Kilometerstand
58.121 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1992
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
154 kW (209 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- J-045-FS
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 58.121 km
- Bouwjaar
- 02/1992
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 154 kW (209 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.959 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.305 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Climate Control
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rosso Alfa
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Alfa Romeo SZ of voluit: Alfa Romeo Sprint Zagato, bij Alfa Romeo kenners ook wel bekend als de Alfa Romeo ES-30, waar “ES” staat voor Experimental Sportscar” en de 30 verwijst naar de 3.0 liter V6 motor onder de motorkap. Hoewel de naam van Zagato wordt genoemd in de typeaanduiding, is de werelberoemde design firma niet betrokken geweest bij het ontwerp van de Alfa Romeo SZ. Dat werd volledig in eigen huis gedaan door Robert Opron en Antonio Castellana. Het idee van de SZ was om de sportauto’s van weleer opnieuw tot leven te brengen. Alfa Romeo werd in 1986 ingelijfd door de Fiat Group en er werd direct begonnen om het merk Alfa Romeo in oude luister te herstellen. De plannen van Fiat met Alfa Romeo waren groots en de SZ was de auto waar het allemaal mee zou beginnen.
De basis van de Alfa Romeo SZ was de Alfa Romeo 75. Het chassis werd ingekort en bij de ontwikkeling heeft Alfa Romeo er voor gekozen om elke vorm van rijhulp te laten schitteren door afwezigheid omdat ze in Turijn van mening waren dat de auto een pure rijbeleving moest bieden. Wat verder niet onvermeld mag blijven is het Nederlandse tintje dat aan de auto zit want de schokbrekers werden ontworpen door Koni. De balans in het chassis is naar goede Alfa Romeo traditie zeer goed te noemen. De auto heeft een waanzinnige styling en de drie losse koplampen zouden een voorbode blijken voor Alfa Romeo’s die later zouden volgen.
Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland in 1992 en is door ons recentelijk technisch tot in de puntjes klaargemaakt. De auto heeft nog maar 58.121 kilometer gereden en dat is haar aan te zien. De Alfa Romeo SZ is altijd een auto voor liefhebbers geweest en zo is er ook met dit exemplaar omgesprongen. De carrosserie en de lak zien er keurig verzorgd uit. De plaatdelen sluiten overal keurig aan en ook de originele Speedline wielen verkeren in zeer goede staat en zijn voorzien van Pirelli banden in de correcte maten.
Het interieur is heerlijk doelmatig met een heerlijke ergonomie. Iedere knop zit waar u hem verwachte en er is geen schakelaar teveel geplaatst tijdens de ontwikkeling. Pure doelmatigheid. De stoelen zien er niet alleen heel gaaf uit maar zitten ook heerlijk. Ze zijn bekleed met beige kleurig leder dat een prachtig contrast vormt met het rode exterieur. De hemel en deurpanelen zijn eveneens met beige leder bekleed en verkeren eveneens in goede staat. De instrumenten zijn afkomstig van Veglia en voorzien van een prachtig lettertype. Dat niet alleen ze functioneren ook allen zoals het hoort en zijn helemaal origineel. De stoelen en het stuur zijn ontworpen door Zagato Design, dat zal ook verklaren waarom ze een heerlijk bijzonder uiterlijk hebben.
De techniek is minstens zo prettig als het in- en exterieur. De motor is de welbekende 3,0 liter V6 Busso die in dit geval is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie met vijf versnellingen. De motor levert 210 pk en hoeft slechts 1.260 kilo voort te bewegen. Dankzij het grote onderhoud dat wij recent hebben uitgevoerd rijdt de auto zoals het een SZ betaamt. De SZ is een heerlijke lichtvoetige auto die makkelijk te plaatsen is en een voorspelbaar karakter heeft. Toch is het wel belangrijk om goed op te letten want door de brede achterbanden en de totale afwezigheid van rijhulpen is het een handvol om de auto op het juiste spoor te houden als u uw rijkunsten overschat.
De Alfa Romeo wordt geleverd met veel documentatie die de lage kilometerstand en de goede conditie van de auto onderschrijven. Alfa Romeo heeft er slechts 1.036 exemplaren gebouwd en dit is nummer 318. Een serieus zeldzame sportauto met een prachtige ontstaansgeschiedenis voor de serieuze Alfa Romeo verzamelaar of de liefhebber van goed sturende sportauto’s.
De prijs van deze auto is inclusief geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffen controle gehad.
Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.
Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.
Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend
Meer informatie
Modeljaar: 1990
Laadvermogen: 145 kg
GVW: 1.450 kg
Wielbasis: 251 cm
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Aanvullende opties en accessoires
De basis van de Alfa Romeo SZ was de Alfa Romeo 75. Het chassis werd ingekort en bij de ontwikkeling heeft Alfa Romeo er voor gekozen om elke vorm van rijhulp te laten schitteren door afwezigheid omdat ze in Turijn van mening waren dat de auto een pure rijbeleving moest bieden. Wat verder niet onvermeld mag blijven is het Nederlandse tintje dat aan de auto zit want de schokbrekers werden ontworpen door Koni. De balans in het chassis is naar goede Alfa Romeo traditie zeer goed te noemen. De auto heeft een waanzinnige styling en de drie losse koplampen zouden een voorbode blijken voor Alfa Romeo’s die later zouden volgen.
Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland in 1992 en is door ons recentelijk technisch tot in de puntjes klaargemaakt. De auto heeft nog maar 58.121 kilometer gereden en dat is haar aan te zien. De Alfa Romeo SZ is altijd een auto voor liefhebbers geweest en zo is er ook met dit exemplaar omgesprongen. De carrosserie en de lak zien er keurig verzorgd uit. De plaatdelen sluiten overal keurig aan en ook de originele Speedline wielen verkeren in zeer goede staat en zijn voorzien van Pirelli banden in de correcte maten.
Het interieur is heerlijk doelmatig met een heerlijke ergonomie. Iedere knop zit waar u hem verwachte en er is geen schakelaar teveel geplaatst tijdens de ontwikkeling. Pure doelmatigheid. De stoelen zien er niet alleen heel gaaf uit maar zitten ook heerlijk. Ze zijn bekleed met beige kleurig leder dat een prachtig contrast vormt met het rode exterieur. De hemel en deurpanelen zijn eveneens met beige leder bekleed en verkeren eveneens in goede staat. De instrumenten zijn afkomstig van Veglia en voorzien van een prachtig lettertype. Dat niet alleen ze functioneren ook allen zoals het hoort en zijn helemaal origineel. De stoelen en het stuur zijn ontworpen door Zagato Design, dat zal ook verklaren waarom ze een heerlijk bijzonder uiterlijk hebben.
De techniek is minstens zo prettig als het in- en exterieur. De motor is de welbekende 3,0 liter V6 Busso die in dit geval is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie met vijf versnellingen. De motor levert 210 pk en hoeft slechts 1.260 kilo voort te bewegen. Dankzij het grote onderhoud dat wij recent hebben uitgevoerd rijdt de auto zoals het een SZ betaamt. De SZ is een heerlijke lichtvoetige auto die makkelijk te plaatsen is en een voorspelbaar karakter heeft. Toch is het wel belangrijk om goed op te letten want door de brede achterbanden en de totale afwezigheid van rijhulpen is het een handvol om de auto op het juiste spoor te houden als u uw rijkunsten overschat.
De Alfa Romeo wordt geleverd met veel documentatie die de lage kilometerstand en de goede conditie van de auto onderschrijven. Alfa Romeo heeft er slechts 1.036 exemplaren gebouwd en dit is nummer 318. Een serieus zeldzame sportauto met een prachtige ontstaansgeschiedenis voor de serieuze Alfa Romeo verzamelaar of de liefhebber van goed sturende sportauto’s.
De prijs van deze auto is inclusief geldige APK, de auto wordt gepoetst, op uw naam overgeschreven en tevens heeft de auto een uitvoerige inspectie en vloeistoffen controle gehad.
Onze showroom is op zondag en woensdag alleen op afspraak geopend. Maandag, Dinsdag, Donderdag en vrijdag bent u van harte welkom van 9.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur.
Neem voor een bezichtiging altijd even contact op. Onze auto's staan verdeeld over onze showroom en een opslaglocatie, als wij weten dat u komt zorgen we dat de auto bij ons in de showroom staat.
Aan onze advertenties is de grootst mogelijke zorg besteed, echter kunnen aan deze advertentie geen rechten worden ontleend
Meer informatie
Modeljaar: 1990
Laadvermogen: 145 kg
GVW: 1.450 kg
Wielbasis: 251 cm
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Aanvullende opties en accessoires
- lichtmetalen velgen en brede banden
- Wettelijke garantie
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfIbalo Luxury Sportscars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2019ContactAfdeling Verkoop
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringBereikbaarRegistratie
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.