Kilometerstand
419.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/1990
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
100 kW (136 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 419.000 km
- Bouwjaar
- 02/1990
- APK
- 10/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 03/2024
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 11/2015
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 100 kW (136 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.309 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 5
- Leeggewicht
- 1.295 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Neerklapbare passagiersstoel
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Extra
- Lichtmetalen velgen (15")
- Noodwiel
- Pechset
- Reservewiel
- Trekhaak
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Blauw
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
BeschrijvingAudi 100 avant 2.3 cd uitvoering, type 44/C3 , met 2309 cc 5 cilinder (type NF) ,en automaat . bouwjaar 1990 .Origineel nederlands geleverd .absoluut bomvol opties. Facelift model welke maar kort geproduceerd zijn, en op veel punten verbeterd zijn dan de eerste serie type 44. Deze verbeteringen vindt je ook terug in de opvolger c4/A6 .Body is verzinkt ,En daarmee is deze serie dus een winterharde klassieker!
APK TOT 30 OKTOBER 2026!, Dat is dus 2 jaar apk!!
Audi rijdt en schakelt absoluut perfect, uiterst betrouwbare en vooral solide roestvrije klassieker! Deze audi is tot in elk kiertje en naadje brandschoon en geconserveerd. Altijd volgens voorschrift onderhouden.
Er is absoluut geen sprake van achterstallig onderhoud .
Ik heb de audi van oktober 2001 tot nu in mijn bezit gehad , ruim 23 jaar dus.Audi verkeert technisch in goede staat. Ik heb de auto grotendeels hobbymatig gebruikt en voor vakanties .Voor dagelijks gebruik nagenoeg ander vervoer gebruikt.
Kortom van een liefhebber voor de liefhebber.
Deze audi heeft o.a Cruisecontrol, Climate control,Trekhaak, Electrische ramen ,Stuurbekrachtiging,electrische verstelbare spiegels en verwarmd! ,ABS remsysteem (optie destijds) ,Chrome dakrails, origineel audi , de originele dakdragers (in nieuwstaat) die hier op passen worden meegeleverd. 15 inch ""aero"" velgen , welke werkelijk puntgaaf zijn zonder beschadigingen o.i.d. Deze zijn geheel refurbished , en proffesioneel gestraald en gecoat. period correcte Grundig radio met cd . .Een originele werkende audi radio is voorhanden . Verlours bekleding welke punt gaaf is , zonder scheuren of door gesleten plekken. Vloer bekleding is brandschoon , de originele vloermatten zijn keurig .Ik heb ze altijd beschermd met een extra mat set. Bestuurders bekleding is altijd met een hoes beschermd geweest. Bij de vorige eigenaar was de bestuurders stoel een scheel stoel , audi is destijds een directie voertuig geweest en is chauffeur bereden geweest.
Deze AVANT heeft de optionele vlakke laadvloer met opberg ruimte onder de laadvloer. Hierin zit een volledig reserve wiel welke in nieuwstaat is. Al het originele boordgereedschap is aanwezig en in keurige staat. In de linkerzijde het nood reserve wiel eveneens in nieuwstaat.
De witte knipperlichtunits en de rode v8 style achterlichten zijn speciaal voor de avant gemaakt ,de sedan had namelijk een slotopening zitten in de achterplaat...deze heeft dat dus niet... Ook de witte wijzerplaten zijn zeer apart en geheel in audi s4 5 cylinder style. Al deze opties heb ik destijds bij een audi specialist CAC uit luxemburg betrokken.
Carosserie is nog zeer goed,eerste lak, geen roest of laswerkzaamheden gehad.
Uiteraard een aantal kleine beschadigingen ,maar na gebruik, km stand en leeftijd is de audi Uiterst in nette staat !
Alle instructie boekjes en 2 reservesleutels zijn uiteraard aanwezig. volle Onderhoudshistorie aanwezig vanaf 1990 tot 2024., 2 jaar apk tot eind oktober 2026 .zeer goed en nauwkeurig onderhouden!
Bodem sectie is nagenoeg roestvrij en altijd netjes geconserveerd .Bij de zomer/winter banden wissel is de audi altijd van onderen punctueel gereinigd , ook op veerpoten etc nauwelijk roest waarneembaar.
Audi heeft bij mij altijd na gebruik netjes in de garage gestald gestaan, en dat zie je echt terug .
