Kilometerstand
165.229 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
12/2006
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
160 kW (218 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 165.229 km
- Bouwjaar
- 12/2006
- APK
- 08/2026
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 160 kW (218 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.497 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.465 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
9,0 l/100 km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen stuurwiel
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Apple CarPlay
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Radio
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Bi-Xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dagrijverlichting
- Hoofd airbag
- Isofix
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Zij-airbags
- Extra
- Aanraakscherm
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtmetalen velgen (19")
- Reservewiel
- Skiluik
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Spraakbediening
- Wassysteem voor koplampen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Mooie BMW 523iA M-Sport youngtimer in Carbonschwarz metallic lak te koop.
Vanwege het stoppen met mijn onderneming en een auto van de zaak bij mijn nieuwe werkgever is mijn zakelijke daily driver overbodig geworden.
Voordat ik hem kocht waren de kleppendeksel en carterpan pakking net vervangen. Dus die kunnen er voorlopig nog tegenaan. En sinds ik hem in mijn bezit heb is er naast regulier onderhoud het één en ander aan de auto gedaan:
- na aanschaf bij 137000km meteen de automaatbak laten flushen.
- De intake manifold omgebouwd van een 2stage naar een 3stage van de 525i incl tune met originele 525i software. Daardoor 218 pk.
- 6 nieuwe NGK iridium bougies plus nieuwe dinan bobines
- oliefilterhuis pakking vervangen
- k&n luchtfilter
- Tegelijk met de intake is het gehele carterventilatiesysteem preventief vervangen
- Xhp Flashtool automaat bak tune
Facturen uiteraard aanwezig. Hij is in augustus probleemloos door de apk gekomen.
Verder heb ik alle interieurverlichting vervangen voor LED's evenals de kentekenplaatverlichting en zijknipperlichten. Is er een carplay systeem met touchscreen ingebouwd waardoor handsfree bellen mogelijk is. Het systeem werkt ook met de originele draai- en menuknop en met stuurbediening. Verder alle werkzame functies die je van carplay verwacht. Originele scherm aanwezig en kan probleemloos weer omgebouwd worden.
De auto rijdt, remt en schakelt zoals je van een 5 serie mag verwachten. Heerlijk om op te snelweg langere stukken af te leggen. Maar omdat het een m sport is met sportonderstel is hij ook wat stijver waardoor leuk sportief rijden ook mogelijk is. Helemaal met de transmissie in S komt hij door de xhpflash en 525i conversie snel zat van zijn plek. In normale D stand staat hij erg comfortabel ingesteld nu, met onder andere de optie dat hij standaard in tweede versnelling wegrijdt. Dit geeft een zeer comfortabel rijervaring. Maar dit kan ook op elk moment aangepast naar wens of origineel.
Van binnen ziet hij er tip top uit. Buiten hier en daar wat plekjes die je mag verwachten bij een auto van deze leeftijd. Alleen sinds kort na parkeren in de stad helaas een deuk boven in het rechter voorscherm en een kleintje in het voorportier in dezelfde regio. Gelukkig valt die in één oogopslag niet op.
Al met al is het een super fijne heerlijk rijdende auto waar ik helaas afstand van moet gaan doen. Erg interessant om als youngtimer zakelijk te rijden (evt nog een gunstig taxatierapport voor de bijtelling aanwezig).
Er wordt momenteel nog woon-werk verkeer gereden met de auto dus de km-stand zal nog wat oplopen.
Vanwege het stoppen met mijn onderneming en een auto van de zaak bij mijn nieuwe werkgever is mijn zakelijke daily driver overbodig geworden.
Voordat ik hem kocht waren de kleppendeksel en carterpan pakking net vervangen. Dus die kunnen er voorlopig nog tegenaan. En sinds ik hem in mijn bezit heb is er naast regulier onderhoud het één en ander aan de auto gedaan:
- na aanschaf bij 137000km meteen de automaatbak laten flushen.
- De intake manifold omgebouwd van een 2stage naar een 3stage van de 525i incl tune met originele 525i software. Daardoor 218 pk.
- 6 nieuwe NGK iridium bougies plus nieuwe dinan bobines
- oliefilterhuis pakking vervangen
- k&n luchtfilter
- Tegelijk met de intake is het gehele carterventilatiesysteem preventief vervangen
- Xhp Flashtool automaat bak tune
Facturen uiteraard aanwezig. Hij is in augustus probleemloos door de apk gekomen.
Verder heb ik alle interieurverlichting vervangen voor LED's evenals de kentekenplaatverlichting en zijknipperlichten. Is er een carplay systeem met touchscreen ingebouwd waardoor handsfree bellen mogelijk is. Het systeem werkt ook met de originele draai- en menuknop en met stuurbediening. Verder alle werkzame functies die je van carplay verwacht. Originele scherm aanwezig en kan probleemloos weer omgebouwd worden.
De auto rijdt, remt en schakelt zoals je van een 5 serie mag verwachten. Heerlijk om op te snelweg langere stukken af te leggen. Maar omdat het een m sport is met sportonderstel is hij ook wat stijver waardoor leuk sportief rijden ook mogelijk is. Helemaal met de transmissie in S komt hij door de xhpflash en 525i conversie snel zat van zijn plek. In normale D stand staat hij erg comfortabel ingesteld nu, met onder andere de optie dat hij standaard in tweede versnelling wegrijdt. Dit geeft een zeer comfortabel rijervaring. Maar dit kan ook op elk moment aangepast naar wens of origineel.
Van binnen ziet hij er tip top uit. Buiten hier en daar wat plekjes die je mag verwachten bij een auto van deze leeftijd. Alleen sinds kort na parkeren in de stad helaas een deuk boven in het rechter voorscherm en een kleintje in het voorportier in dezelfde regio. Gelukkig valt die in één oogopslag niet op.
Al met al is het een super fijne heerlijk rijdende auto waar ik helaas afstand van moet gaan doen. Erg interessant om als youngtimer zakelijk te rijden (evt nog een gunstig taxatierapport voor de bijtelling aanwezig).
Er wordt momenteel nog woon-werk verkeer gereden met de auto dus de km-stand zal nog wat oplopen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.