Kilometerstand
298.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/2005
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
190 kW (258 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 298.000 km
- Bouwjaar
- 12/2005
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 190 kW (258 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.996 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.455 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
8,7 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 210 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Wit
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ik verkoop mijn auto, die ik al ruim 8 jaar in bezit heb. Destijds kocht ik hem met 150.000 km op de teller. Ongeveer 80-90% van de gereden kilometers zijn snelwegkilometers. Deze auto is een liefhebbersauto, waar nooit op bezuinigd is. Hij is altijd tijdig onderhouden, waardoor hij altijd in topconditie verkeert. Gedurende de 8 jaar dat ik hem heb gehad, heb ik ook in de winter zo min mogelijk gereden om roestvorming te beperken. Dit is goed te zien aan de onderkant van de auto.
De auto hoeft niet per se weg. Ik zet hem te koop omdat ik na 8 jaar van plan ben om iets anders te kopen, maar hij hoeft zeker niet meteen weg. Dus alsjeblieft, bespaar mijn tijd en die van jou en kom niet met onzinbiedingen. Hoewel je elders misschien een goedkopere E90 330i handbak kunt vinden, weet ik wat ik verkoop en daarom is de prijs zeker wellicht wat hoger dan bij andere advertenties. Op dit moment hoeft er niets aan de auto te gebeuren; hij is technisch helemaal in orde. De auto rijdt en schakelt zoals het hoort. De motor draait uitstekend en is altijd 15 minuten goed warmgereden na het starten. Auto heeft 7 jaar altijd in de garage geparkeerd gestaan. Alleen laatste jaar niet wegens ruimtegebrek in de garage.
De motorolie is altijd rond de 10.000-12.000 km vervangen, dus niet zoals de meeste mensen het doen na 25.000-30.000 km. Hierdoor heb ik nooit problemen gehad met de motor. De bekleding van de auto is erg netjes en ziet er goed uit, zelfs na deze afstand. Het interieur is een zeer zeldzame uitvoering (lemon leather) met een pompsysteem in de stoelen, zodat je met elke lichaamsbreedte comfortabel kunt zitten. De auto is verder al vanuit fabriek origineel klein beetje verlaagd (16mm) tegenover de standard E90 modellen (Dynamic Executive versie had dat wat ik ooit heb begrepen van een BMW-dealer). 90% van de tijd heb ik 98 octaan benzine getankt. Als het niet te vinden was in de omgeving dan pas keuze voor 95 octaan.
Wat in mijn 8-jarig bezit van deze auto zijn de volgende onderdelen (preventief) vervangen:
Elke 10.000-12.000 km olie vervangen met oliefilter (5W30): Dit is ongeveer 15 keer gebeurd in de afgelopen 8 jaar. Dit staat ook netjes bijgehouden in het onderhoudsboekje.
Bij 150.000 km: De koppeling is vervangen, samen met het vliegwiel, de waterpomp en de remschijven voor.
Bij 160.000 km: Witte led-“engel eyes” zijn gemonteerd, omdat de oude niet meer werkten. Deze zijn onderhoudsvrij
Bij 160.000 km: De achterspoiler en lippen van de voorbumper zijn in lakkleur gemonteerd, en alle binnenverlichting is vervangen door ledlampen, alle chroom onderdelen buitenkant zijn zwart met plasti-dip gespoten dus zo weer terug te zetten naar origineel.
Bij 270.000 km: De remschijven, remblokken achter en remvloeistof zijn vervangen/ververst.
Bij 280.000 km: Er is een nieuwe dynamo geïnstalleerd, samen met nieuwe pakkingen voor het oliefilter (2 stuks). Hierdoor lekt de motor niet meer, wat bij 80-90% van de gevallen wel gebeurt bij deze N52B30-motor.
Bij 285.000 km: Er is een nieuwe accu geplaatst.
Bij 290.000 km: Twee nieuwe magneetventielen van de Vanos zijn preventief vervangen.
Bij 295.000 km: De ABS-sensor rechtsachter is vervangen, en de xenonverlichting is preventief vernieuwd.
De auto hoeft niet per se weg. Ik zet hem te koop omdat ik na 8 jaar van plan ben om iets anders te kopen, maar hij hoeft zeker niet meteen weg. Dus alsjeblieft, bespaar mijn tijd en die van jou en kom niet met onzinbiedingen. Hoewel je elders misschien een goedkopere E90 330i handbak kunt vinden, weet ik wat ik verkoop en daarom is de prijs zeker wellicht wat hoger dan bij andere advertenties. Op dit moment hoeft er niets aan de auto te gebeuren; hij is technisch helemaal in orde. De auto rijdt en schakelt zoals het hoort. De motor draait uitstekend en is altijd 15 minuten goed warmgereden na het starten. Auto heeft 7 jaar altijd in de garage geparkeerd gestaan. Alleen laatste jaar niet wegens ruimtegebrek in de garage.
De motorolie is altijd rond de 10.000-12.000 km vervangen, dus niet zoals de meeste mensen het doen na 25.000-30.000 km. Hierdoor heb ik nooit problemen gehad met de motor. De bekleding van de auto is erg netjes en ziet er goed uit, zelfs na deze afstand. Het interieur is een zeer zeldzame uitvoering (lemon leather) met een pompsysteem in de stoelen, zodat je met elke lichaamsbreedte comfortabel kunt zitten. De auto is verder al vanuit fabriek origineel klein beetje verlaagd (16mm) tegenover de standard E90 modellen (Dynamic Executive versie had dat wat ik ooit heb begrepen van een BMW-dealer). 90% van de tijd heb ik 98 octaan benzine getankt. Als het niet te vinden was in de omgeving dan pas keuze voor 95 octaan.
Wat in mijn 8-jarig bezit van deze auto zijn de volgende onderdelen (preventief) vervangen:
Elke 10.000-12.000 km olie vervangen met oliefilter (5W30): Dit is ongeveer 15 keer gebeurd in de afgelopen 8 jaar. Dit staat ook netjes bijgehouden in het onderhoudsboekje.
Bij 150.000 km: De koppeling is vervangen, samen met het vliegwiel, de waterpomp en de remschijven voor.
Bij 160.000 km: Witte led-“engel eyes” zijn gemonteerd, omdat de oude niet meer werkten. Deze zijn onderhoudsvrij
Bij 160.000 km: De achterspoiler en lippen van de voorbumper zijn in lakkleur gemonteerd, en alle binnenverlichting is vervangen door ledlampen, alle chroom onderdelen buitenkant zijn zwart met plasti-dip gespoten dus zo weer terug te zetten naar origineel.
Bij 270.000 km: De remschijven, remblokken achter en remvloeistof zijn vervangen/ververst.
Bij 280.000 km: Er is een nieuwe dynamo geïnstalleerd, samen met nieuwe pakkingen voor het oliefilter (2 stuks). Hierdoor lekt de motor niet meer, wat bij 80-90% van de gevallen wel gebeurt bij deze N52B30-motor.
Bij 285.000 km: Er is een nieuwe accu geplaatst.
Bij 290.000 km: Twee nieuwe magneetventielen van de Vanos zijn preventief vervangen.
Bij 295.000 km: De ABS-sensor rechtsachter is vervangen, en de xenonverlichting is preventief vernieuwd.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.