Kilometerstand
19.456 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
88 kW (120 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 19.456 km
- Bouwjaar
- 06/1991
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 88 kW (120 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.962 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.110 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rosso Alfa 130
Beschrijving
VERKOOPINFORMATIE
I Love you, mia vita…
In sierlijke letters staat dit geschreven op een mooi gegraveerd plaatje op de middenconsole van deze prachtige Alfa Romeo Spider. Een ode aan de auto is heel goed denkbaar lijkt ons, maar er zit toch iets anders achter. De Duitse heer die deze tekst heeft vastgelegd was (en is nog steeds) getrouwd met een Italiaanse schone die hij de auto cadeau heeft gedaan in 1991. De vrouw was afkomstig uit het Italiaanse Modena, voor velen het Mekka van Italiaanse auto’s. Modena, met de klemtoon op MO en niet op de DE zoals Nederlanders dat bijna altijd uitspreken. Op bestraffende toon werd ons dit even duidelijk gemaakt. De Duitse heer zei dat als men dit verkeerd uitsprak, zijn temperamentvolle Italiaanse echtgenote zich niet kon bedwingen en wel in 6 talen tekeer kon gaan. Nou…, dachten we, de bezichtiging begint goed. De Italiaanse had ook de koopsom al zo’n beetje bepaald en dat lag op de prijs wat de Spider vermoedelijk waard is in 2035… Veel te hoog dus. En daarbij kunnen we ook niet zo lang wachten, want we willen er nu een nieuwe eigenaar blij mee maken en niet in 2035. Gelukkig was de Duitse echtgenoot een stuk realistischer. Een echte liefhebber die de auto ook eerlijk had beschreven. Eerste eigenaar, gekocht bij zijn Alfa dealer in Duitsland, goed onderhouden, volkomen origineel en een extreem lage kilometerstand van slechts 19.457 km. Ook in onze ogen, die wel wat gewend zijn na ruim 43 jaar in de auto’s werkzaam, was dit een heel unieke Spider.
Onze grondige controle wees echter uit dat de beloofde volkomen eerste lak niet helemaal waar was. Een zeer verbouwereerde Duitser zei dat het onmogelijk was, want hij had de auto nooit naar de spuiter gebracht. Zou het dan mogelijk zijn dat toen zijn vrouw enkele keren alleen met de bella macchina naar Italië op stap was, er iets is gebeurd wat ze wilde verzwijgen..Tsja… dat zou kunnen. Een verhit telefoongesprek met uitleg en excuses in een paar talen gaf al gauw duidelijkheid. Onze Italiaanse had jaren geleden inderdaad een krasje gemaakt en wilde dat, zoals het een goed Italiaanse betaamd, bellissimo laten repareren. In een carrozzeria in Modena natuurlijk. De leek zal het ook niet hebben gemerkt maar wij natuurlijk wel. Oftewel hoe een Rijssenaar een Italiaanse door de mand liet vallen. Niet expres, maar het was wel een extra ijzertje in het vuur om de prijs wat aantrekkelijker te kunnen maken. En zo geschiedde.
Een laatste groet door de Italiaanse ontbrak, want dat kon ze emotioneel niet aan na 33 jaar genoten te hebben van haar geliefde Spider. Wel wilde ze graag de belofte dat we heel goed voor haar kindje moesten zorgen. Dat hebben we beloofd natuurlijk, want al onze auto’s komen uitsluitend bij echte liefhebbers terecht. Aldus ging deze unieke Spider mee naar Olanda en staat nu klaar voor de volgende liefhebber die er misschien ook wel een paar decennia van mag genieten. En dat is heel goed mogelijk gezien de ongekend mooie kwaliteit. Als nieuw is teveel gezegd, maar de auto komt er héél dicht bij. Perfecte techniek, superstrak lak-, en plaatwerk, de eerste- en in blakende conditie verkerende softtop en een interieur dat we echt als nieuw kunnen betitelen. Ook de onderkant mag er zijn. Alle af fabriek aanwezige wax is aanwezig en heeft ervoor gezorgd dat roest en dergelijk totaal geen vat heeft gekregen op de cabriolet. Dat de Spider volgens zeggen nooit zout heeft gezien en nauwelijks regen, is dan ook zeer aannemelijk.
We hebben het al vaker gezegd dat als we een auto binnenkrijgen, en we denken dat het niet mooier kan worden, er via ons uitgebreid netwerk een toch nog uitzonderlijker tevoorschijn komt. Pareltjes die er nauwelijks zijn en nog minder te koop komen. Was u er in 1990 -1993 niet aan toe, had u geen budget of ruimte, of speelde u toen niet met de gedachte een prachtige Alfa te kopen, dan is dit de kans om de meest aantrekkelijke Spider Type 4, met 2.0 liter motor, van bouwjaar 1991, afkomstig van de eerste eigenaresse en met nog geen 20.000 km gereden, te kunnen bemachtigen.
