest relevante zaken nieuwe Michelin-banden, schokdempers achter, vering, diverse rubbers, pakkingen, lager, keerringen en [brandstof]slangen zijn. Los van de eerdere restauratie is de lak in 2020 professioneel behandeld door een detailer en werd regulier onderhoud tijdig en veelal preventief uitgevoerd. Op onze website kunt u de documentatie onder het kopje 'documenten' in detail bekijken. Voor zover wij het kunnen beoordelen functioneert alles naar behoren, rijdt de BMW fantastisch en zijn er geen mankementen of opmerkingen aangaande de conditie. Wij bieden de auto in consignatie aan, gezien de eigenaar inmiddels een andere sportauto prefereert. Een aankoopkeuring is altijd mogelijk.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
English translation
The classic among class cars: this 633 CSi in excellent condition is a steel blue pearl. The elegant 4-seater, originally delivered in the Netherlands, has an exceptional history with only three owners and is equipped with the perfect drivetrain: an M30B32 six-cylinder in-line engine from the famous 3.0 CSL, which excels at high speeds, offers great comfort and the characteristic creates a 'Freude am Fähren' feeling. The immaculate paintwork, recently renovated interior, demonstrable maintenance history and rare character means that this classic Coupé is at the top of many BMW enthusiasts' wish lists and is still relatively affordable. In 2021, Auto Review wrote an extensive report on this example, calling it the terror of the Autobahn: the 6-Series inspired fear, with its shark-like overbite and piercing eyes. Now, however, the early E24 generation is seen as sensitive and stylish, with many beautiful elements such as the Hofmeister bend in the C-pillars and modest kidney grilles.
The design of the E24 reflected BMW's ambition to compete with Mercedes-Benz. In the first years ['76/77], the assembly of the E24 6-Series was outsourced to Karmann in West Germany; rust formation later turned out to be a relevant point of attention. The front screens and doors have been replaced on this copy; the whole thing is now rust-free, the paint values are consistent and the body/underbody are hard. The Arktis blue color, in combination with chrome moldings, original 14" wheels and light blue license plates [only supplied for two years, it became yellow from 1978], makes the lines and details stand out optimally. BMW said goodbye to the minimalist 60's cockpits of the E9 generation and installed a business-like, modern dashboard, with a center console that is strongly oriented towards the driver. A frivolous detail is the BMW Active Check Control to the left of the large steering wheel, where you can press a test button and start the car perform a self-diagnosis.
Under the skin it is just as beautiful: the 3.2 liter 6-in-line has fuel injection, delivers 200 hp and 285 Nm of torque at the rear wheels and is linked to a 4-speed manual gearbox. Hard work doesn't apply here; the newly upholstered seats offer a lot of support, the cabin is spacious and this 'Sechser' is ideal for long distances. The rare air conditioning functions well and provides a fresh breeze, while the analogue clocks and buttons evoke nostalgic feelings. To enjoy! That must undoubtedly have been the case for the first business owner [architect] who bought this BMW in The Hague in May 1977 and drove more than 30,000km in 1.5 years. BMW-specialist Hans Gordijn saw his opportunity and bought the 633 CSi in November 1978 and demonstrably kept it in his own possession until July 2020 [!]. Naturally, the car was always stored indoors, it received all necessary service in a timely manner and it has stood the test of time extremely well while retaining its originality.
The stamped maintenance booklet, the original brochure, manuals, tool kit [complete], the full-size spare wheel, logical NAP report and three keys [with two alarm immobilizers] are present. Since 2020, an enthusiast has paid a lot of attention to it; We find invoices for more than €8,000 in the documentation, the most relevant items being new Michelin tires, rear shock absorbers, suspension, various rubbers, gaskets, bearings, seals and [fuel] hoses. Apart from the previous restoration, the paint was professionally treated by a detailer in 2020 and regular maintenance was carried out in a timely and often preventative manner. You can view the documentation in detail on our website under the heading 'documents'. As far as we can judge, everything functions properly, the BMW drives fantastic and there are no defects or comments regarding the condition. We offer the car on consignment, as the owner now prefers a different sports car. A purchase inspection check is always possible.
Are you interested or do you have questions and/or comments? Please contact us at no. +31623707569 or ruben@rubzautomotive.nl. A viewing is possible in Staphorst. We specialize in BMW Z4s and Porsche 911s and usually have approximately 50 in stock. Trade-in is possible.
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1976 - dec. 1981
Modelcode: E24
Koppel: 285 Nm
Acceleratie (0-100): 7,9 s
Topsnelheid: 215 km/u
Emissieklasse: Euro 0
Aantal sleutels: 3
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfRubzAutomotive.nl
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRuben Linders
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringReserverenBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.