Kilometerstand
191.444 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/2008
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
224 kW (305 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 191.444 km
- Bouwjaar
- 02/2008
- APK
- 07/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 12/2024
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 224 kW (305 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.979 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.635 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 264 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische achterklep
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Bi-Xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- Dagrijverlichting
- Electronic Stability Program
- Isofix
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen (18")
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Wassysteem voor koplampen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
MW 135i Cabriolet in Sapphierzwart metallic, carfax sinds 2008. Het serviceboekje inclusief alle andere boekjes die in de boord map horen zijn bij de auto aanwezig. Dit betreft een in 2020 geimporteerde auto met toentertijd 158.360 km , zoals ook blijkt uit de carfax, is er dus ook nooit enige vorm van schade geweest! De staat is gezien de leeftijd en kilometrage zeer goed te noemen, zonder twijfel 1 van de mooiste en best uitgevoerde handgeschakelde 135i cabrio van Nederland!
De introductie van de 135i coupe en cabrio einde 2007 en begin 2008 maakte vele tongen los. 306 pk en een koppel van 400 nm vanaf net boven stationair toerental in de compact klasse? Was BMW gek geworden? Na een ritje kunnen we concluderen dat ze inderdaad gek waren geworden maar dan wel op een positieve manier. Wat een ervaring! De 135i is de absolute top motorisering in de cabriolet. 0-100 duurt slechts 5,5 seconden en de begrensde topsnelheid van 250 km/h wordt zonder enige moeite gehaald. Overkill? Ja het is natuurlijk meer dan nodig maar BMW zou BMW niet zijn als ze het niet zou voelen alsof deze auto voor deze motor is ontworpen, het geheel voelt zeer harmonisch. Typerend voor deze 135i is dat hij u het gevoel geeft ik kan wel maar moet niet, onweerstaanbaar!
Een heerlijke handgeschakelde 6-bak gecombineerd met achterwiel aandrijving maakt deze 1 serie tot een echte sport cabriolet. Op de snelweg is het toerental door de zevende versnelling lekker laag waardoor ook het verbruik gunstig uitvalt. In de 1 serie vormen de 3 liter 6 cilinder turbo 306 PK en de handbak een buitengewoon smakelijke en (helaas) zeldzame combinatie. Kijkend naar de Nederlandse nieuwprijs van destijds rond de €62.500,- is het niet gek dat er nooit veel geleverd zijn.
Zoals het een échte BMW betaamt is niet alleen het rijgedrag dik voor elkaar. Ook de ergonomie in het interieur is subliem. Alles zit binnen handbereik en de bediening is kinderlijk eenvoudig. Los van de technische aspecten van de 135i zijn er ook de optische. Omdat er geen snellere 1 cabriolet bestaat heeft BMW op subtiele wijze het exterieur aangepast. De voorbumper heeft veel grotere luchtopeningen zonder mistlampen en de grote dubbele uitlaat in zwart chroom is subtiel maar voor het geoefende oog veelzeggend. Ook het remsysteem van de 135i is af fabriek veel groter uitgevoerd en beschikt over zeer mooi gelakte remklauwen met BMW opschrift. De toerenteller is uitgevoerd met een olietemperatuur meter.
Waarom een 135i en geen 335i? Beide auto’s zijn geniaal maar met een andere nuance. De 135i cabrio is 150 kilo lichter dan 335i cabrio en is daarmee wendbaarder en sneller. Nog een groot verschil is dat met een geopend dak de gewichtsbalans niet of nauwelijks wordt aangetast. De stoffen kap weegt in verhouding tot het metalen dak een stuk minder. Kort gezegd is de 135i jeugdiger en speelser en is de 335i wat volwassener en rustiger.
De optielijst van deze 135i is op een tweetal of drietal opties na volledig, alles wat de auto écht lekker of mooi maakt is aanwezig. Lederen bekleding, xenon verlichting met grootlicht assistent en bochten functie, handgeschakelde 6-Bak, multifunctioneel stuur , elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met elektrische verstelbare lende steun en leuningbreedte, Harman Kardon geluid, dual zone climate control, cruise control , automatisch dimbare binnen en buitenspiegels inclusief elektrische inklap functie.