Onderhoudshistorie;
Vanaf aanschaf in 2001 met ca 290.000 km normaal regulier onderhoud ,wat bijtijds is uitgevoerd. Enkele dure reparaties gehad , o.a Airco waarbij een aantal keren de Compressor is vervangen , verdamper, condensor.en zijn er div leidingen /slangen vervangen. Stuurbekrachtiging ;hiervan zijn alle slangen incl reservoir vervangen.Voorts kachelventilator en kachel weerstand .(nieuw org audi)
Audi heeft van 2013 tot 2015 een grote revisie gehad,(365.000KM) waarbij de motor nagenoeg gereviseerd is,Cilinderkop is gevlakt, nieuwe klepstoters , geleiders en afdichtingen , Keeringen ook van de krukas, nokkenas, en nieuwe distributie tandwielen (nokkenas tandwiel ,oliepomp druksensor via audi tradition ingolstad ) , nieuwe slangen,alle sensors zijn nieuw, radiateur is vernieuwd , met thermostaat en behuizing.Uiteraard ook nieuwe waterpomp en spanrol is toen vernieuwd.
Motorblok en carterpan en klepdeksel, en andere afdekkingen zijn op nieuw gestraald en gespoten .Beugels en montage materiaal nieuw. Onderblok is nauwkeurig geinspecteerd /gemeten. Alleen merk onderdelen gebruikt .
Het gehele onderstel is vernieuwd,.Dus schokbrekers 4x, veren 4x, en achter extra hulpveren. ook taatslagers/veerpootlagers , montagerubbers ,stabilisatie rubbers en draagarm rubbers zijn vernieuwd.Veerpoten zijn vrijwel roestvrij zijn opnieuw in de coating gezet.
Remschijven rondom incl remblokken remleidingen , slangen en achterremklauwen zijn toen vernieuwd.Remklauwen voor en remblok houders rondom zijn netjes gestraald en gespoten .
Achterdemper uitlaat is 3 jaar oud.
Afgelopen 2 jaar zijn Wiellagers voor , abs ringen, cruisecontrol schakelaar nieuw(n.o.s niet meer leverbaar) Startmotor vervangen/nieuw, Stuurbekrachtigingsolie ververst , incl reservoir filter, stuurhuis verbindings bussen vervangen .
Afgelopen maart 2024; .
Dynamo vernieuwd(nieuw geen revisie) , Complete onsteking gereviseerd, dus ook nieuwe hall sensor van hitachi ), Nieuwe Accu 71AH Panther, en alle ontstekingsdelen , zoals bobine, verdeler, rotor, bougies vernieuwd en heeft de motor verse olie en filter gehad.(wat overigens altijd binnen de gestelde interval heeft plaatsgevonden)
Afgelopen Juni 2024; zijn de remschijven voor vervangen incl blokken , en heeft de automaatbak verse olie en filter gehad en is de differentieel olie ververst. Ook de remolie is ververst. Voorts zijn de achterklep gasveren vernieuwd.Ook is de achterruit/spiegelverwarmingsschakelaar vervangen ,net als de claxon
Audi is in juni ook uitgelijnd bij een goede specialist die bekend is met klassiekers.
November 2024; Geheel dashboard paneel is gereviseerd bij een duitse specialist die zich heeft toegelegd op deze dashboards en nog wel de onderdelen kan krijgen. ..Alles werkt dus perfect , geen hangende teller naalden of een tellerwerk dat maar half telt... De dashboards in deze serie kennen veel mankementen en deze heeft dus echt een complete revisie gehad incl alle tandwieltjes etc .
Voort is de motorolie wederom ververst incl filter en is de koelvloeistof ververst (g13 ++)
Dit om discussie over achterstallig onderhoud te voorkomen.
Kortom de nieuwe eigenaar kan gelijk genieten.
Het zomer bandenset is 1 jaar oud. Het winterbanden set is 2 jaar oud.
Apk keuring heeft afgelopen 23 jaar plaatsgevonden bij een onafhankelijk v.a.g specialist.
Alle rekeningen en rapporten zijn ter inzage. Audi is na de revisie in 2015 getaxeerd hier is een uitgebreid rapport van.Audi rijdt en schakelt prima , motor verbruikt absoluut geen olie.Automaatbak lekt lichtjes wat olie ,dit staat ook op de afgelopen 2 apk rapporten vermeld.
