Kilometerstand
85.363 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1969
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AR-09-58
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 85.363 km
- Bouwjaar
- 01/1969
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Het is 1966 als er op de Autosalon van Genève iets bijzonder staat te gebeuren. Een nieuw model dat nog niemand gezien heeft. Totaal anders dan tegenwoordig zijn er nog geen beelden via internet gelekt en zijn er nog geen computer-impressies rondgestuurd. Nee, in 1966 is de spanning op de beursvloer te voelen als er een nieuwe auto aan het grote publiek wordt voorgesteld. Het doek gaat van de Alfa Romeo Spider, later bekend als Duetto, en direct maakt het model veel indruk. Tegenwoordig is het één van de meest bekende klassiekers. Bijna 30 jaar stond het model bij de Alfa Romeo-dealers, in vier verschillende series.
Wat u hier ziet is een bijzonder leuke Spider 'Duetto' 1750 Iniezione uit 1969, in de meest geliefde kleur: Rosso Alfa. De Spider is in het verleden al eens voorzien van een nieuwe laklaag, gezien het feit dat de auto oorspronkelijk uit Amerika komt is het vermoeden aanwezig dat het opnieuw spuiten van de auto vooral te maken heeft gehad met het dof worden van de lak. De carrosserie oogt namelijk mooi strak en origineel. De lak heeft op enkele plekken minimale gebruikssporen maar die vallen pas op als u op onderzoek uitgaat. De portieren sluiten zeer gemakkelijk, duidend op een mooi stijf chassis. Plekken die vaak duiden op zwakte, zoals de achterste rand van de kofferbak en raakvlakken waar de voorspatborden onder de motorkap aan het chassis gelast worden zijn allen in een zeer gezonde en erg nette conditie. Ook loopt de achterzijde van de Spider nog zeer mooi horizontaal, waar veel vroege Spider door roest of niet goed gerepareerde schade een enigszins 'hangend achterste' hebben, en dat willen we natuurlijk niet, ook niet op 54-jarige leeftijd.
Kijken we naar het interieur dan zijn we wederom aangenaam verrast. Een fraai dashboard, grotendeels in lakkleur uitgevoerd. Mooie Veglia-meters die uiteraard volledig functioneel zijn en keurige tapijten sieren de Spider. Ook de al eens vernieuwde bekleding van de twee comfortabel zittende stoelen oogt zeer net. Beschadigingen zijn de stoelen vreemd.
Zeker niet origineel is de cabrioletkap. Die is duidelijk recent vernieuwd. Alleen maar prettig, hier heeft u dus ook al geen omkijken naar.
Bij het interieur kunnen we verder gaan waar we met de buitenzijde gebleven waren: originaliteit spant de kroon, op het fraaie sportstuur en de bijpassende pookknop na. Een prachtig in carrosseriekleur uitgevoerd stalen dashboard, zoals dat zo typerend is voor de vroege Spiders. Waar bij veel soortgenoten een gat in het dashboard werd gezaagd voor de montage van een radio is deze nog helemaal gaaf. De vloerbekleding oogt nog origineel, de stoelen zijn in het verleden eens opnieuw bekleed, waarbij de kleine beschadiging op het zitvlak van de bestuurdersstoel eigenlijk het enige minpunt aan het hele interieur is. De stoelen zitten zeer prettig en bieden voldoende steun, zoals dat kenmerkend is voor eigenlijk alle stoelen in Alfa's uit de 105-serie, waar de Duetto ook toe behoort.
De cabrioletkap hebben we dus besproken, de motorkap nog niet. Of beter gezegd: wat er onder ligt. In dit geval is er een 1750 motor met injectie. Vandaar de letters 'Iniezione' achterop. Gecombineerd met een zogenaamde brulpijp, een bijna standaard recept voor een 105-serie, levert deze Spider een ongekende hoeveelheid plezier op. Weinig auto's bieden zoveel rijgenoegen als een Alfa Romeo 105-serie en de Spider voegt daar nog een flinke portie wind door de (indien aanwezige) haren aan toe.
Meer informatie
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Wat u hier ziet is een bijzonder leuke Spider 'Duetto' 1750 Iniezione uit 1969, in de meest geliefde kleur: Rosso Alfa. De Spider is in het verleden al eens voorzien van een nieuwe laklaag, gezien het feit dat de auto oorspronkelijk uit Amerika komt is het vermoeden aanwezig dat het opnieuw spuiten van de auto vooral te maken heeft gehad met het dof worden van de lak. De carrosserie oogt namelijk mooi strak en origineel. De lak heeft op enkele plekken minimale gebruikssporen maar die vallen pas op als u op onderzoek uitgaat. De portieren sluiten zeer gemakkelijk, duidend op een mooi stijf chassis. Plekken die vaak duiden op zwakte, zoals de achterste rand van de kofferbak en raakvlakken waar de voorspatborden onder de motorkap aan het chassis gelast worden zijn allen in een zeer gezonde en erg nette conditie. Ook loopt de achterzijde van de Spider nog zeer mooi horizontaal, waar veel vroege Spider door roest of niet goed gerepareerde schade een enigszins 'hangend achterste' hebben, en dat willen we natuurlijk niet, ook niet op 54-jarige leeftijd.
Kijken we naar het interieur dan zijn we wederom aangenaam verrast. Een fraai dashboard, grotendeels in lakkleur uitgevoerd. Mooie Veglia-meters die uiteraard volledig functioneel zijn en keurige tapijten sieren de Spider. Ook de al eens vernieuwde bekleding van de twee comfortabel zittende stoelen oogt zeer net. Beschadigingen zijn de stoelen vreemd.
Zeker niet origineel is de cabrioletkap. Die is duidelijk recent vernieuwd. Alleen maar prettig, hier heeft u dus ook al geen omkijken naar.
Bij het interieur kunnen we verder gaan waar we met de buitenzijde gebleven waren: originaliteit spant de kroon, op het fraaie sportstuur en de bijpassende pookknop na. Een prachtig in carrosseriekleur uitgevoerd stalen dashboard, zoals dat zo typerend is voor de vroege Spiders. Waar bij veel soortgenoten een gat in het dashboard werd gezaagd voor de montage van een radio is deze nog helemaal gaaf. De vloerbekleding oogt nog origineel, de stoelen zijn in het verleden eens opnieuw bekleed, waarbij de kleine beschadiging op het zitvlak van de bestuurdersstoel eigenlijk het enige minpunt aan het hele interieur is. De stoelen zitten zeer prettig en bieden voldoende steun, zoals dat kenmerkend is voor eigenlijk alle stoelen in Alfa's uit de 105-serie, waar de Duetto ook toe behoort.
De cabrioletkap hebben we dus besproken, de motorkap nog niet. Of beter gezegd: wat er onder ligt. In dit geval is er een 1750 motor met injectie. Vandaar de letters 'Iniezione' achterop. Gecombineerd met een zogenaamde brulpijp, een bijna standaard recept voor een 105-serie, levert deze Spider een ongekende hoeveelheid plezier op. Weinig auto's bieden zoveel rijgenoegen als een Alfa Romeo 105-serie en de Spider voegt daar nog een flinke portie wind door de (indien aanwezige) haren aan toe.
Meer informatie
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.