Kilometerstand
229.485 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
109 kW (148 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 229.485 km
- Bouwjaar
- 10/1987
- APK
- 04/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 05/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 109 kW (148 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.998 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.150 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Elektrische ramen
- Entertainment en Media
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Een mooie kans een zekere toekomstige klassieker te bemachtigen tegen een nog redelijke prijs. Dat is deze Alfa Romeo 75 Twin Spark.
De auto begon zijn leven in België en werd in 2011 naar Nederland gehaald door een echte Alfa Romeo-liefhebber. Hij maakte deel uit van een verzameling en gaat weg omdat er afgelopen jaren nog maar weinig mee is gereden.
De belangrijkste punten over deze 75. Body is hard en netjes. Een aantal jaar terug is er alleen in de kofferbak en in de buitenkant van het linkerachterspatscherm een stuk plaatwerk vervangen. Zie foto’s. Dit is gebeurd door een in de Alfa-wereld gekende vakman. Lak is in nette gebruikte staat. Hetzelfde geldt voor de originele Speedline wielen waarop deze auto staat.
Motorisch is de Alfa in prima staat. Het Twin Spark-blok is de volgens kenners fijnste motorisering voor een 75 vanwege de mooie combinatie van vermogen en gewicht. Het enige aandachtspunt is de tweede versnelling. Bij een koude start wil deze zich nog weleens lastig in laten leggen. Dat deden de bakken ook al toen ze nieuw waren, maar ik vermeld het er voor de volledigheid bij.
Het interieur is vervangen door een fraaier QV-interieur. De originele stoelen en banken zijn eventueel beschikbaar. Enige aandachtspunt intern is het hemeltje dat wat hangt. Een nieuw exemplaar ligt klaar en kan eventueel worden meegeleverd.
Het laatste onderhoud dateert van 8 April 2024 bij de 105 Workshop in Etten Leur. Toen kreeg de auto een verse apk olie en filters. Verder is er altijd regulier onderhoud gedaan en werden eerder rubbers in de achteras vervangen door polyurethaan bussen, staalomvlochten remslangen en Dunlop fast response banden gemonteerd. Er is nooit op onderhoud bezuinigd.
De auto zal dankzij het gunstige bouwjaar 1987 over drie jaar vrij worden gesteld van wegenbelasting. Nu valt hij in het kwarttarief en is slechts eens per twee jaar apk-plichtig. Voor zakelijke rijders valt hij in de youngtimerregeling.
Deze 75 is te bezichtigen in Dongen (NB.) of Haarlem. Op aanvraag zijn meer (detail)foto’s en twee filmpjes beschikbaar zodat u zich zelf een oordeel over deze auto kunt vormen. Als leuke extra krijgt de nieuwe eigenaar een professioneel voor Autovisie gemaakte fotoserie waarin deze 75 een hoofdrol speelde.
De auto begon zijn leven in België en werd in 2011 naar Nederland gehaald door een echte Alfa Romeo-liefhebber. Hij maakte deel uit van een verzameling en gaat weg omdat er afgelopen jaren nog maar weinig mee is gereden.
De belangrijkste punten over deze 75. Body is hard en netjes. Een aantal jaar terug is er alleen in de kofferbak en in de buitenkant van het linkerachterspatscherm een stuk plaatwerk vervangen. Zie foto’s. Dit is gebeurd door een in de Alfa-wereld gekende vakman. Lak is in nette gebruikte staat. Hetzelfde geldt voor de originele Speedline wielen waarop deze auto staat.
Motorisch is de Alfa in prima staat. Het Twin Spark-blok is de volgens kenners fijnste motorisering voor een 75 vanwege de mooie combinatie van vermogen en gewicht. Het enige aandachtspunt is de tweede versnelling. Bij een koude start wil deze zich nog weleens lastig in laten leggen. Dat deden de bakken ook al toen ze nieuw waren, maar ik vermeld het er voor de volledigheid bij.
Het interieur is vervangen door een fraaier QV-interieur. De originele stoelen en banken zijn eventueel beschikbaar. Enige aandachtspunt intern is het hemeltje dat wat hangt. Een nieuw exemplaar ligt klaar en kan eventueel worden meegeleverd.
Het laatste onderhoud dateert van 8 April 2024 bij de 105 Workshop in Etten Leur. Toen kreeg de auto een verse apk olie en filters. Verder is er altijd regulier onderhoud gedaan en werden eerder rubbers in de achteras vervangen door polyurethaan bussen, staalomvlochten remslangen en Dunlop fast response banden gemonteerd. Er is nooit op onderhoud bezuinigd.
De auto zal dankzij het gunstige bouwjaar 1987 over drie jaar vrij worden gesteld van wegenbelasting. Nu valt hij in het kwarttarief en is slechts eens per twee jaar apk-plichtig. Voor zakelijke rijders valt hij in de youngtimerregeling.
Deze 75 is te bezichtigen in Dongen (NB.) of Haarlem. Op aanvraag zijn meer (detail)foto’s en twee filmpjes beschikbaar zodat u zich zelf een oordeel over deze auto kunt vormen. Als leuke extra krijgt de nieuwe eigenaar een professioneel voor Autovisie gemaakte fotoserie waarin deze 75 een hoofdrol speelde.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.