Winterbanden set op Audi speedline velgen 7,5 j tegen extra betaling leverbaar , dit set is 2 jaar geleden geheel refurbished, en zijn de banden vernieuwd.Er zijn nog veel reservedelen aanwezig waarvan veel nieuw. (o.a koplampen , voorbumper , mistlampen voor, etc. )gebruikt is er een motorkap in de kleur , en is er een motorkap van een audi 200 , en 2 audi 200 voorspoilers. Voorts veel technische documentatie waaronder het driedelige 1800 blz tellende originele usa service manual origineel audi!! speciaal voor deze facelift serie van 1988 tot begin 1991 . Ook de haynes manuals , zowel van voor 88 ,als de uitgave van na 88 is aanwezig net als nederlandse olyslager edities uiteraard van voor 1988 en na 1988 .Dit maakt echter geen deel uit van de deal/vraagprijs, maar de koper van de audi heeft wel de eerste keus.
De originele oranje knipperlichten voor en achter de geleurde achterlichten en de zwarte tussen plaat zijn bewaard gebleven . Ook de zwarte wijzerplaten zijn bewaard.
Een goede lezer begrijpt dat deze audi slechts 53.000 km gereden heeft na de grote revisie in 2015, dus in 9 jaar tijd... Er zijn dus nog maar weinig delen die echt 418.000 km hebben gediend...
Prijs is bespreekbaar , vraagprijs is gebasseerd na raadpleging van koerslijst van Classic Data gmbh.(wordt door alle taxateurs als leidraad gebruikt)
Een van de netst onderhouden exemplaren aangeboden in europa.
Audi staat in nederland, Heemskerk , ca 25 autominuten vanaf schiphol /Amsterdam en ca 15 minuten onder Alkmaar noord-holland.
Aparte en vooral betrouwbare klassieker.!!, waar je veel bekijks mee hebt en aanspraak bij tankstations en vele duimpjes inmiddels gehad.van medeweg gebruikers.
Voor meer info alstublieft even bellen; 0031-(0)61941843,
ik ben niet altijd in de gelegenheid om de berichtenbox of email te checken..Komen kijken en proefrijden bij serieuse interesse is mogelijk uiteraard op afspraak.
Bieden mag , maar bedenk ook gelijk even wat het onderhoud gekost heeft. De auto heeft altijd in een gehuurde garage gestald gestaan , wat bijgedragen heeft tot deze bijzondere staat. En huren kost idd ook geld... De meest aangeboden audi 100 s hebben achterstallig onderhoud , en hebben lang opgeslagen gestaan,of zijn her import uit oost europa en kun je nog wel even aan de gang om dit niveau te bereiken. Daarnaast is deze audi pas apk gekeurd en voor 2 jaar...wat de uitmuntende staat benadrukt.
Meer fotos via deze link;
https:www.carandclassic.com/l/C1797934
APK TOT 30 OKTOBER 2026!, Dat is dus 2 jaar apk!!
Audi rijdt en schakelt absoluut perfect, uiterst betrouwbare en vooral solide roestvrije klassieker! Deze audi is tot in elk kiertje en naadje brandschoon en geconserveerd. Altijd volgens voorschrift onderhouden.
Er is absoluut geen sprake van achterstallig onderhoud .
Ik heb de audi van oktober 2001 tot nu in mijn bezit gehad , ruim 23 jaar dus.Audi verkeert technisch in goede staat. Ik heb de auto grotendeels hobbymatig gebruikt en voor vakanties .Voor dagelijks gebruik nagenoeg ander vervoer gebruikt.
Kortom van een liefhebber voor de liefhebber.
Deze audi heeft o.a Cruisecontrol, Climate control,Trekhaak, Electrische ramen ,Stuurbekrachtiging,electrische verstelbare spiegels en verwarmd! ,ABS remsysteem (optie destijds) ,Chrome dakrails, origineel audi , de originele dakdragers (in nieuwstaat) die hier op passen worden meegeleverd. 15 inch ""aero"" velgen , welke werkelijk puntgaaf zijn zonder beschadigingen o.i.d. Deze zijn geheel refurbished , en proffesioneel gestraald en gecoat. period correcte Grundig radio met cd . .Een originele werkende audi radio is voorhanden . Verlours bekleding welke punt gaaf is , zonder scheuren of door gesleten plekken. Vloer bekleding is brandschoon , de originele vloermatten zijn keurig .Ik heb ze altijd beschermd met een extra mat set. Bestuurders bekleding is altijd met een hoes beschermd geweest. Bij de vorige eigenaar was de bestuurders stoel een scheel stoel , audi is destijds een directie voertuig geweest en is chauffeur bereden geweest.
