Kilometerstand
50.485 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1963
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
100 kW (136 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Verenigde Staten
- Advertentienr.
- PM-29-85
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 50.485 km
- Bouwjaar
- 02/1963
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 100 kW (136 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.000 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.050 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
- Open dak
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
See for information in English down below
Gerestaureerde Austin-Healey MkIIA Convertible met overdrive uit 1963
- oorspronkelijk geleverd in de Verenigde Staten
- heritage certificaat
- voorzien van optionele overdrive
- volledig gerestaureerd
- prachtige en unieke kleursamenstelling
- de meeste begeerde uitvoering (MkIIA/BJ7) waarvan slechts 6.113 exemplaren zijn gebouwd
De iconische Austin Healey 3000 is één van de populairste Engelse sportauto's. Ongeveer 90% werd nieuw verkocht in het noorden van de Verenigde Staten. Dit exemplaar betreft de meest begeerde uitvoering: een MkIIA 2 + 2 met neerdraaibare zijruiten, eenvoudig te bedienen kap, én prachtig klassieke dashboard (in tegenstelling tot de MkIII met moderner dashboard). De softtop verkeert, net als de rest van de auto, in mooie staat. Nadat de auto in de Verenigde Staten heeft gereden is hij in de afgelopen jaren volledig gerestaureerd in Nederland en vervolgens geregistreerd op Nederlands kenteken in 2021.
De auto verkeert hierdoor in mooie staat. De motor is vervangen door een gelijkwaardige exemplaar: dit motorblok met 2 carburateurs is een kunstwerk om te zien. Het interieur met fraai rood lederen bekleding is voorzien van een kachel en massaschakelaar. De uitvoering is prachtig met chromen spaakwielen en de two-tone kleurcombinatie van zwart op rood waardoor het fraaie lijnenspel van de auto perfect tot zijn recht komt. Deze sierlijke kleurcombinatie is ook vaak te zien op klassieke Bugatti's. Het is een genot om met de auto te rijden: het diepe geluid van de krachtige 6-cilinder motor, de fijne versnellingsbak met optionele overdrive, krachtige remmen (voor die tijd geavanceerde schrijfremmen aan de voorzijde) en een laag zwaartepunt wat zorgt voor een ultieme bochtenervaring. Kortom: ongeëvenaarde puurheid van een iconische Engelse roadster uit de jaren 60 die klaar staat voor de nieuwe eigenaar.
De Healey is recent gerestaureerd en de motor is gereviseerd. De motor heeft momenteel nog een hoge carterdruk en moet nog ingereden worden. Na circa 1000km moeten de vloeistoffen ververst worden en technisch volledig nagelopen worden.
Er zijn verder nog kleine werkzaamheden vereist zoals drukknopjes monteren voor de afdekhoes etc.
Algemene informatie over de Austin-Healey 3000
De Austin-Healey 3000 kwam in 1959 op de markt en werd geproduceerd tot en met 1967. De 3000 was de opvolger van de 100-6. Dit voorgaande model had een een motor met minder cilinderinhoud (2.6 liter) en minder pk’s ten opzichte van de 3000 die voorzien is van een 3-liter motor met 130 pk. Austin Healey's waren destijds zeer succesvol op races en rally's. Een voorbeeld hiervan is BMC team rijder Pat Moss, de zus van sir Stirling Moss. Zij behaalde een 4e plaats in de Rally van Luik-Rome-Luik in België in een Austin-Healey 100/6 en won de eerste van haar vijf Europese Rallykampioenschappen voor dames. In 1960 behaalde Moss de algemene overwinning in Luik-Rome-Luik in een Austin-Healey 3000 en eindigde ze 2de in de Coupe des Alpes. De MkII kreeg in 1962 een facelift met de MkIIA. Deze auto heeft neerdraaibare zijruiten en een eenvoudig bedienbaar dak. Het is hierdoor de meeste geliefde uitvoering van de 'Big Healey's' en er zijn 6.113 exemplaren gebouwd.
Restored 1963 Austin-Healey MkIIA Convertible with overdrive
- originally delivered in the United States
- heritage certificate
- equipped with optional overdrive
- fully restored
- beautiful and unique colour scheme
- most desirable version (MkIIA/BJ7) of which only 6,113 were built
The iconic Austin Healey 3000 is one of the most popular British sports cars. About 90% were sold new in the northern United States. This example is the most desirable version: a MkIIA 2 + 2 with swing-down side windows, easy to operate soft top, and beautiful classic dashboard (as opposed to the MkIII with more modern dashboard). The soft top, like the rest of the car, is in nice condition. After driving in the United States, the car was fully restored in the Netherlands in recent years and then registered on Dutch registration in 2021.