En mocht u het niet als een bijbehorend stukje historie zien, kunnen we vanzelfsprekend het “mia vita” plaatje netjes verwijderen. We zullen u niet in zes talen kunnen begroeten wanneer u de auto komt bekijken, maar wel in een taal die we als liefhebber allemaal kennen: autotaal.
TECHNISCHE INFORMATIE
Motor: 4 cilinder lijnmotor DOHC
Brandstofsysteem: Bosch multipoint injectie
Cilinderinhoud: 1962 cc.
Vermogen; 120 pk. bij 5800 t/pm.
Koppel: 161 Nm.
Topsnelheid: 190 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 9.4 sec.
Gewicht: 1110 kg.
Versnellingsbak: 5 versnellingsbak, handgeschakeld
Bedrijfsinformatie
GEWIJD AAN DE MOOISTE KLASSIEKE AUTO'S
Wij bedienen autoliefhebbers uit vele landen. Onze service, openheid en liefde voor klassieke auto’s staan garant voor een lange termijn relatie. Kopers, verkopers, beginnende klassiekerliefhebbers of ervaren verzamelaars: iedereen kan rekenen op onze expertise, integriteit en aandacht voor detail.
Op onze website staat het uitgebreide aanbod van bijzondere auto’s: dat kan variëren van auto’s van meer dan een eeuw oud tot youngtimers en van sportscars tot historische rallyauto’s. Veelal betreffen dit modellen van Engelse, Duitse en Italiaanse merken zoals Austin Healey, Alvis, Bentley, Jaguar, Aston Martin, Mercedes, Audi, Porsche, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, enz.
Onze collectie is bijna geen week hetzelfde: dus neem regelmatig een kijkje, of kom, liefst na afspraak, langs in onze royale showroom.
DEDICATED TO THE MOST BEAUTIFUL CLASSIC CARS
We service car enthusiasts from many countries. Our service, openness and love for classic cars guarantee a long term relationship. Buyers, sellers, novice classic lovers or experienced collectors: anyone can count on our expertise, integrity and attention to detail.
On our website we offer a wide range of special cars: varying from cars which are over a century old, both Young timers and sports cars as well as historic rally cars. The models are mostly of English, German and Italian built such as Bentley, Jaguar, Austin Healey, Alvis, Aston Martin, Mercedes, Audi, Porsche, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, etcetera. Our collection varies almost every week: so do check our website regularly, or come and visit us in our spacious showroom (preferably with pre-appointment).
Do not hesitate to contact us; we look forward to meeting you!
Meer informatie
Modelreeks: 1990 - 1993
Koppel: 161 Nm
GVW: 1.110 kg
Acceleratie (0-100): 9,4 s
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
I Love you, mia vita…
In sierlijke letters staat dit geschreven op een mooi gegraveerd plaatje op de middenconsole van deze prachtige Alfa Romeo Spider. Een ode aan de auto is heel goed denkbaar lijkt ons, maar er zit toch iets anders achter. De Duitse heer die deze tekst heeft vastgelegd was (en is nog steeds) getrouwd met een Italiaanse schone die hij de auto cadeau heeft gedaan in 1991. De vrouw was afkomstig uit het Italiaanse Modena, voor velen het Mekka van Italiaanse auto’s. Modena, met de klemtoon op MO en niet op de DE zoals Nederlanders dat bijna altijd uitspreken. Op bestraffende toon werd ons dit even duidelijk gemaakt. De Duitse heer zei dat als men dit verkeerd uitsprak, zijn temperamentvolle Italiaanse echtgenote zich niet kon bedwingen en wel in 6 talen tekeer kon gaan. Nou…, dachten we, de bezichtiging begint goed. De Italiaanse had ook de koopsom al zo’n beetje bepaald en dat lag op de prijs wat de Spider vermoedelijk waard is in 2035… Veel te hoog dus. En daarbij kunnen we ook niet zo lang wachten, want we willen er nu een nieuwe eigenaar blij mee maken en niet in 2035. Gelukkig was de Duitse echtgenoot een stuk realistischer. Een echte liefhebber die de auto ook eerlijk had beschreven. Eerste eigenaar, gekocht bij zijn Alfa dealer in Duitsland, goed onderhouden, volkomen origineel en een extreem lage kilometerstand van slechts 19.457 km. Ook in onze ogen, die wel wat gewend zijn na ruim 43 jaar in de auto’s werkzaam, was dit een heel unieke Spider.
Onze grondige controle wees echter uit dat de beloofde volkomen eerste lak niet helemaal waar was. Een zeer verbouwereerde Duitser zei dat het onmogelijk was, want hij had de auto nooit naar de spuiter gebracht. Zou het dan mogelijk zijn dat toen zijn vrouw enkele keren alleen met de bella macchina naar Italië op stap was, er iets is gebeurd wat ze wilde verzwijgen..Tsja… dat zou kunnen. Een verhit telefoongesprek met uitleg en excuses in een paar talen gaf al gauw duidelijkheid. Onze Italiaanse had jaren geleden inderdaad een krasje gemaakt en wilde dat, zoals het een goed Italiaanse betaamd, bellissimo laten repareren. In een carrozzeria in Modena natuurlijk. De leek zal het ook niet hebben gemerkt maar wij natuurlijk wel. Oftewel hoe een Rijssenaar een Italiaanse door de mand liet vallen. Niet expres, maar het was wel een extra ijzertje in het vuur om de prijs wat aantrekkelijker te kunnen maken. En zo geschiedde.
