Kilometerstand
292.615 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
09/1999
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
198 kW (269 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 292.615 km
- Bouwjaar
- 09/1999
- APK
- 04/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2024
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 01/2020
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 198 kW (269 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.781 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.350 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- Digitale radio-ontvangst
- Radio
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Achter airbag
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Bi-Xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Hoofd airbag
- Mistlampen
- Stuurbekrachtiging
- Zij-airbags
- Extra
- Lichtmetalen velgen (18")
- Noodwiel
- Reservewiel
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Te koop aangeboden:
Audi S3 8L 1.8 20VT Ambition uit 1999 met 269PK
Na de auto 9 jaar in bezit te hebben gehad, wordt het tijd voor iets nieuws. Ik heb de auto altijd als dagelijkse auto gebruikt en ontzettend fijn mee gereden.
In de 9 jaar dat ik heb hem gehad is zo goed als alles aangepast/vernieuwd of vervangen, de meeste dingen niet eens omdat het daadwerkelijk kapot was maar gewoon omdat ik het wilde verbeteren. Mijn doel met de auto was eigenlijk om hem OEM+ te bouwen en nu dat punt is bereikt, wil ik graag weer eens iets anders.
Merk: Audi
Type: S3 8L
Motor: 1.8-20VT
Bouwjaar 02-09-1999
Gewicht: 1350kg
Vermogen: 269PK
Kilometerstand: 292.615
APK tot: 01-04-2025
Allereerst even een lijst met alle opties die op de auto zitten:
Ik heb door de Jaren heen elk jaar/om de 10.000km onderhoud uitgevoerd, en altijd Castrol Magnatec 10W40 gebruikt. Dit staat allemaal gedocumenteerd in het onderhoudsboekje en ik heb ook altijd alle facturen bewaard. Deze zitten allemaal in een Map en krijgt u er ook bij.
Eigenlijk heb ik alle zwakke plekken van de S3 die het in sommige gevallen een onbetrouwbare auto kunnen maken aangepakt of verbeterd, en hij heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Ik zal vast wel het een en ander vergeten zijn maar volgende dingen zijn er allemaal veranderd/aangepast:
Verder heb ik ook de Turbo vervangen voor een nieuwe originele Borgwarner K04-020 samen met een Nieuw Origineel spruitstuk en alle bijbehorende hardware. Dit was bij ongeveer 275.000km
Er zijn ook ontzettend veel normale onderdelen vervangen (ook allemaal gedocumenteerd) zoals de Dynamo, Startmotor, brandstofpomp, 4x injector, Aandrijfassen, Distributieriem en nog veel meer.
De wielen die onder de auto zitten zijn Originele 18 inch RSTT wielen, welke destijds een optie waren op de S3. Deze zijn volledig herdaan door Wheelcare in Zeeland.
Ook is de S3 voorzien van een keramische lakcoating t.w.v. €1000,-
Het is een relatief zeldzame versie omdat de pre-facelift S3 slechts 1,5 jaar gemaakt is en de kleur (briljant black) ook vrij zeldzaam is, dit is ten opzichte van de meeste S3’s een unilak kleur!
Uiteraard is er met de auto altijd alleen maar Euro 98 getankt.
Sinds ik de auto heb, heb ik altijd alles gedocumenteerd op volksforum. mocht je de uitgebreide thread willen bekijken:
https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137299&highlight=audi
Ik kan het verhaal nog langer maken, maar mocht je interesse hebben in de auto kom hem gerust bekijken!
De Audi is compleet met alle boekjes, onderhoudsfacturen en 2 sleutels. Er is nooit ook maar een Euro op bespaard, was het niet onderhoud dan wel aanpassingen. Dit is ook allemaal terug te zien in de facturen.
Vraagprijs: €11.995,- op de RSTT wielen, €10.995,- op de 17 inch AVUS wielen.
Interesse? Stuur me een bericht!
Audi S3 8L 1.8 20VT Ambition uit 1999 met 269PK
Na de auto 9 jaar in bezit te hebben gehad, wordt het tijd voor iets nieuws. Ik heb de auto altijd als dagelijkse auto gebruikt en ontzettend fijn mee gereden.
In de 9 jaar dat ik heb hem gehad is zo goed als alles aangepast/vernieuwd of vervangen, de meeste dingen niet eens omdat het daadwerkelijk kapot was maar gewoon omdat ik het wilde verbeteren. Mijn doel met de auto was eigenlijk om hem OEM+ te bouwen en nu dat punt is bereikt, wil ik graag weer eens iets anders.
Merk: Audi
Type: S3 8L
Motor: 1.8-20VT
Bouwjaar 02-09-1999
Gewicht: 1350kg
Vermogen: 269PK
Kilometerstand: 292.615
APK tot: 01-04-2025
Allereerst even een lijst met alle opties die op de auto zitten:
- Bi-xenon koplampen met koplampsproeiers
- 18 inch licht metalen TTRS velgen
- Mistlampen voor
- Airco
- Climate control
- Cruise control
- RECARO Sportstoelen
- Leder/Alcantara bekleding
- Stoelverwarming
- Radio/cd-speler
- DAB+
- Bluetooth
- AUX + USB aansluiting
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrische ramen
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Lendensteun verstelling
- Armsteun voor
- Lederen stuur + versnellingspook
Ik heb door de Jaren heen elk jaar/om de 10.000km onderhoud uitgevoerd, en altijd Castrol Magnatec 10W40 gebruikt. Dit staat allemaal gedocumenteerd in het onderhoudsboekje en ik heb ook altijd alle facturen bewaard. Deze zitten allemaal in een Map en krijgt u er ook bij.