As a result, the car is in nice condition. The engine has been replaced with an equivalent one: this engine with 2 carburettors is a work of art to behold. The interior with beautiful red leather upholstery features a heater and ground switch. The execution is stunning with chrome wire wheels and the two-tone colour combination of black on red that perfectly shows off the car's beautiful lines. This graceful colour combination is also often seen on classic Bugattis. Driving the car is a pleasure: the deep sound of the powerful 6-cylinder engine, the fine gearbox with optional overdrive, powerful brakes (for the time, advanced front disc brakes) and a low centre of gravity which provides the ultimate cornering experience. In short: unrivalled purity of an iconic 1960s English roadster ready for its new owner.
The Healey has been recently restored and the engine has been overhauled. The engine currently still has high crankcase pressure and needs to be run in. After about 1000km, the fluids need to be changed and technically checked completely.
Further minor work is required such as fitting push buttons for the cover cover etc.
General information about the Austin-Healey 3000
The Austin-Healey 3000 entered the market in 1959 and was produced through 1967. The 3000 was the successor to the 100-6. This previous model had an engine with less displacement (2.6 litres) and less horsepower compared to the 3000 which featured a 3-litre engine with 130 hp. Austin Healey's were very successful at races and rallies at the time. An example is BMC team driver Pat Moss, sister of sir Stirling Moss. She finished 4th in the Liege-Rome-Liège Rally in Belgium in an Austin-Healey 100/6 and won the first of her five Women's European Rally Championships. In 1960, Moss took overall victory at Liege-Rome-Liege in an Austin-Healey 3000 and finished 2nd in the Coupe des Alpes. The MkII received a facelift in 1962 with the MkIIA. This car had swing-down side windows and an easy-to-operate roof. This made it the most popular version of the ‘Big Healey's’ and 6,113 were built.
Meer informatie
Modelreeks: 1959 - 1967
Modelcode: 3000
Tellerstand: 31.370 mijlen
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Interieur
Overige
Gerestaureerde Austin-Healey MkIIA Convertible met overdrive uit 1963
- oorspronkelijk geleverd in de Verenigde Staten
- heritage certificaat
- voorzien van optionele overdrive
- volledig gerestaureerd
- prachtige en unieke kleursamenstelling
- de meeste begeerde uitvoering (MkIIA/BJ7) waarvan slechts 6.113 exemplaren zijn gebouwd
De iconische Austin Healey 3000 is één van de populairste Engelse sportauto's. Ongeveer 90% werd nieuw verkocht in het noorden van de Verenigde Staten. Dit exemplaar betreft de meest begeerde uitvoering: een MkIIA 2 + 2 met neerdraaibare zijruiten, eenvoudig te bedienen kap, én prachtig klassieke dashboard (in tegenstelling tot de MkIII met moderner dashboard). De softtop verkeert, net als de rest van de auto, in mooie staat. Nadat de auto in de Verenigde Staten heeft gereden is hij in de afgelopen jaren volledig gerestaureerd in Nederland en vervolgens geregistreerd op Nederlands kenteken in 2021.
De auto verkeert hierdoor in mooie staat. De motor is vervangen door een gelijkwaardige exemplaar: dit motorblok met 2 carburateurs is een kunstwerk om te zien. Het interieur met fraai rood lederen bekleding is voorzien van een kachel en massaschakelaar. De uitvoering is prachtig met chromen spaakwielen en de two-tone kleurcombinatie van zwart op rood waardoor het fraaie lijnenspel van de auto perfect tot zijn recht komt. Deze sierlijke kleurcombinatie is ook vaak te zien op klassieke Bugatti's. Het is een genot om met de auto te rijden: het diepe geluid van de krachtige 6-cilinder motor, de fijne versnellingsbak met optionele overdrive, krachtige remmen (voor die tijd geavanceerde schrijfremmen aan de voorzijde) en een laag zwaartepunt wat zorgt voor een ultieme bochtenervaring. Kortom: ongeëvenaarde puurheid van een iconische Engelse roadster uit de jaren 60 die klaar staat voor de nieuwe eigenaar.
