Kilometerstand
199.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
09/2007
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
200 kW (272 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 199.000 km
- Bouwjaar
- 09/2007
- APK
- 09/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2024
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 200 kW (272 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.999 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.605 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Armsteun
- Automatische klimaatregeling, 2 zones
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Head-up display
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Luchtvering
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Open dak
- Panorama dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp automatisch
- Parkeerhulp met camera
- Parkeerhulp voor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Verwarming zetels achter
- Entertainment en Media
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Digitale radio-ontvangst
- Handsfree
- MP3
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Radio
- Sound system
- Televisie
- USB
- Wifi-hotspot
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Achter airbag
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Bi-Xenon koplampen
- Bochtverlichting
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dagrijverlichting
- Electronic Stability Program
- Grootlichtassistent
- Hoofd airbag
- Isofix
- LED dagrijverlichting
- LED verlichting
- Snelheidsbeperkingsinstallatie
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Zij-airbags
- Extra
- Aanraakscherm
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Dakrails
- Katalysator
- Reservewiel
- Sfeerverlichting
- Skiluik
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Spraakbediening
- Trekhaak
- Tuning
- Winterpakket
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Deze heerlijke BMW van een liefhebber mag een ander baasje gaan zoeken, maar voordat ik in ga op de mooie zaken van de auto wil ik eerst de beste toetsenbord-helden en criticasters voorzien van voer zodat de paar hersencellen niet het hele stuk hoeven te lezen. Mocht je het halen tot het einde en geïnteresseerd zijn, neem gerust contact met me op.
Deze mooie BMW heb ik meer dan vier jaar gelden zelf geïmporteerd uit Duitsland van de eerste eigenaar. De vorige eigenaar heeft deze auto samengesteld in 2007 en direct door de uitleverende dealer laten ombouwen naar M5 E61 exterieur specificaties met originele(!!) onderdelen. Daarbij tevens een uitlaat van het merk Eisenmann laten installeren met een heel mooi donker geluid welke niet storend is, waarbij de luchtvering niet hoefde te worden aangepast.
Het gezin had een villa met meerdere garages waar deze auto in mocht slapen (zie foto). Ze hebben alle facturen bewaard, conform zakelijk bewaartermijn en niet bespaard op het onderhoud en reparaties. Ook de aanschaf rekening is aanwezig met DVD schermen en M5 ombouw hierop vermeld.
De BMW is een LCI (facelift) versie en heeft daarmee de LED achterlichten, ZF automaat, geupdate interieur, facelift koplampen bi-xenon met bochtenverlichting erin.
De auto heeft geen schade gehad en is ook aantoonbaar met buitenlandse papieren.
Helaas voor mij was dit geen recept voor een kosteloos bestaan, ik heb over deze vier jaar en 38k kilometer genoeg geld geïnvesteerd (zie verderop). Volgens mij zijn autofielen de grootste irreële en non-rationele mensen naast drugsverslaafden J… De auto is onderhouden met OEM middelen en bij specialisten, zodat het een heerlijke machine blijft en bijdraagt aan het waarde behoud.
De auto kon nog net een zetje extra krijgen in perfectie, de M5 OEM wielen waren het doel, maar ik ben uitgekomen op een velgenset met nog diepere concave en zwart hart met zilver. Dit benadrukt de zwarte auto met chrome accenten aan de voorkant heel mooi. Het is een 19” inch set welke ik nieuw heb gekocht van Duitse kwaliteit. Ook door zijn extreem lage ET-waarde is de stance nu killer!
Voor het geld dat ik deze kocht, kon je ook een kale BMW 5serie F11 kopen met hoge kilometerstand, maar de looks van de E61 zeker in M5 trim deed me verliefd raken. Een M5 E61 in het echt is een unicorn waarvan er maar wereldwijd 1009 stuks zijn gemaakt. Ondanks dat er geen 10-cilinder in zit, is de atmosferische 6-cilinder met 272pk een heeerlijk blok. Mooi lineaire koppel en in combinatie met de Eisenmann een genot. Bekende kwalen van dit blok zijn gelukkig al aangepakt, zoals injectoren (+/- €3500,- tegenwoordig), kleppendeksel, bobines en koolaanslag. Op marktplaats stond er onlangs nog eentje met een kleine 5ton aan kilometers wat duidt dat dit geen slechte TFSI of 3 pitters zijn.
De headup display, memory sportstoelen, panoramadak en hifi DSP zijn een geweldige aanvulling op de motor en de geprezen rijdynamiek van de E6x serie.