Deze AVANT heeft de optionele vlakke laadvloer met opberg ruimte onder de laadvloer. Hierin zit een volledig reserve wiel welke in nieuwstaat is. Al het originele boordgereedschap is aanwezig en in keurige staat. In de linkerzijde het nood reserve wiel eveneens in nieuwstaat.
De witte knipperlichtunits en de rode v8 style achterlichten zijn speciaal voor de avant gemaakt ,de sedan had namelijk een slotopening zitten in de achterplaat...deze heeft dat dus niet... Ook de witte wijzerplaten zijn zeer apart en geheel in audi s4 5 cylinder style. Al deze opties heb ik destijds bij een audi specialist CAC uit luxemburg betrokken.
Carosserie is nog zeer goed,eerste lak, geen roest of laswerkzaamheden gehad.
Uiteraard een aantal kleine beschadigingen ,maar na gebruik, km stand en leeftijd is de audi Uiterst in nette staat !
Alle instructie boekjes en 2 reservesleutels zijn uiteraard aanwezig. volle Onderhoudshistorie aanwezig vanaf 1990 tot 2024., 2 jaar apk tot eind oktober 2026 .zeer goed en nauwkeurig onderhouden!
Bodem sectie is nagenoeg roestvrij en altijd netjes geconserveerd .Bij de zomer/winter banden wissel is de audi altijd van onderen punctueel gereinigd , ook op veerpoten etc nauwelijk roest waarneembaar.
Audi heeft bij mij altijd na gebruik netjes in de garage gestald gestaan, en dat zie je echt terug .
Onderhoudshistorie;
Vanaf aanschaf in 2001 met ca 290.000 km normaal regulier onderhoud ,wat bijtijds is uitgevoerd. Enkele dure reparaties gehad , o.a Airco waarbij een aantal keren de Compressor is vervangen , verdamper, condensor.en zijn er div leidingen /slangen vervangen. Stuurbekrachtiging ;hiervan zijn alle slangen incl reservoir vervangen.Voorts kachelventilator en kachel weerstand .(nieuw org audi)
Audi heeft van 2013 tot 2015 een grote revisie gehad,(365.000KM) waarbij de motor nagenoeg gereviseerd is,Cilinderkop is gevlakt, nieuwe klepstoters , geleiders en afdichtingen , Keeringen ook van de krukas, nokkenas, en nieuwe distributie tandwielen (nokkenas tandwiel ,oliepomp druksensor via audi tradition ingolstad ) , nieuwe slangen,alle sensors zijn nieuw, radiateur is vernieuwd , met thermostaat en behuizing.Uiteraard ook nieuwe waterpomp en spanrol is toen vernieuwd.
Motorblok en carterpan en klepdeksel, en andere afdekkingen zijn op nieuw gestraald en gespoten .Beugels en montage materiaal nieuw. Onderblok is nauwkeurig geinspecteerd /gemeten. Alleen merk onderdelen gebruikt .
Het gehele onderstel is vernieuwd,.Dus schokbrekers 4x, veren 4x, en achter extra hulpveren. ook taatslagers/veerpootlagers , montagerubbers ,stabilisatie rubbers en draagarm rubbers zijn vernieuwd.Veerpoten zijn vrijwel roestvrij zijn opnieuw in de coating gezet.
Remschijven rondom incl remblokken remleidingen , slangen en achterremklauwen zijn toen vernieuwd.Remklauwen voor en remblok houders rondom zijn netjes gestraald en gespoten .
Achterdemper uitlaat is 3 jaar oud.
Afgelopen 2 jaar zijn Wiellagers voor , abs ringen, cruisecontrol schakelaar nieuw(n.o.s niet meer leverbaar) Startmotor vervangen/nieuw, Stuurbekrachtigingsolie ververst , incl reservoir filter, stuurhuis verbindings bussen vervangen .
Afgelopen maart 2024; .
Dynamo vernieuwd(nieuw geen revisie) , Complete onsteking gereviseerd, dus ook nieuwe hall sensor van hitachi ), Nieuwe Accu 71AH Panther, en alle ontstekingsdelen , zoals bobine, verdeler, rotor, bougies vernieuwd en heeft de motor verse olie en filter gehad.(wat overigens altijd binnen de gestelde interval heeft plaatsgevonden)
Afgelopen Juni 2024; zijn de remschijven voor vervangen incl blokken , en heeft de automaatbak verse olie en filter gehad en is de differentieel olie ververst. Ook de remolie is ververst. Voorts zijn de achterklep gasveren vernieuwd.Ook is de achterruit/spiegelverwarmingsschakelaar vervangen ,net als de claxon
Audi is in juni ook uitgelijnd bij een goede specialist die bekend is met klassiekers.