Dé perfecte sportieve en praktische cabriolet. Onlangs zijn er nog nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden gemonteerd en verder heeft de auto zojuist een grote beurt gehad , u kunt dus zo weg rijden. Een auto om met slag verliefd op te worden!
De introductie van de 135i coupe en cabrio einde 2007 en begin 2008 maakte vele tongen los. 306 pk en een koppel van 400 nm vanaf net boven stationair toerental in de compact klasse? Was BMW gek geworden? Na een ritje kunnen we concluderen dat ze inderdaad gek waren geworden maar dan wel op een positieve manier. Wat een ervaring! De 135i is de absolute top motorisering in de cabriolet. 0-100 duurt slechts 5,5 seconden en de begrensde topsnelheid van 250 km/h wordt zonder enige moeite gehaald. Overkill? Ja het is natuurlijk meer dan nodig maar BMW zou BMW niet zijn als ze het niet zou voelen alsof deze auto voor deze motor is ontworpen, het geheel voelt zeer harmonisch. Typerend voor deze 135i is dat hij u het gevoel geeft ik kan wel maar moet niet, onweerstaanbaar!
Een heerlijke handgeschakelde 6-bak gecombineerd met achterwiel aandrijving maakt deze 1 serie tot een echte sport cabriolet. Op de snelweg is het toerental door de zevende versnelling lekker laag waardoor ook het verbruik gunstig uitvalt. In de 1 serie vormen de 3 liter 6 cilinder turbo 306 PK en de handbak een buitengewoon smakelijke en (helaas) zeldzame combinatie. Kijkend naar de Nederlandse nieuwprijs van destijds rond de €62.500,- is het niet gek dat er nooit veel geleverd zijn.
Zoals het een échte BMW betaamt is niet alleen het rijgedrag dik voor elkaar. Ook de ergonomie in het interieur is subliem. Alles zit binnen handbereik en de bediening is kinderlijk eenvoudig. Los van de technische aspecten van de 135i zijn er ook de optische. Omdat er geen snellere 1 cabriolet bestaat heeft BMW op subtiele wijze het exterieur aangepast. De voorbumper heeft veel grotere luchtopeningen zonder mistlampen en de grote dubbele uitlaat in zwart chroom is subtiel maar voor het geoefende oog veelzeggend. Ook het remsysteem van de 135i is af fabriek veel groter uitgevoerd en beschikt over zeer mooi gelakte remklauwen met BMW opschrift. De toerenteller is uitgevoerd met een olietemperatuur meter.
Waarom een 135i en geen 335i? Beide auto’s zijn geniaal maar met een andere nuance. De 135i cabrio is 150 kilo lichter dan 335i cabrio en is daarmee wendbaarder en sneller. Nog een groot verschil is dat met een geopend dak de gewichtsbalans niet of nauwelijks wordt aangetast. De stoffen kap weegt in verhouding tot het metalen dak een stuk minder. Kort gezegd is de 135i jeugdiger en speelser en is de 335i wat volwassener en rustiger.
De optielijst van deze 135i is op een tweetal of drietal opties na volledig, alles wat de auto écht lekker of mooi maakt is aanwezig. Lederen bekleding, xenon verlichting met grootlicht assistent en bochten functie, handgeschakelde 6-Bak, multifunctioneel stuur , elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met elektrische verstelbare lende steun en leuningbreedte, Harman Kardon geluid, dual zone climate control, cruise control , automatisch dimbare binnen en buitenspiegels inclusief elektrische inklap functie.
Dé perfecte sportieve en praktische cabriolet. Onlangs zijn er nog nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden gemonteerd en verder heeft de auto zojuist een grote beurt gehad , u kunt dus zo weg rijden. Een auto om met slag verliefd op te worden!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.