Altijd E5 brandstof getankt.
De auto wordt elke twee jaar getaxeerd door een erkende taxateur ten behoeve van de casco verzekering. Het rapport hiervan is uiteraard ook aanwezig waarbij de getaxeerde waarde €18.000,- betreft.
Verder heb ik de auto geupgrade met een professioneel 12.3” navigatiesysteem met behoud van het originele BMW professional navigatiesysteem. Puristen zullen er iets van vinden, de keuze hiertoe van mij lag op gebruikscomfort. Het scherm staat verder naar je toe, zodat je deze perfect kan bedienen. Uiteraard werkt de i-drive knop ook met dit systeem en kan je schakelen naar het originele systeem om bijvoorbeeld je onderhoud in te zien. Dit systeem is geen rommel, getuige ook de professionele snapdragon 945 CPU, 8GB geheugen en 128GB opslag. De interface is afgeleid van moderne BMW’s en hanteert nu ID8 interface wat vloeiend werkt. Het voordeel van android is dat je alle apps kan installeren, splitscreen kan gebruiken, google maps native, etc. Het geluid is nog net zo goed als zonder dit systeem en er lopen geen lelijke AUX-draadjes.
In dit systeem heb ik een eigen simkaart gehanteerd en de navigatie staat als hotspot voor de schermen achterin. Deze waren verouderd met infrarood en DVD, waardoor ik ze onlangs heb omgebouwd met een groter scherm, bluetooth (kleine headsets) en GoogleTV dongels erin. Ze werken onafhankelijk van elkaar en hebben beide een eigen afstandsbediening. Hiermee kan je alle entertainment achterin faciliteren zoals netflix, spotify, disney+, youtube, etc, etc.
De belangrijkste fabrieksopties
Accessories
Onderhoud;
Mocht je zover zijn gekomen in het verhaal, respect! Zelf Wouter van autoblog of Rick van Stipt zullen minder praten dan dit ;) Naast dat je vast even moet bijkomen met een HertogJannetje is vast je vraag; maar waarom moet de auto dan weg als de auto zo geweldig is en je ervoor een paar ribben hebt gedoneerd. Per September ben ik een andere werk uitdaging aangegaan, men verwacht dat ik afreis met Openbaar Vervoer, maar hier heb ik best moeite mee en zit liever in mijn coconnetje. Aangezien de vergoeding dus niet past op mijn autogebruik, maakt het dat deze auto het mij prijzig maakt. Ik ga dus opzoek naar een auto met hybride aandrijflijn om de kilometerprijs te drukken. Daarnaast zou moeder de gans ook wel eens in de gezinsauto willen rijden zonder dat ze bang is dat ik een hartverzakking krijg. Het lijkt er dus op dat na 25 jaar de nieuwe gezinsauto een rationale auto wordt. Ga ik denk ik mijn liefde wenden tot mijn oude golf 3 cabrio die het hard nodig heeft.
- Het is géén echte BMW E61 M5 touring, die unicorn, maar een 530i met 6 cilinders / 272pk.
- De bumpers, zijschermen, spiegels zijn niet gemonteerd vanwege schade
- De prijs is gebaseerd op de taxatie, via een erkende taxateur ten behoeve van de verzekering
- Er zitten een paar krasjes op de achterruit (garage plafond).
- De NOX katalysator is een ‘3e’ ‘kat’ achter de dubbele CO2 katalysator. Deze is ‘verouderd’ wat een bekend euvel is. Dit heeft geen impact op de werking van de auto of APK keuring. Bevestigd door meerdere specialisten.
- Deze auto heeft geen 199k kilometer gelopen maar 237k. De reden is dat mensen vaak zoeken tot een maximale kilometerstand, maar met dit uitgebreide onderhoud wil ik je het onderstaande verhaal en deze geweldige auto niet onthouden.
- “Voor dit geld koop je een recentere auto met minder kilometers (237k)”, ik zou zeggen doen, vooral die met ‘full opitions, altijt onderhauden’
- Aiiiii een import auto; schadeauto, tig eigenaren, enz. Helaas, deze ‘ mening’ ga ik weerleggen.
Deze mooie BMW heb ik meer dan vier jaar gelden zelf geïmporteerd uit Duitsland van de eerste eigenaar. De vorige eigenaar heeft deze auto samengesteld in 2007 en direct door de uitleverende dealer laten ombouwen naar M5 E61 exterieur specificaties met originele(!!) onderdelen. Daarbij tevens een uitlaat van het merk Eisenmann laten installeren met een heel mooi donker geluid welke niet storend is, waarbij de luchtvering niet hoefde te worden aangepast.