November 2024; Geheel dashboard paneel is gereviseerd bij een duitse specialist die zich heeft toegelegd op deze dashboards en nog wel de onderdelen kan krijgen. ..Alles werkt dus perfect , geen hangende teller naalden of een tellerwerk dat maar half telt... De dashboards in deze serie kennen veel mankementen en deze heeft dus echt een complete revisie gehad incl alle tandwieltjes etc .
Voort is de motorolie wederom ververst incl filter en is de koelvloeistof ververst (g13 ++)
Dit om discussie over achterstallig onderhoud te voorkomen.
Kortom de nieuwe eigenaar kan gelijk genieten.
Het zomer bandenset is 1 jaar oud. Het winterbanden set is 2 jaar oud.
Apk keuring heeft afgelopen 23 jaar plaatsgevonden bij een onafhankelijk v.a.g specialist.
Alle rekeningen en rapporten zijn ter inzage. Audi is na de revisie in 2015 getaxeerd hier is een uitgebreid rapport van.Audi rijdt en schakelt prima , motor verbruikt absoluut geen olie.Automaatbak lekt lichtjes wat olie ,dit staat ook op de afgelopen 2 apk rapporten vermeld.
Winterbanden set op Audi speedline velgen 7,5 j tegen extra betaling leverbaar , dit set is 2 jaar geleden geheel refurbished, en zijn de banden vernieuwd.Er zijn nog veel reservedelen aanwezig waarvan veel nieuw. (o.a koplampen , voorbumper , mistlampen voor, etc. )gebruikt is er een motorkap in de kleur , en is er een motorkap van een audi 200 , en 2 audi 200 voorspoilers. Voorts veel technische documentatie waaronder het driedelige 1800 blz tellende originele usa service manual origineel audi!! speciaal voor deze facelift serie van 1988 tot begin 1991 . Ook de haynes manuals , zowel van voor 88 ,als de uitgave van na 88 is aanwezig net als nederlandse olyslager edities uiteraard van voor 1988 en na 1988 .Dit maakt echter geen deel uit van de deal/vraagprijs, maar de koper van de audi heeft wel de eerste keus.
De originele oranje knipperlichten voor en achter de geleurde achterlichten en de zwarte tussen plaat zijn bewaard gebleven . Ook de zwarte wijzerplaten zijn bewaard.
Een goede lezer begrijpt dat deze audi slechts 53.000 km gereden heeft na de grote revisie in 2015, dus in 9 jaar tijd... Er zijn dus nog maar weinig delen die echt 418.000 km hebben gediend...
Prijs is bespreekbaar , vraagprijs is gebasseerd na raadpleging van koerslijst van Classic Data gmbh.(wordt door alle taxateurs als leidraad gebruikt)
Een van de netst onderhouden exemplaren aangeboden in europa.
Audi staat in nederland, Heemskerk , ca 25 autominuten vanaf schiphol /Amsterdam en ca 15 minuten onder Alkmaar noord-holland.
Aparte en vooral betrouwbare klassieker.!!, waar je veel bekijks mee hebt en aanspraak bij tankstations en vele duimpjes inmiddels gehad.van medeweg gebruikers.
Voor meer info alstublieft even bellen; 0031-(0)61941843,
ik ben niet altijd in de gelegenheid om de berichtenbox of email te checken..Komen kijken en proefrijden bij serieuse interesse is mogelijk uiteraard op afspraak.
Bieden mag , maar bedenk ook gelijk even wat het onderhoud gekost heeft. De auto heeft altijd in een gehuurde garage gestald gestaan , wat bijgedragen heeft tot deze bijzondere staat. En huren kost idd ook geld... De meest aangeboden audi 100 s hebben achterstallig onderhoud , en hebben lang opgeslagen gestaan,of zijn her import uit oost europa en kun je nog wel even aan de gang om dit niveau te bereiken. Daarnaast is deze audi pas apk gekeurd en voor 2 jaar...wat de uitmuntende staat benadrukt.
Meer fotos via deze link;
https:www.carandclassic.com/l/C1797934
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.