Kilometerstand
68.623 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1955
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AH-05-62
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 68.623 km
- Bouwjaar
- 01/1955
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 3
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Blauw
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Het avontuur van Austin-Healey begint in 1952 met de 100, volledig aangeduid als 100-4 BN-1. Toegegeven, een weinig sexy naam maar de auto maakt alles goed. Het ontwerp komt uit de koker van Gerry Coker en wordt nog altijd gewaardeerd als één van de meest geslaagde ontwerpen die er zijn als het gaat om klassieke auto's.
De 'Healey' die u hier ziet is zo'n eerste model. Deze 100-4 werd voltooid in oktober 1954 om begin 1955 voor het eerst geregistreerd te worden. In 1997 kwam de auto voor het eerst naar Nederland, om daar zo'n twintig jaar in handen van dezelfde Nederlandse eigenaar te blijven. Enkele jaren geleden werd de auto volledig gerestaureerd en gereviseerd waarbij alleen 'topklasse' goed genoeg was.
De restauratie is er eentje geweest zoals een liefhebber dat graag ziet: volledig terug naar een blanke carrosserie waarbij ieder schroefje gedemonteerd werd en er vervolgens werd gekozen voor een zeer precieze opbouw met louter mooie onderdelen en materialen waarbij kosten noch moeite werden gespaard de auto af te bouwen in complete topkwaliteit. De motor werd volledig gereviseerd en met prachtige aanpassingen weer opgebouwd.
Tijdens de restauratie werd deze normale 100-4 volledig omgebouwd naar de fabrieksspecificaties van de 100M. Daarbij werd de originele 'matching numbers' viercilinder voorzien van een zeer geliefde aluminium cilinderkop van Denis Welch, gecombineerd met een snelle nokkenas met 'high ratio' tuimelaars, hoge compressie zuigers en een lichter vliegwiel. Ook een Le Mans carburateurset met spruitstukken, coldairbox en speciale uitlaat vonden hun weg naar de Healey. Iedereen die wel eens met een standaard, toch al vlotte en fijn oppakkende 100-4 heeft gereden kan zich een voorstelling maken hoe dit motorblok oppakt en presteert: fantastisch!
Om de sportievere prestaties ook weer een halt toe te roepen zijn er schijfremmen aan de voorzijde gemonteerd en is er rembekrachtiging geïnstalleerd. Tot slot is er ook gezorgd dat de rijeigenschappen volledig in de pas lopen met de rest van de auto: betere schokdempers, zwaardere stabilisatorstangen en een aangepaste achteras maken dat de Healey zich waanzinnig thuis voelt op bochtige trajecten. De wegligging van deze 100M-spec is simpelweg geweldig en zeer verslavend. Dit overigens zonder het comfort compleet uit het oog te verliezen, ook lange afstanden zijn nog plezierig met de Engelse roadster.
Na de restauratie is de Austin-Healey nog maar zeer sporadisch gereden waardoor de auto nog in feitelijk nieuwstaat verkeert. Prachtig om te zien dat de energie die in de restauratie is gaan zitten niet voor niets is geweest en de volgende eigenaar daar nu de vruchten van kan plukken.
Zowel de carrosserie als ook het interieur en de technische aspecten verkeren in absolute topstaat en maken dat het totaalbeeld van deze tweezitter fantastisch is.
Vele facturen bevestigen het hoge onderhoudsniveau dat deze auto sinds eind jaren '90 heeft gehad. De restauratie is volledig gedocumenteerd met een verslag met foto's waaruit blijkt dat kosten noch moeite zijn gespaard om tot dit fantastische eindresultaat te komen! Absoluut een Austin-Healey in de hogere kwaliteitsklasse in een schitterende uitvoering en staat.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker blauw
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De 'Healey' die u hier ziet is zo'n eerste model. Deze 100-4 werd voltooid in oktober 1954 om begin 1955 voor het eerst geregistreerd te worden. In 1997 kwam de auto voor het eerst naar Nederland, om daar zo'n twintig jaar in handen van dezelfde Nederlandse eigenaar te blijven. Enkele jaren geleden werd de auto volledig gerestaureerd en gereviseerd waarbij alleen 'topklasse' goed genoeg was.
De restauratie is er eentje geweest zoals een liefhebber dat graag ziet: volledig terug naar een blanke carrosserie waarbij ieder schroefje gedemonteerd werd en er vervolgens werd gekozen voor een zeer precieze opbouw met louter mooie onderdelen en materialen waarbij kosten noch moeite werden gespaard de auto af te bouwen in complete topkwaliteit. De motor werd volledig gereviseerd en met prachtige aanpassingen weer opgebouwd.
Tijdens de restauratie werd deze normale 100-4 volledig omgebouwd naar de fabrieksspecificaties van de 100M. Daarbij werd de originele 'matching numbers' viercilinder voorzien van een zeer geliefde aluminium cilinderkop van Denis Welch, gecombineerd met een snelle nokkenas met 'high ratio' tuimelaars, hoge compressie zuigers en een lichter vliegwiel. Ook een Le Mans carburateurset met spruitstukken, coldairbox en speciale uitlaat vonden hun weg naar de Healey. Iedereen die wel eens met een standaard, toch al vlotte en fijn oppakkende 100-4 heeft gereden kan zich een voorstelling maken hoe dit motorblok oppakt en presteert: fantastisch!
Om de sportievere prestaties ook weer een halt toe te roepen zijn er schijfremmen aan de voorzijde gemonteerd en is er rembekrachtiging geïnstalleerd. Tot slot is er ook gezorgd dat de rijeigenschappen volledig in de pas lopen met de rest van de auto: betere schokdempers, zwaardere stabilisatorstangen en een aangepaste achteras maken dat de Healey zich waanzinnig thuis voelt op bochtige trajecten. De wegligging van deze 100M-spec is simpelweg geweldig en zeer verslavend. Dit overigens zonder het comfort compleet uit het oog te verliezen, ook lange afstanden zijn nog plezierig met de Engelse roadster.
Na de restauratie is de Austin-Healey nog maar zeer sporadisch gereden waardoor de auto nog in feitelijk nieuwstaat verkeert. Prachtig om te zien dat de energie die in de restauratie is gaan zitten niet voor niets is geweest en de volgende eigenaar daar nu de vruchten van kan plukken.
Zowel de carrosserie als ook het interieur en de technische aspecten verkeren in absolute topstaat en maken dat het totaalbeeld van deze tweezitter fantastisch is.
Vele facturen bevestigen het hoge onderhoudsniveau dat deze auto sinds eind jaren '90 heeft gehad. De restauratie is volledig gedocumenteerd met een verslag met foto's waaruit blijkt dat kosten noch moeite zijn gespaard om tot dit fantastische eindresultaat te komen! Absoluut een Austin-Healey in de hogere kwaliteitsklasse in een schitterende uitvoering en staat.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker blauw
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.