De Healey is recent gerestaureerd en de motor is gereviseerd. De motor heeft momenteel nog een hoge carterdruk en moet nog ingereden worden. Na circa 1000km moeten de vloeistoffen ververst worden en technisch volledig nagelopen worden.
Er zijn verder nog kleine werkzaamheden vereist zoals drukknopjes monteren voor de afdekhoes etc.
Algemene informatie over de Austin-Healey 3000
De Austin-Healey 3000 kwam in 1959 op de markt en werd geproduceerd tot en met 1967. De 3000 was de opvolger van de 100-6. Dit voorgaande model had een een motor met minder cilinderinhoud (2.6 liter) en minder pk’s ten opzichte van de 3000 die voorzien is van een 3-liter motor met 130 pk. Austin Healey's waren destijds zeer succesvol op races en rally's. Een voorbeeld hiervan is BMC team rijder Pat Moss, de zus van sir Stirling Moss. Zij behaalde een 4e plaats in de Rally van Luik-Rome-Luik in België in een Austin-Healey 100/6 en won de eerste van haar vijf Europese Rallykampioenschappen voor dames. In 1960 behaalde Moss de algemene overwinning in Luik-Rome-Luik in een Austin-Healey 3000 en eindigde ze 2de in de Coupe des Alpes. De MkII kreeg in 1962 een facelift met de MkIIA. Deze auto heeft neerdraaibare zijruiten en een eenvoudig bedienbaar dak. Het is hierdoor de meeste geliefde uitvoering van de 'Big Healey's' en er zijn 6.113 exemplaren gebouwd.
Restored 1963 Austin-Healey MkIIA Convertible with overdrive
- originally delivered in the United States
- heritage certificate
- equipped with optional overdrive
- fully restored
- beautiful and unique colour scheme
- most desirable version (MkIIA/BJ7) of which only 6,113 were built
The iconic Austin Healey 3000 is one of the most popular British sports cars. About 90% were sold new in the northern United States. This example is the most desirable version: a MkIIA 2 + 2 with swing-down side windows, easy to operate soft top, and beautiful classic dashboard (as opposed to the MkIII with more modern dashboard). The soft top, like the rest of the car, is in nice condition. After driving in the United States, the car was fully restored in the Netherlands in recent years and then registered on Dutch registration in 2021.
As a result, the car is in nice condition. The engine has been replaced with an equivalent one: this engine with 2 carburettors is a work of art to behold. The interior with beautiful red leather upholstery features a heater and ground switch. The execution is stunning with chrome wire wheels and the two-tone colour combination of black on red that perfectly shows off the car's beautiful lines. This graceful colour combination is also often seen on classic Bugattis. Driving the car is a pleasure: the deep sound of the powerful 6-cylinder engine, the fine gearbox with optional overdrive, powerful brakes (for the time, advanced front disc brakes) and a low centre of gravity which provides the ultimate cornering experience. In short: unrivalled purity of an iconic 1960s English roadster ready for its new owner.
The Healey has been recently restored and the engine has been overhauled. The engine currently still has high crankcase pressure and needs to be run in. After about 1000km, the fluids need to be changed and technically checked completely.
Further minor work is required such as fitting push buttons for the cover cover etc.
General information about the Austin-Healey 3000
The Austin-Healey 3000 entered the market in 1959 and was produced through 1967. The 3000 was the successor to the 100-6. This previous model had an engine with less displacement (2.6 litres) and less horsepower compared to the 3000 which featured a 3-litre engine with 130 hp. Austin Healey's were very successful at races and rallies at the time. An example is BMC team driver Pat Moss, sister of sir Stirling Moss. She finished 4th in the Liege-Rome-Liège Rally in Belgium in an Austin-Healey 100/6 and won the first of her five Women's European Rally Championships. In 1960, Moss took overall victory at Liege-Rome-Liege in an Austin-Healey 3000 and finished 2nd in the Coupe des Alpes. The MkII received a facelift in 1962 with the MkIIA. This car had swing-down side windows and an easy-to-operate roof. This made it the most popular version of the ‘Big Healey's’ and 6,113 were built.
Meer informatie
Modelreeks: 1959 - 1967
Modelcode: 3000
Tellerstand: 31.370 mijlen
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Open dak
- Spaakwielen
Interieur
- Hoofdsteunen
- Lederen interieur
Overige
- Overdrive
- Verwarming
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCarrosso
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2021ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.