Eigenlijk heb ik alle zwakke plekken van de S3 die het in sommige gevallen een onbetrouwbare auto kunnen maken aangepakt of verbeterd, en hij heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Ik zal vast wel het een en ander vergeten zijn maar volgende dingen zijn er allemaal veranderd/aangepast:
- SACHS Performance Clutch kit met enkelmassa vliegwiel en organische koppeling. Ook is het druklager ge-upgrade voor een Sachs performance versie en zit het vliegwiel vast met ARP Bouten. (dit alles is ongeveer 5000km oud)
- Versnellingsbak is gereviseerd bij 230.000km en de klinknagels in het differentieel zijn vervangen voor bouten en moeren (is een zwak punt bij de 02M versnellingsbakken)
- Samco intake hose
- Secundaire luchtpomp systeem delete
- Forge intake/ vacuumslangen en Koelslangen kit
- N249 Delete
- Bilstein B16 PSS9 Schroefset met instelbare hardheid voor de schokdempers
- Alle rubbers zijn vervangen voor powerflex purple of black series PU rubbers. Met uitzondering van het Subframe achter, verder zijn alle rubbers in draagarmen, stuurhuis, schokbreker rubbers, Subframe (voor) vervangen
- Zinram 3,5 inch Downpipe met sportkat, die overgaat naar een RM Motorsport Catback met elektrische klep
- Wagner Front mount intercooler
- Forge DV008 Recirculation valve
- Pipercross Inlegfilter
- VF Engineering PU motorsteunen + dogbone
- Red Top R8 bobines mod
- Billet krukastandwiel van Bartek met een frictie plaat van een 2.0 TFSI motor en ARP Krukasbout
- H&R Stabilisatorstang voor + achter
- CB Auto verstelbare draagarmen achter (hiermee kan de camber versteld worden)
- Gereviseerd stuurhuis
- Bartek Catchcan systeem met AN fittingen
- Powerflex black draagarmrubbers voor met Camber verstelling
- ILR Carbon Deurlijsten
- Ik ben met de auto bij JD engineering geweest en er zit een uitdraai bij van 269PK en 380NM. Hij staat relatief safe afgesteld omdat ik dat graag wilde, 280/300PK zou mogelijk zijn met deze setup
- Gereviseerde Leon Cupra R Brembo remklauwen, deze zijn ook opnieuw gepoedercoat
- M-Tec 323mm gegroefde schijven voor met PAGID RS42 remblokken, en ATE gegroefde remschijven achter met PAGID RS42 remblokken.
- HEL Staal gevlochten remleidingen rondom
- Fluidampr Krukaspoulie
- Retrofitlab upgrade set Bi-Xenon verlichting (6000K)
- Schakelkabel upgrade bussen
- Tellerbak verlichting en het LCD scherm zijn vernieuwd (bekende kwaal)
Verder heb ik ook de Turbo vervangen voor een nieuwe originele Borgwarner K04-020 samen met een Nieuw Origineel spruitstuk en alle bijbehorende hardware. Dit was bij ongeveer 275.000km
Er zijn ook ontzettend veel normale onderdelen vervangen (ook allemaal gedocumenteerd) zoals de Dynamo, Startmotor, brandstofpomp, 4x injector, Aandrijfassen, Distributieriem en nog veel meer.
De wielen die onder de auto zitten zijn Originele 18 inch RSTT wielen, welke destijds een optie waren op de S3. Deze zijn volledig herdaan door Wheelcare in Zeeland.
Ook is de S3 voorzien van een keramische lakcoating t.w.v. €1000,-
Het is een relatief zeldzame versie omdat de pre-facelift S3 slechts 1,5 jaar gemaakt is en de kleur (briljant black) ook vrij zeldzaam is, dit is ten opzichte van de meeste S3’s een unilak kleur!
Uiteraard is er met de auto altijd alleen maar Euro 98 getankt.
Sinds ik de auto heb, heb ik altijd alles gedocumenteerd op volksforum. mocht je de uitgebreide thread willen bekijken:
https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137299&highlight=audi
Ik kan het verhaal nog langer maken, maar mocht je interesse hebben in de auto kom hem gerust bekijken!
De Audi is compleet met alle boekjes, onderhoudsfacturen en 2 sleutels. Er is nooit ook maar een Euro op bespaard, was het niet onderhoud dan wel aanpassingen. Dit is ook allemaal terug te zien in de facturen.
Vraagprijs: €11.995,- op de RSTT wielen, €10.995,- op de 17 inch AVUS wielen.
Interesse? Stuur me een bericht!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.