Het gezin had een villa met meerdere garages waar deze auto in mocht slapen (zie foto). Ze hebben alle facturen bewaard, conform zakelijk bewaartermijn en niet bespaard op het onderhoud en reparaties. Ook de aanschaf rekening is aanwezig met DVD schermen en M5 ombouw hierop vermeld.
De BMW is een LCI (facelift) versie en heeft daarmee de LED achterlichten, ZF automaat, geupdate interieur, facelift koplampen bi-xenon met bochtenverlichting erin.
De auto heeft geen schade gehad en is ook aantoonbaar met buitenlandse papieren.
Helaas voor mij was dit geen recept voor een kosteloos bestaan, ik heb over deze vier jaar en 38k kilometer genoeg geld geïnvesteerd (zie verderop). Volgens mij zijn autofielen de grootste irreële en non-rationele mensen naast drugsverslaafden J… De auto is onderhouden met OEM middelen en bij specialisten, zodat het een heerlijke machine blijft en bijdraagt aan het waarde behoud.
De auto kon nog net een zetje extra krijgen in perfectie, de M5 OEM wielen waren het doel, maar ik ben uitgekomen op een velgenset met nog diepere concave en zwart hart met zilver. Dit benadrukt de zwarte auto met chrome accenten aan de voorkant heel mooi. Het is een 19” inch set welke ik nieuw heb gekocht van Duitse kwaliteit. Ook door zijn extreem lage ET-waarde is de stance nu killer!
Voor het geld dat ik deze kocht, kon je ook een kale BMW 5serie F11 kopen met hoge kilometerstand, maar de looks van de E61 zeker in M5 trim deed me verliefd raken. Een M5 E61 in het echt is een unicorn waarvan er maar wereldwijd 1009 stuks zijn gemaakt. Ondanks dat er geen 10-cilinder in zit, is de atmosferische 6-cilinder met 272pk een heeerlijk blok. Mooi lineaire koppel en in combinatie met de Eisenmann een genot. Bekende kwalen van dit blok zijn gelukkig al aangepakt, zoals injectoren (+/- €3500,- tegenwoordig), kleppendeksel, bobines en koolaanslag. Op marktplaats stond er onlangs nog eentje met een kleine 5ton aan kilometers wat duidt dat dit geen slechte TFSI of 3 pitters zijn.
De headup display, memory sportstoelen, panoramadak en hifi DSP zijn een geweldige aanvulling op de motor en de geprezen rijdynamiek van de E6x serie.
Altijd E5 brandstof getankt.
De auto wordt elke twee jaar getaxeerd door een erkende taxateur ten behoeve van de casco verzekering. Het rapport hiervan is uiteraard ook aanwezig waarbij de getaxeerde waarde €18.000,- betreft.
Verder heb ik de auto geupgrade met een professioneel 12.3” navigatiesysteem met behoud van het originele BMW professional navigatiesysteem. Puristen zullen er iets van vinden, de keuze hiertoe van mij lag op gebruikscomfort. Het scherm staat verder naar je toe, zodat je deze perfect kan bedienen. Uiteraard werkt de i-drive knop ook met dit systeem en kan je schakelen naar het originele systeem om bijvoorbeeld je onderhoud in te zien. Dit systeem is geen rommel, getuige ook de professionele snapdragon 945 CPU, 8GB geheugen en 128GB opslag. De interface is afgeleid van moderne BMW’s en hanteert nu ID8 interface wat vloeiend werkt. Het voordeel van android is dat je alle apps kan installeren, splitscreen kan gebruiken, google maps native, etc. Het geluid is nog net zo goed als zonder dit systeem en er lopen geen lelijke AUX-draadjes.
In dit systeem heb ik een eigen simkaart gehanteerd en de navigatie staat als hotspot voor de schermen achterin. Deze waren verouderd met infrarood en DVD, waardoor ik ze onlangs heb omgebouwd met een groter scherm, bluetooth (kleine headsets) en GoogleTV dongels erin. Ze werken onafhankelijk van elkaar en hebben beide een eigen afstandsbediening. Hiermee kan je alle entertainment achterin faciliteren zoals netflix, spotify, disney+, youtube, etc, etc.
