Kilometerstand
56.875 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1971
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
96 kW (131 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 56.875 km
- Bouwjaar
- 06/1971
- APK
- 05/2026
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 96 kW (131 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.025 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen stuurwiel
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- CD
- Radio
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- Mistlampen
- Extra
- Lichtmetalen velgen (15")
- Reservewiel
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Super Rally Giulia, 2.0 L motor, subliem uitgerust, top wegligging.
Als u trek krijgt van visgraat en bol-pijl, dol bent op barricaden op de ingetekende lijn, routeboeken bij het ontbijt leest en uitkijkt naar stempelcontroles, dan is dit de perfecte Alfa Romeo Giulia voor u. Want ook al staat de Giulia al lang bekend als een heerlijke rallyauto, dit is wel een héél bijzonder exemplaar. Werkelijk álles wat u bij een klassieke rallyauto zoekt vindt u op en in deze subliem uitgeruste Super Rally Giulia!
Dat begint al als u deze stoere Italiaan ziet staan, iets verhoogd op de prachtige 15 inch TZ lichtmetalen velgen met lekkere Vredestein Snowtrac 185/65 banden eronder. Helemaal klaar voor bijvoorbeeld de Horneland Rally, Midwinter Classic of Winter Trial. De set krachtige Cibié verstralers voorop lichten het parcours perfect voor u uit. En achterop zorgt de grote Hella verstraler voor helderheid als u onverhoopt moet keren in het donker. Ook de (originele) rechter buitenspiegel helpt daarbij.
Wat ook gelijk opvalt is de prachtige conditie van de carrosserie: al het plaatwerk is superstrak en de passing ervan is echt perfect met mooie rechte naden. U zult geen krasje of deukje en zeker geen roestvlekje tegenkomen en ook het chroom- en RVS werk rondom ziet er onberispelijk uit. En de rood-wit-blauwe striping over de gehele auto en het grote Alfa Romeo logo op de motorkap zorgen voor een schitterende rally uitstraling.
Deze Giulia uit 1971 is in 2020 met veel aandacht en veel vakmanschap totaal gerestaureerd, waarbij vrijwel alle onderdelen vernieuwd zijn en steeds voor topkwaliteit is gekozen: de hoeveelheid facturen van Classic Alfa en Bertelsbeck is echt enorm. Een hele dikke ordner laat zien wat er allemaal gedaan is en welke specialisten daarvoor verantwoordelijk waren.
Zo kunt u bijvoorbeeld ook zien dat het rallyonderstel uitgerust is met sperdifferentieel, Bilstein schokdempers en Eibach veren, die tezamen zorgen voor een werkelijk super strakke wegligging van deze Giulia. Hij stuurt echt heerlijk sportief, maar is toch ook best comfortabel. Elke bocht wordt zo echt genieten en elke rit een waar feestje!
Daarbij staat hij ook hoog genoeg om met een leuke snelheid de heftigste rallypaadjes door het bos te nemen. En mocht er dan onverwachts een boom oversteken, dan zorgt de Big Brake 1600 conversion kit ervoor dat u ook weer op tijd stil staat.
Onder de motorkap blinkt vrijwel alles nieuw u tegemoet. Doordat deze Giulia uitgerust is met een geheel nieuwe kabelboom, dubbele bobines en dubbele benzinepompen, is het ook een uitermate betrouwbare rallyauto geworden.
En de lekker krachtige 2.0 liter motor (131 pk en 186 Nm) maakt deze creatie uit Arese ook nog flink wat aantrekkelijker. Als u het gaspedaal vloert reageert hij, dankzij zijn dubbele Dellorto carburateurs, al onderin de toeren enorm gretig op zo’n aansporing. Soepel schakelend door de 5 versnellingsbak wordt u ongetwijfeld steeds opnieuw verrast door het prachtige typische Alfa geluid uit de uitlaat.
Verrassend is het ook als u instapt: de klassieke Cobra sportstoelen zien er niet alleen prachtig uit, ze zitten ook voortreffelijk en bieden veel steun aan alle kanten. Pak het schitterende en exclusieve Motolita lederen sportstuur beet en u krijgt onmiddellijk enorme zin in de eerstvolgende rally.
Zeker als u, naast de gebruikelijke bedieningselementen, de rest van de rallyuitrusting ziet: een klassieke Halda Twinmaster op een heel bijzondere, verstelbare voet, een groot Silva kompas, een digitale klok en stopwatch en een extra 12v aansluiting. Uiteraard ontbreekt ook een flexibele kaartleeslamp niet.
Door de separaat in te stellen intercom wordt een perfecte communicatie tussen u en uw navigator gegarandeerd: geen vergissingen meer over of u over 5 of 500 meter rechtsaf moet. En mocht het toch een keer onverwacht heel erg spannend worden dan is met een halve rolkooi en een grote brandblusser ook aan uw veiligheid gedacht.
Om het voorafgaand en na afloop van de rally nog gezelliger te maken vindt u naast de prachtige chroom omrande klokken in het fraaie houten dashboard een leuke, in retrolook uitgevoerde digitale radio met CD, USB, SD en RDS.
Bekijk vooral ook even de video na de laatste foto: https://youtu.be/pNv3BPSXhh0
Wat wordt uw eerste rit in deze schitterende Alfa Romeo Giulia? De SLS Classic, de Classic Gelderlandrit, de Classic 500 Challenge of de Tulpenrallye?
Belt u even met Alfa specialist Jan Brinkman voor een afspraak voor een (snelle) proefrit?
Wellicht wordt deze bijzondere Super Rally Giulia dan ook snel de uwe voor € 47.500,-
Autobedrijf Jan Brinkman,
Veldkersweg 6
3053 JR Rotterdam
+31 (0)10 285 7252
+31 (0)6 5538 5528
info@autobedrijfbrinkman.nl
www.autobedrijfbrinkman.nl
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfAutobedrijf Jan Brinkman
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2013ContactJan Brinkman
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.