Kilometerstand
45.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1957
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
86 kW (117 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 45.000 km
- Bouwjaar
- 10/1957
- Vorige eigenaren
- 1
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 86 kW (117 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Voertuig werd gebouwd in October 1957 te Longbridge UK als een der laatste 100-6 voertuigen aldaar geassembleerd. Dit is te herkennen aan de typerende motorkap met een centrale plooi en de enkele Trafalgar ruitesproeierkop.
De wagen werd besteld met de destijds optionele 6-port motor, deze levert een verhoogt vermogen in vergelijking met de standaard 6-cylinder met het geïntegreerde inlet manifold.
De wagen werd volledig naar originaliteit gerestaureerd. Hiervoor werd het handboek Austin-Healey 100/100-6/3000 restoration guide door Gary Anderson en Roger Moment gebruikt alsook tal van beeld en referentiemateriaal. Dit boek is op zich al een zeldzaamheid.
De volledige restauratie is gedocumenteerd, alle facturen aanwezig.
De carrosserie was bij de start van de restauratie, met uitzondering van de spatborden achter aan de B-stijl (typische plaats) nog volledig vrij van corrosie. Dit is momenteel ook nog het geval.
De restauratie werd in de loop van 2013 uitgevoerd.
Motor, versnellingsbak en overdrive werden gereviseerd. Carrosserie is opnieuw gelakt. Chassis balken voorbehandeld met epoxy. Het interieur is vernieuwd.
De wagen is in onberispelijke staat en rijdt fantastisch. Hier en daar zijn er ondertussen kleinere gebruikssporen.
De wagen met chassis nr BN-4_LO/49660, body nr 6425 en engine no. 1C/49960 werd oorspronkelijk verkocht in California/San Francisco aan een militair aldaar gestationeerd tijdens zijn legerdienst. Om de authenticiteit na te gaan werd de echtgenote van de oorspronkelijke eigenaar gecontacteerd.
Deze reed hier af en toe een behendigheidswedstrijd mee, gymkhana. Deze eindigde nog 2de in februari 1958 zoals zichtbaar om het plaatje op het dashboard.
Een “certified copy of a factory record” van de “British Motor Industry Heritage Trust” is aanwezig. Het sleuteltje beschikt nog over het originele nummer.
Onze Austin Healey was steeds ingeschreven en heeft jaarlijks een beperkt aantal kilometers gereden.
Wagen wordt verkocht met keuring. De verplichte 5-jaarlijkse keuring werd zonder enige opmerking afgelegd.
De wagen werd besteld met de destijds optionele 6-port motor, deze levert een verhoogt vermogen in vergelijking met de standaard 6-cylinder met het geïntegreerde inlet manifold.
De wagen werd volledig naar originaliteit gerestaureerd. Hiervoor werd het handboek Austin-Healey 100/100-6/3000 restoration guide door Gary Anderson en Roger Moment gebruikt alsook tal van beeld en referentiemateriaal. Dit boek is op zich al een zeldzaamheid.
De volledige restauratie is gedocumenteerd, alle facturen aanwezig.
De carrosserie was bij de start van de restauratie, met uitzondering van de spatborden achter aan de B-stijl (typische plaats) nog volledig vrij van corrosie. Dit is momenteel ook nog het geval.
De restauratie werd in de loop van 2013 uitgevoerd.
Motor, versnellingsbak en overdrive werden gereviseerd. Carrosserie is opnieuw gelakt. Chassis balken voorbehandeld met epoxy. Het interieur is vernieuwd.
De wagen is in onberispelijke staat en rijdt fantastisch. Hier en daar zijn er ondertussen kleinere gebruikssporen.
De wagen met chassis nr BN-4_LO/49660, body nr 6425 en engine no. 1C/49960 werd oorspronkelijk verkocht in California/San Francisco aan een militair aldaar gestationeerd tijdens zijn legerdienst. Om de authenticiteit na te gaan werd de echtgenote van de oorspronkelijke eigenaar gecontacteerd.
Deze reed hier af en toe een behendigheidswedstrijd mee, gymkhana. Deze eindigde nog 2de in februari 1958 zoals zichtbaar om het plaatje op het dashboard.
Een “certified copy of a factory record” van de “British Motor Industry Heritage Trust” is aanwezig. Het sleuteltje beschikt nog over het originele nummer.
Onze Austin Healey was steeds ingeschreven en heeft jaarlijks een beperkt aantal kilometers gereden.
Wagen wordt verkocht met keuring. De verplichte 5-jaarlijkse keuring werd zonder enige opmerking afgelegd.
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.