De belangrijkste fabrieksopties
- Kleur Sapphire Metallic
- Bekleding Leder "dakota"/schwarz
- M Leather steering wheel (S710)
- Advantage package + innovation package (S7A4)
- Panorama glass roof (S402)
- Interior/outside mirror with auto dip (S430/1)
- Seat electric, with memory, sports seat (S459/S481)
- Storage compartment package (S493)
- Seat heating driver/passenger & rear (S494/6)
- Navigation system Professional (S609)
- Head-up display (S610)
- BMW Online (S616)
- Voice control (S620)
- HiFi system Professional DSP (S677)
- Xenon Adaptive Headlights (S522/524)
- High-beam assistant (S5AC)
- Automatic air conditioning (S534)
- Cruise control with braking function (S544)
- Sports suspension settings (S226)
- Towing hitch, detachable (S235)
- High gloss shadow line (S760)
- Individual sunshade glazing (S761)
- Headlining anthracite (indivdual) (S775)
Accessories
- (2007) BMW Entertainment (leverende BMW dealer) (€2900,-)(2024) de scherm geupgrade, grotere schermen en GoogleTV dongels (€200,-)
- (2007) Leverende BMW dealer heeft OEM BMW E61 M5 onderdelen geïnstalleerd; voorbumper, voorbumper brakeducts, achterbumper met OEM trekhaak uitsparing (zeldzaam), zijspiegels verwarmd en dimmend en vrij uniek de standaard verbrede OEM M5 zijschermen, Eisenmann uiltaat met heerlijk geluid (€12,988,-)
- (2022) Nieuwe 19 inch velgen Duits merk. Prachtig deep concave. 9.5J rondom. (€1000,-)
- (2023) 12’3 inch professionele navigatie & camera (€500,-)
- (07-23) Achter spatbord professioneel verbreed conform originele M5 E61 (€200,-)
Onderhoud;
- (2007-2019) Duitsland onderhoud €12.199
- (03-19) Kleppendeksel en cilinderkop controle €1450
- (12-20) 6 nieuwe index 11 injectoren (kwaal 530i) €1860
- (07-21) Nieuwe BMW zijknipperlichten en achterlogo €126
- (07-21) Panoramadak revisie €817
- (08-21) (BMW specialist Gijsbertsen) €2028Nieuwe BMW remschijven voor en blokken
- Inlaat wallnutblasting
- Accu
- (10-21) Startmotor €784
- (11-21) ZF automaatbak olie en filter - ZF Delft €634
- (11-21) flexibele kabelbomen achterklep (E61 kwaal) onderdelen €136
- (04-22) (DB Autotechniek) €31562 DISA kleppen
- Klepseals rubbers vervangen
- Motorketting preventief vervangen
- Olie carterpan pakking
- (08-22) Nieuwe Xenon pitten €142
- (09-22) Lage brandstofdruk / zekeringen kast (SPBA) €592
- (10-22) Nieuwe voorruit
- (02-23) Nieuwe M-stuur inleg €108
- (06-23) Nieuwe bougies €316
- (07-23) Cardan olie bij de specialist Hardeman Motorsport €103
- (12-23) 6 nieuwe bobines - onderdelen €182
- (04-24) Remvloeistof €61
- (09-24) Achterremblokken, sensoren, oliebeurt (GMM autotechniek) 449
- (10-24) 4x continental sportcontact 6 255/35/19 €1000
- Regelmatig BMW apk, olie-servicebeurten diverse specialisten (+/1000,-)
Mocht je zover zijn gekomen in het verhaal, respect! Zelf Wouter van autoblog of Rick van Stipt zullen minder praten dan dit ;) Naast dat je vast even moet bijkomen met een HertogJannetje is vast je vraag; maar waarom moet de auto dan weg als de auto zo geweldig is en je ervoor een paar ribben hebt gedoneerd. Per September ben ik een andere werk uitdaging aangegaan, men verwacht dat ik afreis met Openbaar Vervoer, maar hier heb ik best moeite mee en zit liever in mijn coconnetje. Aangezien de vergoeding dus niet past op mijn autogebruik, maakt het dat deze auto het mij prijzig maakt. Ik ga dus opzoek naar een auto met hybride aandrijflijn om de kilometerprijs te drukken. Daarnaast zou moeder de gans ook wel eens in de gezinsauto willen rijden zonder dat ze bang is dat ik een hartverzakking krijg. Het lijkt er dus op dat na 25 jaar de nieuwe gezinsauto een rationale auto wordt. Ga ik denk ik mijn liefde wenden tot mijn oude golf 3 cabrio die het hard nodig heeft.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.