Kilometerstand
159.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
04/2012
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
270 kW (367 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 159.000 km
- Bouwjaar
- 04/2012
- APK
- 06/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 270 kW (367 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.979 cm³
- Versnellingen
- 7
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.725 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 5
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
8,8 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 205 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Keyless Entry
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Auto staat momenteel in de stalling
Auto is van 2012 tot 2022 van de eerste eigenaar geweest in Duitsland.
De auto is daar dealer onderhouden, een uitdraai daarvan heb ik hier liggen.
In 2022 is de auto geïmporteerd, en enkele maanden later heeft één van de drijfstanglagers het begeven, en is de motor in de soep gedraaid.
De motor is toen vervangen aan de hand van het originele BMW-werkplaats draaiboek. Dat wil zeggen dat alle slangetjes, klemmetjes, kabeltjes, zo zitten zoals ze origineel ook zaten. Zoals u op de foto kunt zien ziet de motor ruimte er keurig uit, en gegarandeerd nog langere tijd zonder lekkages, omdat alle afdichtingen van het ruilblok vervangen zijn! Twee injectoren bleken tijdens het testen niet goed te werken, dus die zijn tevens vervangen.
De N55 kent een aantal zwakke punten, omdat er toch in de auto geïnvesteerd werd, is er voor gekozen om de portomonee te trekken en al deze punten aan te pakken. Zo is er begin 2023 bij Mosselman (Dé specialist natuurlijk) en Wagner intercooler gemonteerd om de inlaatlucht goed koel te houden, een sterkere oliekoeler met thermostaat, plus een FTP Charge pipe ter vervanging van de originele slang die als onbetrouwbaar bekend staat. De motor en versnellingsbak zijn toen 'veilig' getuned naar 372pk en 531 Nm. In combinatie met de geweldige DCT-bak, die ook in de M3 ligt, biedt dit een geweldige rij-ervaring, een stuk indrukwekkender dan de soepele, maar saaie 8-traps ZF-bak die in de nieuwere modellen ligt. Afgelopen jaar zijn de accu en de schokbrekers voor vervangen voor Koni's en samen met de Cobra veren rijdt het zeer aangenaam.
Het service boekje is tot vorig jaar compleet, afgetekend en afgestempeld.
De buitenkant van de auto kent geen beschadigingen, en aan de voorkant is de steenslag zeer minimaal. Het is een mooie parelachtige kleur, genaamd Minerall Weiss. Niet te verwarren met de sneeuwwitte Alpin Weiss 3.
Het interieur is ook onbeschadigd en komt met een origineel, inklapbaar, BMW windscherm. Bij het rijden met vier personen is er geen plaats voor het windscherm en dat is niet super comfortabel voor de mensen achterin. Ik heb een doorzichtig plexiglas laten uitfrezen, die tussen de achterste hoofdsteun en rolbeugel bevestigd kan worden, zo kan er met redelijk comfort en vier personen gereden worden!
Het betreft een High executive uitvoering, dus hij zit aardig in de opties. Denk aan het fijne CIC-Idrive met navigatie en bluetooth, stoelverwarming, 2-zone klimaatregeling, elektrisch verstelbare stoelen, automatisch dimmende spiegels, automatisch neerkijkende spiegels bij achteruitrijden, parkeersensoren voor + achter, Keyless entry & go, upgraded tweeters, schakelflippers en nog een hoop meer. De auto staat op een onbeschadigde Alpina replica breedset van 19''.
Het spreekt voor zich dat de auto zonder gebreken is, en ik kan je vertellen dat de vraagprijs een vaste prijs betreft. Hij hoeft namelijk niet weg, maar alles heeft zijn prijs.
Ik heb nog originele M-sport zijskirts en voorbumper klaarliggen voor een ombouw, die kun je er bij kopen.
Auto is van 2012 tot 2022 van de eerste eigenaar geweest in Duitsland.
De auto is daar dealer onderhouden, een uitdraai daarvan heb ik hier liggen.
In 2022 is de auto geïmporteerd, en enkele maanden later heeft één van de drijfstanglagers het begeven, en is de motor in de soep gedraaid.
De motor is toen vervangen aan de hand van het originele BMW-werkplaats draaiboek. Dat wil zeggen dat alle slangetjes, klemmetjes, kabeltjes, zo zitten zoals ze origineel ook zaten. Zoals u op de foto kunt zien ziet de motor ruimte er keurig uit, en gegarandeerd nog langere tijd zonder lekkages, omdat alle afdichtingen van het ruilblok vervangen zijn! Twee injectoren bleken tijdens het testen niet goed te werken, dus die zijn tevens vervangen.
De N55 kent een aantal zwakke punten, omdat er toch in de auto geïnvesteerd werd, is er voor gekozen om de portomonee te trekken en al deze punten aan te pakken. Zo is er begin 2023 bij Mosselman (Dé specialist natuurlijk) en Wagner intercooler gemonteerd om de inlaatlucht goed koel te houden, een sterkere oliekoeler met thermostaat, plus een FTP Charge pipe ter vervanging van de originele slang die als onbetrouwbaar bekend staat. De motor en versnellingsbak zijn toen 'veilig' getuned naar 372pk en 531 Nm. In combinatie met de geweldige DCT-bak, die ook in de M3 ligt, biedt dit een geweldige rij-ervaring, een stuk indrukwekkender dan de soepele, maar saaie 8-traps ZF-bak die in de nieuwere modellen ligt. Afgelopen jaar zijn de accu en de schokbrekers voor vervangen voor Koni's en samen met de Cobra veren rijdt het zeer aangenaam.
Het service boekje is tot vorig jaar compleet, afgetekend en afgestempeld.
De buitenkant van de auto kent geen beschadigingen, en aan de voorkant is de steenslag zeer minimaal. Het is een mooie parelachtige kleur, genaamd Minerall Weiss. Niet te verwarren met de sneeuwwitte Alpin Weiss 3.
Het interieur is ook onbeschadigd en komt met een origineel, inklapbaar, BMW windscherm. Bij het rijden met vier personen is er geen plaats voor het windscherm en dat is niet super comfortabel voor de mensen achterin. Ik heb een doorzichtig plexiglas laten uitfrezen, die tussen de achterste hoofdsteun en rolbeugel bevestigd kan worden, zo kan er met redelijk comfort en vier personen gereden worden!
Het betreft een High executive uitvoering, dus hij zit aardig in de opties. Denk aan het fijne CIC-Idrive met navigatie en bluetooth, stoelverwarming, 2-zone klimaatregeling, elektrisch verstelbare stoelen, automatisch dimmende spiegels, automatisch neerkijkende spiegels bij achteruitrijden, parkeersensoren voor + achter, Keyless entry & go, upgraded tweeters, schakelflippers en nog een hoop meer. De auto staat op een onbeschadigde Alpina replica breedset van 19''.
Het spreekt voor zich dat de auto zonder gebreken is, en ik kan je vertellen dat de vraagprijs een vaste prijs betreft. Hij hoeft namelijk niet weg, maar alles heeft zijn prijs.
Ik heb nog originele M-sport zijskirts en voorbumper klaarliggen voor een ombouw, die kun je er bij kopen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.