Kilometerstand
135.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/1961
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
99 kW (135 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 135.000 km
- Bouwjaar
- 12/1961
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 99 kW (135 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.912 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.090 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Deze schitterende Austin-Healey is werkelijk in goed onderhouden staat. En daarmee zeggen we eigenlijk nog te weinig. De auto is sinds de import uit de USA in 1995 met liefde bereden en onderhouden. Het betreft geen vol gerestaureerde versie, maar een goed onderhouden versie die vaak gereden is tijdens verschillende rally’s voor oldtimers. Uiteraard zijn de facturen keurig gedocumenteerd in een map. Het gaat om het laatste type uit bouwjaar 02-1962, d.w.z. met losse ramen aan de zijkant, een platte voorruit en een centrale poke. Dit type is maar 8 maanden in productie genomen.
Deze Austin-Healey 3000 MKII BT-7 2-zitter is een aantoonbare matching-numbers auto die in absolute nette staat verkeerd. Het motorblok en de versnellingsbak (met overdrive) zijn jaarlijks onderhouden door de plaatselijke specialist. Een blik onder de motorkap zegt eigenlijk genoeg. Alles ziet er tiptop en in net gebruikte staat uit. Het enige dat aangepast is is het brandstofsysteem. Namelijk van 3 SU carbs naar 2 SU carbs. Daarbij heeft deze BT7 een motorrevisie gehad bij een milage-stand van 75.000. Zijn laatste onderhoudsbeurt is geweest op augustus 2023, waarbij de hoofdrem-en koppelings cilinders zijn gerepareerd.
De prachtige, volledig zes-in-lijn motor loopt bijzonder goed en het geluid klinkt als muziek in de oren. De overdrive zorgt voor heerlijk en comfortabel rijplezier. Remmen en sturen doet deze Austin-Healey geweldig. De auto beschikt nog over zijn eerste lak en heeft zijn patina plekjes die schaars zijn maar wel zijn charme heeft. Ook de 72 spaaks “niet verchroomde” wielen geven de auto een stoere en sportieve indruk.
Ook de carrosserie verkeert in zeer goede conditie. Het lakwerk is van zeer goede kwaliteit, de auto is sinds komst in Nederland nooit gespoten geweest. Het betreft overduidelijk een eerste lak versie. Ook al het chroomwerk is volledig en zowel de cabrioletkap (beige) als de tonneau (zwart) zijn in zeer goede staat. Het plaatwerk sluit overal prachtig aan en is keurig dun. De chromen spaakwielen met verchroomde vleugelmoeren vormen een schitterende combinatie met de carrosseriekleur. De binnenzijde van deze unieke klassieke auto is netjes, de stoelen zijn niet doorgezakt en verkeren in goede staat zonder scheuren, met veel zorg en oog voor originaliteit en kwaliteit behouden.
Ook aan de binnenzijde van de auto sluit alles zeer goed aan en is alles behouden in gebruikte staat. De auto is overigens ook nog voorzien van een originele perfect passende reservewiel met tevens de benodigde gereedschappen.
Locatie voertuig is Haren, Groningen
Geen consignatieverkoop, voor de eigenaar online gezet
Foto's volgen nog
Deze Austin-Healey 3000 MKII BT-7 2-zitter is een aantoonbare matching-numbers auto die in absolute nette staat verkeerd. Het motorblok en de versnellingsbak (met overdrive) zijn jaarlijks onderhouden door de plaatselijke specialist. Een blik onder de motorkap zegt eigenlijk genoeg. Alles ziet er tiptop en in net gebruikte staat uit. Het enige dat aangepast is is het brandstofsysteem. Namelijk van 3 SU carbs naar 2 SU carbs. Daarbij heeft deze BT7 een motorrevisie gehad bij een milage-stand van 75.000. Zijn laatste onderhoudsbeurt is geweest op augustus 2023, waarbij de hoofdrem-en koppelings cilinders zijn gerepareerd.
De prachtige, volledig zes-in-lijn motor loopt bijzonder goed en het geluid klinkt als muziek in de oren. De overdrive zorgt voor heerlijk en comfortabel rijplezier. Remmen en sturen doet deze Austin-Healey geweldig. De auto beschikt nog over zijn eerste lak en heeft zijn patina plekjes die schaars zijn maar wel zijn charme heeft. Ook de 72 spaaks “niet verchroomde” wielen geven de auto een stoere en sportieve indruk.
Ook de carrosserie verkeert in zeer goede conditie. Het lakwerk is van zeer goede kwaliteit, de auto is sinds komst in Nederland nooit gespoten geweest. Het betreft overduidelijk een eerste lak versie. Ook al het chroomwerk is volledig en zowel de cabrioletkap (beige) als de tonneau (zwart) zijn in zeer goede staat. Het plaatwerk sluit overal prachtig aan en is keurig dun. De chromen spaakwielen met verchroomde vleugelmoeren vormen een schitterende combinatie met de carrosseriekleur. De binnenzijde van deze unieke klassieke auto is netjes, de stoelen zijn niet doorgezakt en verkeren in goede staat zonder scheuren, met veel zorg en oog voor originaliteit en kwaliteit behouden.
Ook aan de binnenzijde van de auto sluit alles zeer goed aan en is alles behouden in gebruikte staat. De auto is overigens ook nog voorzien van een originele perfect passende reservewiel met tevens de benodigde gereedschappen.
Locatie voertuig is Haren, Groningen
Geen consignatieverkoop, voor de eigenaar online gezet
Foto's volgen nog
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.