Een laatste groet door de Italiaanse ontbrak, want dat kon ze emotioneel niet aan na 33 jaar genoten te hebben van haar geliefde Spider. Wel wilde ze graag de belofte dat we heel goed voor haar kindje moesten zorgen. Dat hebben we beloofd natuurlijk, want al onze auto’s komen uitsluitend bij echte liefhebbers terecht. Aldus ging deze unieke Spider mee naar Olanda en staat nu klaar voor de volgende liefhebber die er misschien ook wel een paar decennia van mag genieten. En dat is heel goed mogelijk gezien de ongekend mooie kwaliteit. Als nieuw is teveel gezegd, maar de auto komt er héél dicht bij. Perfecte techniek, superstrak lak-, en plaatwerk, de eerste- en in blakende conditie verkerende softtop en een interieur dat we echt als nieuw kunnen betitelen. Ook de onderkant mag er zijn. Alle af fabriek aanwezige wax is aanwezig en heeft ervoor gezorgd dat roest en dergelijk totaal geen vat heeft gekregen op de cabriolet. Dat de Spider volgens zeggen nooit zout heeft gezien en nauwelijks regen, is dan ook zeer aannemelijk.
We hebben het al vaker gezegd dat als we een auto binnenkrijgen, en we denken dat het niet mooier kan worden, er via ons uitgebreid netwerk een toch nog uitzonderlijker tevoorschijn komt. Pareltjes die er nauwelijks zijn en nog minder te koop komen. Was u er in 1990 -1993 niet aan toe, had u geen budget of ruimte, of speelde u toen niet met de gedachte een prachtige Alfa te kopen, dan is dit de kans om de meest aantrekkelijke Spider Type 4, met 2.0 liter motor, van bouwjaar 1991, afkomstig van de eerste eigenaresse en met nog geen 20.000 km gereden, te kunnen bemachtigen.
En mocht u het niet als een bijbehorend stukje historie zien, kunnen we vanzelfsprekend het “mia vita” plaatje netjes verwijderen. We zullen u niet in zes talen kunnen begroeten wanneer u de auto komt bekijken, maar wel in een taal die we als liefhebber allemaal kennen: autotaal.
TECHNISCHE INFORMATIE
Motor: 4 cilinder lijnmotor DOHC
Brandstofsysteem: Bosch multipoint injectie
Cilinderinhoud: 1962 cc.
Vermogen; 120 pk. bij 5800 t/pm.
Koppel: 161 Nm.
Topsnelheid: 190 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 9.4 sec.
Gewicht: 1110 kg.
Versnellingsbak: 5 versnellingsbak, handgeschakeld
Bedrijfsinformatie
GEWIJD AAN DE MOOISTE KLASSIEKE AUTO'S
Wij bedienen autoliefhebbers uit vele landen. Onze service, openheid en liefde voor klassieke auto’s staan garant voor een lange termijn relatie. Kopers, verkopers, beginnende klassiekerliefhebbers of ervaren verzamelaars: iedereen kan rekenen op onze expertise, integriteit en aandacht voor detail.
Op onze website staat het uitgebreide aanbod van bijzondere auto’s: dat kan variëren van auto’s van meer dan een eeuw oud tot youngtimers en van sportscars tot historische rallyauto’s. Veelal betreffen dit modellen van Engelse, Duitse en Italiaanse merken zoals Austin Healey, Alvis, Bentley, Jaguar, Aston Martin, Mercedes, Audi, Porsche, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, enz.
Onze collectie is bijna geen week hetzelfde: dus neem regelmatig een kijkje, of kom, liefst na afspraak, langs in onze royale showroom.
DEDICATED TO THE MOST BEAUTIFUL CLASSIC CARS
We service car enthusiasts from many countries. Our service, openness and love for classic cars guarantee a long term relationship. Buyers, sellers, novice classic lovers or experienced collectors: anyone can count on our expertise, integrity and attention to detail.
On our website we offer a wide range of special cars: varying from cars which are over a century old, both Young timers and sports cars as well as historic rally cars. The models are mostly of English, German and Italian built such as Bentley, Jaguar, Austin Healey, Alvis, Aston Martin, Mercedes, Audi, Porsche, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, etcetera. Our collection varies almost every week: so do check our website regularly, or come and visit us in our spacious showroom (preferably with pre-appointment).
Do not hesitate to contact us; we look forward to meeting you!
Meer informatie
Modelreeks: 1990 - 1993
Koppel: 161 Nm
GVW: 1.110 kg
Acceleratie (0-100): 9,4 s
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfBloemendaal Classic & Sportscars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2014ContactDick Bloemendaal
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.