Kilometerstand
130.321 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1969
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AM-53-02
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 130.321 km
- Bouwjaar
- 01/1969
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Met de DBS slaat Aston Martin een compleet nieuwe weg in. De klassieke lijnen van Carrrozzeria Touring, jaren tekenend voor de uitstraling van het merk, worden verruild voor meer modernere, strakke lijnen die voor een geheel nieuwe uitstraling zorgen.
De DBS wordt nog enkele jaren naast de DB6 gebouwd en zal ruim twee decennia de uitstraling van het merk bepalen. Waar de DBS in veel opzichten nieuwe wegen inslaat is de motor juist nog de fantastische door Tadek Marek in-huis-ontwikkelde zescilinder-lijnmotor met dubbele nokkenassen. Om een beeld te geven in welk exclusief segment de auto valt: de carrosserie wordt met de hand geklopt, waarbij er meer dan een jaar aan manuren in gaat zitten om de auto te bouwen.
De DBS die u hier ziet stamt uit 1969 en dat betekent dat het een wat vroeger exemplaar is, dat nog tegelijkertijd werd gebouwd met de DB6. Van het model werden iets minder dan 1.000 stuks gebouwd en daarmee is het een ontzettend zeldzame auto.
Deze blauwe Engelse coupé is nóg exclusiever want het is een DBS Vantage en daarvan zijn er dus nog een stuk minder. De toevoeging 'Vantage' betekent dat er drie Dual-choke Weber carburateurs, waardoor het vermogen van de grote 4.0 liter zescilinder van 280 naar 325 pk stijgt. In die jaren een zeer indrukwekkende hoeveelheid en identiek aan het vermogen dat de pas later geïntroduceerde 5,3 liter V8 levert.
Om te zien is deze DBS een absolute top-auto. De blauwe lak is in een schitterende conditie verkerend met een diepe glans en volle kleur. De auto is volledig uitgevoerd in fabrieksspecificaties. De DBS mag dan voor die tijd moderne lijnen hebben, deze DBS werd origineel geleverd met 'knock-off' spaakwielen, daarmee de uitstraling toch nog in het klassieke houdend. Ook het prachtige chroomwerk zorgt voor een ongekend stijlvolle uitstraling. Waren u de twee tankklepjes onder de achterruit al opgevallen?
Niet alleen de buitenzijde is werkelijk fantastisch, ook het interieur, grotendeels uitgevoerd in cognac-kleurig leder, is prachtig. Met stijlvolle donkerblauwe biezen bij de bekleding, het houten dashboardpaneel waarin de meters zijn ondergebracht en de mooie bedieningselementen: dit straalt één en al klasse uit. Zeker het vermelden waard is de tijdscorrecte radio en de aanwezige airconditioning, erg prettig in een auto als deze.
Onder de motor de reeds aangehaalde 4.0 zescilinder. Met zijn 325 pk is deze auto een absoluut kanon, helemaal als het wordt geplaatst in de tijdsgeest van toen. De sprint naar de honderd neemt amper 6,5 seconden in beslag maar eigenlijk zijn het vooral de tussensprints en acceleratie op hoge snelheid die indruk maken. In dit geval is de zespitter gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen, zeer goed passend bij dit kaliber auto. In de tijd werd deze auto vergeleken met iconen als de Lamborghini Miura en Ferrari Daytona.
Deze DBS Vantage uit 1969 is er eentje in een prachtige configuratie en in een fantastische staat verkerend. Een absoluut verzamelobject dat tevens niet schrikt van lange afstanden en hoge snelheden.
Meer informatie
Tellerstand: 80.978 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De DBS wordt nog enkele jaren naast de DB6 gebouwd en zal ruim twee decennia de uitstraling van het merk bepalen. Waar de DBS in veel opzichten nieuwe wegen inslaat is de motor juist nog de fantastische door Tadek Marek in-huis-ontwikkelde zescilinder-lijnmotor met dubbele nokkenassen. Om een beeld te geven in welk exclusief segment de auto valt: de carrosserie wordt met de hand geklopt, waarbij er meer dan een jaar aan manuren in gaat zitten om de auto te bouwen.
De DBS die u hier ziet stamt uit 1969 en dat betekent dat het een wat vroeger exemplaar is, dat nog tegelijkertijd werd gebouwd met de DB6. Van het model werden iets minder dan 1.000 stuks gebouwd en daarmee is het een ontzettend zeldzame auto.
Deze blauwe Engelse coupé is nóg exclusiever want het is een DBS Vantage en daarvan zijn er dus nog een stuk minder. De toevoeging 'Vantage' betekent dat er drie Dual-choke Weber carburateurs, waardoor het vermogen van de grote 4.0 liter zescilinder van 280 naar 325 pk stijgt. In die jaren een zeer indrukwekkende hoeveelheid en identiek aan het vermogen dat de pas later geïntroduceerde 5,3 liter V8 levert.
Om te zien is deze DBS een absolute top-auto. De blauwe lak is in een schitterende conditie verkerend met een diepe glans en volle kleur. De auto is volledig uitgevoerd in fabrieksspecificaties. De DBS mag dan voor die tijd moderne lijnen hebben, deze DBS werd origineel geleverd met 'knock-off' spaakwielen, daarmee de uitstraling toch nog in het klassieke houdend. Ook het prachtige chroomwerk zorgt voor een ongekend stijlvolle uitstraling. Waren u de twee tankklepjes onder de achterruit al opgevallen?
Niet alleen de buitenzijde is werkelijk fantastisch, ook het interieur, grotendeels uitgevoerd in cognac-kleurig leder, is prachtig. Met stijlvolle donkerblauwe biezen bij de bekleding, het houten dashboardpaneel waarin de meters zijn ondergebracht en de mooie bedieningselementen: dit straalt één en al klasse uit. Zeker het vermelden waard is de tijdscorrecte radio en de aanwezige airconditioning, erg prettig in een auto als deze.
Onder de motor de reeds aangehaalde 4.0 zescilinder. Met zijn 325 pk is deze auto een absoluut kanon, helemaal als het wordt geplaatst in de tijdsgeest van toen. De sprint naar de honderd neemt amper 6,5 seconden in beslag maar eigenlijk zijn het vooral de tussensprints en acceleratie op hoge snelheid die indruk maken. In dit geval is de zespitter gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen, zeer goed passend bij dit kaliber auto. In de tijd werd deze auto vergeleken met iconen als de Lamborghini Miura en Ferrari Daytona.
Deze DBS Vantage uit 1969 is er eentje in een prachtige configuratie en in een fantastische staat verkerend. Een absoluut verzamelobject dat tevens niet schrikt van lange afstanden en hoge snelheden.
Meer informatie
Tellerstand: 80.978 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.